Is een BMW R850RT echt nog zoveel waard?

Wat ik van een collega weet die in 2003 zo,n 850 reed is dat de 850 mooier rond loopt dan de 1100 destijds. Iets met boring en slagvolumes van de 850 in vergelijking met de 1100.
 
Ter vergelijking: ik kocht in 2014 bij een motorzaak een R1150RT uit 2004 met ik meen iets van een ton op de teller voor 3500 euro....
 
Maar dat is 6 jaar geleden en het grootste probleem met deze vergelijking is misschien wel de verschillende prijzen per regio’s. Er staan hier genoeg R1150RT’s in de regio te koop met kilometerstanden tussen de 50.000 (€4500,-) en 150.000 kilometer (€2900,-). En allemaal een bouwjaar van 2001/2002
Het is bekend dat auto’s in de randstad goedkoper zijn dan hier in het zuiden. Misschien is dat met motoren ook wel zo
 
Maar dat is 6 jaar geleden en het grootste probleem met deze vergelijking is misschien wel de verschillende prijzen per regio’s. Er staan hier genoeg R1150RT’s in de regio te koop met kilometerstanden tussen de 50.000 (€4500,-) en 150.000 kilometer (€2900,-). En allemaal een bouwjaar van 2001/2002
Het is bekend dat auto’s in de randstad goedkoper zijn dan hier in het zuiden. Misschien is dat met motoren ook wel zo
Dan importeer je er toch een uit de randstad? ;) Als het de moeite waard is dan zou ik er wat tijd aan besteden.
 
Ik denk dat ik deze maar voorbij laat gaan. Vanvond kijken naar een R1150RT die ongeveer net zoveel kost, 5 jaar jonger is en minder kilometers er op heeft staan

https://link.marktplaats.nl/m1556840304
Proefrit samen met mijn schoonzoon maken en als alles in orde is staat ie volgende week bij mij in de garage :]
 
Er gaan bij mij direct een aantal alarmbellen af.
Overheidsflap, nieuw rempedaal, nieuw scherm, cruisecontrol, opnieuw beklede zadels en extra reflectie.

Is dit niet een terug gebouwde ex-overheidsfiets?
 
Ok, zolang je zelf maar vertrouwen hebt in de fiets, dat is het belangrijkste.
Ik zeg ook niet dat het zo is hoor, het zou alleen zomaar kunnen.
 
We gaan er vanvond heen. Zal proberen om niet al te enthousiast te zijn _O-
 
En hij is gekocht. 🎉 Met mijn schoonzoon erheen gegaan en hij heeft er even op gereden. Ook even flink aan de tand gevoeld op de snelweg met mij achterop. Wat een heerlijk ding. Alles zit er bij en het is gewoon een prachtmotor Huidige eigenaar is een liefhebber en wilde het gezeur niet om hem op Duits kenteken te zetten. En hij wilde na 7 jaar ook wel eens iets anders.
volgende week woensdag staat ie bij mij in de garage
 
Terug
Bovenaan Onderaan