Is een 'auto' slechts een auto en geen motorvoertuig ??

Bord lijkt me duidelijk een auto is een auto dus met de motor mag je wel mee rijden bij groen. Om geen gedoe te krijgen met flitsboetes ga ik altijd naast de auto staan en trek gelijk op . (Dus niet veel sneller dan de auto anders krijgt die de boete. Is wel grappig natuurlijk maar dan krijg je de ruimte nooit meer.
 
Is idd best leuk, voor een keertje, vooral als je geen ruimte hebt gekregen; maar meestal probeer ik de detectielussen te vermijden (zo ook bij de 80-km zones)
 
De tekst "bij groen één auto" heeft geen enkele wettelijke betekenis. Het is alleen een waarschuwing voor de bestuurder dat de groentijd extreem kort is en dat het je als tweede bestuurder niet gaat lukken om door groen mee te komen.

Omdat het licht al op rood springt zodra de voorwielen van het eerste voertuig de stopstreep passeren gaat het je als tweede voertuig dus ook niet lukken om door groen mee te komen. Maar als je met een motor ernaast zou staan, ja dan moet het lukken en pleeg je ook geen overtreding.

Maar een eventuele bekeuring krijg je dus voor het negeren van het rode licht, en niet omdat je de tekst op dat bord niet opvolgt.

Afstappen en de motor aan de hand meenemen maakt je inderdaad voor het RVV (niet voor de overige verkeerswetgeving) een voetganger (RVV art. 2, lid 2). Maar dat gaat je in dit geval niet helpen, want als voetganger mag je niet op de auto(snel)weg komen en de toeritdoseerinstallatie staat in het algemeen pas na het bord G1
g1.gif
of G3
g3.gif
.
 
De tekst "bij groen één auto" heeft geen enkele wettelijke betekenis. Het is alleen een waarschuwing voor de bestuurder dat de groentijd extreem kort is en dat het je als tweede bestuurder niet gaat lukken om door groen mee te komen.

Omdat het licht al op rood springt zodra de voorwielen van het eerste voertuig de stopstreep passeren gaat het je als tweede voertuig dus ook niet lukken om door groen mee te komen. Maar als je met een motor ernaast zou staan, ja dan moet het lukken en pleeg je ook geen overtreding.

Maar een eventuele bekeuring krijg je dus voor het negeren van het rode licht, en niet omdat je de tekst op dat bord niet opvolgt.

Afstappen en de motor aan de hand meenemen maakt je inderdaad voor het RVV (niet voor de overige verkeerswetgeving) een voetganger (RVV art. 2, lid 2). Maar dat gaat je in dit geval niet helpen, want als voetganger mag je niet op de auto(snel)weg komen en de toeritdoseerinstallatie staat in het algemeen pas na het bord G1 [afbeelding] of G3 [afbeelding].

Een reply waar ik alleen maar een :^ bij kwijt kan *D :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan