Is een 'auto' slechts een auto en geen motorvoertuig ??

JAMF

Holy Crêpe
12 aug 2006
3.371
889
Rotterdam
Bij toeritdoseerinstallaties (Scrabble !!!) Staat meestal een bord : Bij groen één Auto (bij rood één foto staat er ook wel eens bij)
In hoeverre kan ik dit met de motor negeren ? (wegens geen auto)

Kweetut: voordringen bij een TDI (Scrabble afko) is geen sportieve actie
TENZIJ: je niet geflits hoort te worden

Hetzelfde bij 'één auto per keer'-obstakels - er staat expliciet aangegeven dat het voor auto's een hindernis is, met de motor kan ik daar gewoon voorbij
(bijvoorbeeld bij de parallelbaan van de A13 thv de manege)

Mocht daar ooit eens een bromsnor staan (wegens ook een rood verkeerslicht) rij ik door tot de streep - motor uit - lopend via het voetgangers/ fietspadje - na de hindernis motor weer aan - even vriendelijk lachen naar boze B| bromsnor en :] (heb ik niets fout gedaan, je mag aan beide zijden van het klapbordje rijden - en gedurende 5 meter was ik voetganger)
 
met een motor aan de hand ben je volgens mij nog steeds een bestuurder.

op een andere noot: Ga is wat nuttigs doen met je tijd, of bewaar dit soort dingen voor vrijdag :P
 
Grinnik: Op de Charloise Lage Dijk in R'dam zuid staat ok zo'n obstakel dat omhoog komt met daarbij datzelfde bord: bij groen 1 auto. Ik kwam daar dus een keer langs en vond natuurlijk dat het niet voor mij gold en reed achter een auto aan langs dat ding, zie ik opeens dat din uit de grond komen naast me, blijft ook een tijdje omhoog staan, dus ik denk dat ze ons soort ook tot de auto's indelen. Ik snap de opmerking van Mad Matt niet zo, want er wordt wel degelijk normaliter bij verbodsborden onderscheid gemaakt tussen auto's en motoren.
 
En wat doe je in praktijk met de motor?

Je rijdt langs het wachtende blik tot het verstoplicht en dan rij je naast een koekblik door het verstoplicht.

Ik snap het hele auto's en wachten deel van het verhaal niet zo....
 
Nope. Dat is al een hele tijd niet meer zo.


Ik dacht dat je wel bestuurder bent, maar de regels voor voetgangers moet volgen.

Dus wel een rbw A hebben, maar op het voetpad lopen en niet op de snelweg :X
 
met een motor aan de hand ben je volgens mij nog steeds een bestuurder.

op een andere noot: Ga is wat nuttigs doen met je tijd, of bewaar dit soort dingen voor vrijdag :P

Ja met de motor aan de hand ben je nog steeds bestuurder (met rijbewijs) die de regels van een voetganger volgt...

Edit; Martell beat me to it :P
 
Laatst bewerkt:
Okee, okee, jullie hebben gelijk. Vond het nog lang duren voor ik gecorrigeerd werd :P Maar inderdaad: je bent een bestuurder die de regels voor voetgangers volgt. Resultaat is hetzelfde wat mij betreft...
 
Iedereen die onder de categorie weggebruikers valt, behalve voetgangers, worden beschouwd als bestuurder.
Een persoon die over de weg loopt met een fiets, bromfiets, motorfiets of iets dergelijks, wordt aangemerkt als voetganger. Deze valt dus niet onder bestuurders.

Personen die zich voortbewegen op een skateboard, step, rollerskates of zoiets degelijks worden aangemerkt als voetganger. Deze valt dus niet onder de categorie bestuurders.

Personen die zich als passagier achterop een motorfiets, of in een personenauto, autobus of zo iets dergelijks bevinden, vallen niet onder de categorie weggebruikers. Ook vallen deze personen niet onder de categorie bestuurders.

Personen die over de weg rijden als bestuurder van een fiets, bromfiets, motorfiets, vrachtauto of zo iets dergelijks zijn een bestuurder.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt ook verschil gemaakt tussen de volgende borden:
c6.gif


c11.gif


c12.gif



Hetzelfde onderscheid zal er dus ook wel zijn bij de doseerlichten. Anders zou er wel staan... voertuig.
 
Als bij ons in Nieuwegein de brug open gaat staat op de rand: Brug open, motor uit. Wat nou als je niet met de motor bent maar met de auto of de brommer ?
 
lijkt me logisch dat ze de motor zelf bedoelen als in motor en niet als motorfiets

cker net vrijdag geweest :P
 
Tja autoloze zondag.
Dus wel met een tractor, vrachtwagen, bus of MOTOR op pad kunnen omdat ze het niet hebben vernoemd naar voor iedereen duidelijke gemotoriseerde voertuigen-loze zondag.
Ik weet het, het bekt niet lekker maar het is wel duidelijk, autoloze zondag is dat niet want een motor is geen auto.
Het is dat ik geen tijd had anders had ik de confrontatie opgezocht in Amsterdam.
 
Geniaal off topic hier. Welterusten
Nothing beats the :^ topic

Tja autoloze zondag.
Dus wel met een tractor, vrachtwagen, bus of MOTOR op pad kunnen omdat ze het niet hebben vernoemd naar voor iedereen duidelijke gemotoriseerde voertuigen-loze zondag.
Ik weet het, het bekt niet lekker maar het is wel duidelijk, autoloze zondag is dat niet want een motor is geen auto.
Het is dat ik geen tijd had anders had ik de confrontatie opgezocht in Amsterdam.

Dat was ook één van mijn gedachten - lekker met de motor naar de stad

Mogen op een autoloze zondag de voetgangers de Coolsingel als trottoir gebruiken ???
omdat daar dan toch geen auto's rijden ? (misschien wel motoren)

[me="JAMF"]denkt: volgende autoloze zondag: coolsingel als dragstrip :Y[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ja otoloze zondag in R'dam: alleen de Coolsingel was afgezet, voor het overige was het er hartstikke druk. Onze motortocht eindigde in het centrum en het was er net zo druk met motorvoertuigen als door de week _O- _O-
 
bij ons in Nieuwegein de brug open gaat staat op de rand: Brug open, motor uit. Wat nou als je niet met de motor bent maar met de auto of de brommer ?
omdat koekblikkers het nog wel verkeerd op kunnen vatten wanneer er "brug open, auto uit" staat. dan kun je er als motorrijder niet meer langs omdat iedereen naast z'n auto staat :+
 
Tja, er staat nadrukkelijk AUTO. Ik zou zeggen dat dit dus niet geld voor de motor ? Heb ik nu wat gewonnen ? :+ Ik rijd bij dat soort borden 'gewoon' door. Maar ja, ik heb aan veel dingen scheit ... :j

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het eigenlijk ook wel een interessant vraagstuk. In Amsterdam ben ik tot nu toe altijd gewoon tussen de auto's in gaan staan en dan rijden we met z'n drieën gewoon weg als het groen is. De meesten snappen het in Amsterdam ook nog niet echt. Dan staat er "Groen licht = 2 auto's". Je staat op een tweebaans weg. Normaal zou je zeggen de linkerstrook 1 auto en de rechterstrook 1 auto. Vaak rijden er dan 2 van elke strook op. Ik heb ook nog nooit een chagerijnige automobilist gehad die vond dat ik weg moest.
Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben of ik nu tuig ben of niet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan