Is een Aprilia Tuono een betrouwbare motor

Hugo75

Die hard MF'er
4 okt 2005
555
1
Zijn er ervaringsdeskundige hier die me kunnen vertellen of een Tuono een betrouwbare motor is. Zit er over te denken om tot aanschaf over te gaan. Nou kom ik van een redelijk betrouwbare Jappaner af dus vandaar mijn vraag.

:)
 
Wat is een rotaxblok?
een blok van het merk rotax :P
rijdt wel super tuono... hier en daar wat kleine dingetjes die wel eens wat minder willen doen en veel hebben wat zwaardere accu erin omdat er nogal wat wordt gevraagd van de startmotor wat betrefd een 1000 cc vtwin aan slingeren ;)

oh en ik heb geen tuono, mn vent wel ;)
 
Zijn er ervaringsdeskundige hier die me kunnen vertellen of een Tuono een betrouwbare motor is. Zit er over te denken om tot aanschaf over te gaan. Nou kom ik van een redelijk betrouwbare Jappaner af dus vandaar mijn vraag.

:)
nieuw gekocht Sept 2005 dus de OerTuono oftewel het eerste model en tot nu toe 12000 probleemloze km,s ermee gereden.
Starten is ook nooit een probleem geweest, alleen de achterrem werkt voor geen meter maar die gebruik je toch bijna niet dus maakt verder niet uit.


gr Driver
 
Laatst bewerkt:
Gewoon kopen , krijg je geen spijt van.

Onderhoud is goedkoop, gaat simpelweg niet kapot, en bruut apparaat dat lekker stuurt en vergevingsgezind is :P
 
full
 
Heb 55000 op m'n RSV Mille rondgecrosst, daarna 44000 op m'n 2003 Tuono.
Redelijk probleemloos, op wat dingetje zoals accu, startrelais en achterrem na.
Opvallend is wel dat m'n 99er Mille hier geen last van had. Ben inmiddels zo'n fan van deze twin dat ik vorige week de 2006 Tuono gekocht, en rij nog steeds met dezelfde grijns rond als de eerste keer op m'n Mille.
 
Terug
Bovenaan Onderaan