Is dit wat?

Makrolon

MF veteraan
5 aug 2008
19.499
44
Apeldoorn
Ik kwam immitatie brembo rempompjes tegen op ebay voor 15 dollar exclusief verzenden. Is dit wat voor straatgebruik? Of kan ik dan beter mn ori rempomp behouden? Ik heb een brembo 4 zuiger remklauw er op zitten.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GSX-R-CBR-MON-NINJA-16x18-Master-Cylinder-Oil-Cup-Lever_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem4a94186480QQitemZ320312206464QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
 
Wil jij het risico lopen dat je op een slechte dag geen remmen meer hebt?
15 dollar kan niet v.eel zijn
 
Ik heb er 1, en het is echt een exacte kopie van Brembo, incl. de logos. Ik twijfel wel of de exacte legering ook is gebruikt voor deze pompjes, ik heb het idee dat die van mij niet zo stijf is als een echte brembo. Als je er hard in knijpt buigt ie wel een beetje. Ik heb echter geen ervaring met een echte Brembo van dit type, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Verder remt het allemaal goed(ik heb 2 x brembo(ducati) remklauwen, voor straatgebruik prima rempomp. Voor circuit gebruik zou ik misschien eerder kiezen voor een echte Brembo.
En het is natuurlijk illegaal om namaakspul te kopen he ;)

en over risico's: er kan natuurlijk weinig misgaan met zo'n pomp, het is een relatief simpel product. Het werkt wel of niet, maar dat merk je wel voordat je gaat rijden, ik vind het risico niet zo groot.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er 1, en het is echt een exacte kopie van Brembo, incl. de logos. Ik twijfel wel of de exacte legering ook is gebruikt voor deze pompjes, ik heb het idee dat die van mij niet zo stijf is als een echte brembo. Als je er hard in knijpt buigt ie wel een beetje. Ik heb echter geen ervaring met een echte Brembo van dit type, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Verder remt het allemaal goed(ik heb 2 x brembo(ducati) remklauwen, voor straatgebruik prima rempomp. Voor circuit gebruik zou ik misschien eerder kiezen voor een echte Brembo.
En het is natuurlijk illegaal om namaakspul te kopen he ;)

en over risico's: er kan natuurlijk weinig misgaan met zo'n pomp, het is een relatief simpel product. Het werkt wel of niet, maar dat merk je wel voordat je gaat rijden, ik vind het risico niet zo groot.


En als ie het nou net niet doet onder het rijden op een recht stuk voor een haakse bocht met stevig hek of muur. Hoe schaal je dan het risico in.
 
En als ie het nou net niet doet onder het rijden op een recht stuk voor een haakse bocht met stevig hek of muur. Hoe schaal je dan het risico in.
Had ik vorige week dus tijdens een stukje flink gummen op de weg. B|

En ik rij dus met motomaster. Hoe het kan.. zeg het maar. Later deed hij het weer prima.
 
Ik zou toch ook die 150 euro voor een orginele uitgeven maar hij ziet er wel exact hetzelfde uit. Zijn het geen afkeur uit de Brembo fabriek?
 
Had ik vorige week dus tijdens een stukje flink gummen op de weg. B|

En ik rij dus met motomaster. Hoe het kan.. zeg het maar. Later deed hij het weer prima.
Ik heb wel eens iets tussen de achterremblokken gehad waardoor ze van de schijf af kwamen. Een luchtbel door hitte kan ook. Die borrelt dan weer naar je reservoir en dan is ie weer ontlucht.
 
En als ie het nou net niet doet onder het rijden op een recht stuk voor een haakse bocht met stevig hek of muur. Hoe schaal je dan het risico in.

Ik schat in dat je dan veel bloed aan de binnenkant van je vizier hebt en je dat er weer lastig afkrijgt :). Maar de kans dat hij het ineens niet meer doet schat ik klein, dit gebeurt eerder door slecht ontluchten.
Maar iedereen moet dat maar voor zichzelf bepalen, als je het risico te groot vind, moet je de pomp vooral niet kopen, ik zit graag voor minder dan een dubbeltje voor de eerste rang.
 
en over risico's: er kan natuurlijk weinig misgaan met zo'n pomp, het is een relatief simpel product. Het werkt wel of niet, maar dat merk je wel voordat je gaat rijden, ik vind het risico niet zo groot.
Ik kan me nog ene Mattia Pasini herinneren, legde z'n motor neer in de grindbak vanaf de koppositie en in zijn haast weer terug in de race te komen vergat ie z'n remmen te checken: kwam bij de eerstvolgende bocht aan met een kleine 250kmh, zonder remmen... dat doet zeer! -O-

Kan jou ook gebeuren, niedan? :X
Ik zou het risico niet nemen in ieder geval... :N
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat we nu wat ver van de oorspronkelijke vraag afdwalen en heb het vermoeden dat Pasini niet met een nep-brembo reed.

Op de vraag van de TS: is dat wat, zeg ik: Ja. Of de TS het risico wil lopen dat een rempomp er plotseling mee ophoud moet hij zelf bepalen.
 
Ik denk dat we nu wat ver van de oorspronkelijke vraag afdwalen en heb het vermoeden dat Pasini niet met een nep-brembo reed.

Op de vraag van de TS: is dat wat, zeg ik: Ja. Of de TS het risico wil lopen dat een rempomp er plotseling mee ophoud moet hij zelf bepalen.
Allicht niet, maar ik wou maar even aangeven, dat het erg lullig is als je plots zonder remmen zit... :/

En wat denk je voor kwaliteit te verwachten voor € 10,28 :?

Ik blijf erbij... nee, laat ik het zo stellen:Q, is het wat? A, nee! :N
 
Aah, moeilijk :+ Iedereen zegt wat anders. Aan de ene kant denk ik, tja het zijn je remmen en blabla. maar aan de andere kant, wat kan er 'opeens' kapot gaan aan zon ding? Als het niet goed is zou het eerder totaal niet werken dan opeens kapot gaan lijkt me. Ik wil graag een andere rempomp, en ik kan verder eigenlijk niks tweedehands vinden. En nieuw is me simpelweg te duur.
 
# THIS GOODS IS REMARKETING PRODUCTS, SO ITS MAY COME WITH MARKS AND SRCATCHED
# AS THE FIRST SUBJECT ABOVE, THIS GOODS IS NON-SERIAL NO. AND NON-CODE


lijkt me gewoon een imitatie goedje dan?
 
Zoek anders eens voor een gebruikte nissin rempomp :Y ,deze zit ook op mijn triumph t675 waarvan de remmen tot de top in de supersport klasse behoren *D
 
Aah, moeilijk :+ Iedereen zegt wat anders. Aan de ene kant denk ik, tja het zijn je remmen en blabla. maar aan de andere kant, wat kan er 'opeens' kapot gaan aan zon ding? Als het niet goed is zou het eerder totaal niet werken dan opeens kapot gaan lijkt me. Ik wil graag een andere rempomp, en ik kan verder eigenlijk niks tweedehands vinden. En nieuw is me simpelweg te duur.
Waarom wil je een andere rempomp? Als je er nu 1 hebt, lijkt het me dat die ook remt. Ik zou geen verbetering verwachten voor 15 euro. Je zou het kunnen proberen maar kom op, wat denk je zelf.
 
Waarom wil je een andere rempomp? Als je er nu 1 hebt, lijkt het me dat die ook remt. Ik zou geen verbetering verwachten voor 15 euro. Je zou het kunnen proberen maar kom op, wat denk je zelf.
Ik heb een rempomp die bestemd is voor een nissin 2 zuiger enduro klauwtje. En k heb nu een 4 zuiger klauwtje die ik ga gebruiken voor sm.
 
Zat even op marktplaats te kijken, staat een rempomp en klauw te koop van een RS125 voor weinig. Dat ding heeft maar 1 klauw en pomp. Zou mogelijk werken.

Maar zo'n enduro klauw is voor op straat gewoon bruikbaar. Een maat van mij rijd rond op een Husqvarna TE400 icm de enduro klauw en pomp en motomaster streetkit. Zolang je niet op het circuit komt, remt dat prima.
 
Maar motomaster klauw word gemaakt om goed te werken op ori enduro klauw, brembo niet. Ik zal eens kijken op mp, thnx!
 
De motomaster streetkit is enkel een remschijf en een spacer. De racekit bevat een klauw en schijf.
 
Ohja, sorry. overheen gelezen!

Ik heb de aprillia set gekocht, iemand toevallig enig idee wat de maten van die rempomp zijn? is ori rempomp van een rs125. Iig bedoeld om een 4 zuiger klauw 'aan te sturen'.
 
ik gok 16mm. heb zelf nu ook 16mm op mn brembo zitten. miptuk had trouwens een 11 op zn motomaster klauw zitten. ding kon je zegmaar best ver inknijpen zonder veel moeite..
 
ik gok 16mm. heb zelf nu ook 16mm op mn brembo zitten. miptuk had trouwens een 11 op zn motomaster klauw zitten. ding kon je zegmaar best ver inknijpen zonder veel moeite..
Ja, maar ik heb eens horen zeggen dat die motomaster klauwen gemaakt worden om goed te functioneren op een ori enduro pomp... Ik ga iig morgen ochtend die aprillia pomp ophalen, hoop dat ik dan voor het eerst in mn leven een harde rem heb op mn xr.
 
gaar, mijn XR remt knetterhard :|

kweetniet of je zelf nog andere pompjes heb liggen, heb evt nog een 12mm liggen ergens
 
Absoluut niet doen!!!! Ik heb er een gekocht en hij begon te lekken!!! Heb ook toen in de feedback gekeken en gezien dat een gozer zijn arm had gebroken omdat hij deze pomp had gebruikt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan