Is dit wat?

Makrolon

MF veteraan
5 aug 2008
19.499
44
Apeldoorn
Ik kwam immitatie brembo rempompjes tegen op ebay voor 15 dollar exclusief verzenden. Is dit wat voor straatgebruik? Of kan ik dan beter mn ori rempomp behouden? Ik heb een brembo 4 zuiger remklauw er op zitten.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GSX-R-CBR-MON-NINJA-16x18-Master-Cylinder-Oil-Cup-Lever_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem4a94186480QQitemZ320312206464QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
 
Wil jij het risico lopen dat je op een slechte dag geen remmen meer hebt?
15 dollar kan niet v.eel zijn
 
Ik heb er 1, en het is echt een exacte kopie van Brembo, incl. de logos. Ik twijfel wel of de exacte legering ook is gebruikt voor deze pompjes, ik heb het idee dat die van mij niet zo stijf is als een echte brembo. Als je er hard in knijpt buigt ie wel een beetje. Ik heb echter geen ervaring met een echte Brembo van dit type, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Verder remt het allemaal goed(ik heb 2 x brembo(ducati) remklauwen, voor straatgebruik prima rempomp. Voor circuit gebruik zou ik misschien eerder kiezen voor een echte Brembo.
En het is natuurlijk illegaal om namaakspul te kopen he ;)

en over risico's: er kan natuurlijk weinig misgaan met zo'n pomp, het is een relatief simpel product. Het werkt wel of niet, maar dat merk je wel voordat je gaat rijden, ik vind het risico niet zo groot.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er 1, en het is echt een exacte kopie van Brembo, incl. de logos. Ik twijfel wel of de exacte legering ook is gebruikt voor deze pompjes, ik heb het idee dat die van mij niet zo stijf is als een echte brembo. Als je er hard in knijpt buigt ie wel een beetje. Ik heb echter geen ervaring met een echte Brembo van dit type, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Verder remt het allemaal goed(ik heb 2 x brembo(ducati) remklauwen, voor straatgebruik prima rempomp. Voor circuit gebruik zou ik misschien eerder kiezen voor een echte Brembo.