Is een CBR900RR een beginner fiets??

Evl One

MF'er
2 jul 2002
32
0
Uden
helllooo allemaal,

ik lees al een tijdje wat jullie hebben geschreven en ik krijgt de indruk dat jullie verdomme veel van motor af weten. :}

mijn vraag is of een CBR900RR een leuk beginner fiets is. :? ook heb ik mijn rijbewijs pas een week dus wil ik meteen goed beginnen .. :]
dit is de motor die ik wil kopen.
wat vinden jullie ervan??

 
domdiedomdiedom :+

solly..

goedmakertje:

hondacbr900rrzwart.jpg


BTW, ik vind 5400 wel veel geld voor deze...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij vingert dan wel erg graag. Trouwens wel een nieuw record. Binnen een paar seconden een hoooop slotjes. :}

Jij wordt vast favoriet bij de modjes :+

Ohw, antwoord op je vraag. Alleen als 25kw en met zijwieltjes. In het kort: Nee.
 
Mijn eerste fiets was een 900RR. Na vaak een CBR600 gehuurd te hebben waarmee ik steeds sneller en vaker op de limiet ging.. Dus ook gekozen voor een 900. Nooit spijt van gehad.
 
Om maar meteen met de deur in huis te vallen:

Hoe oud ben je?
Wat voorn auto heb je? (en hoe rijdt je in je auto?)
Schadevrij verleden?
Hoe goed beheers je je rechterhand?
Hoe denk je zelf op deze fiets te rijden?!

Als je deze vragen nou eens beantwoordt, dan kunnen we misschien wat objectiever worden.. :)
 
Ik weet inderdaad verdomd veel van motoren, dus je bent aan het juiste adres :+

Kort gezegd... als je snel dood wilt of binnenkort een streetfighter wilt is het een goede keuze.

Proefritje zal veel uitleggen denk ik. Eigen keuze, maar motorrijden leer je niet door meteen een snelle bak te kopen. Lichter beginnen, alles uit de motor proberen te krijgen en als dat niet genoeg is kan je een keer overstappen. Leer je veel meer van.

Anders is de kans groot dat de motor de baas over jouw is dan andersom, en dat zou zonde zijn.
 
the saint :
haha .. geen zijwieltjes voor mij denk ik... heb geles op een kawa 500cc en vind het wel lekker rijden maar niet mijn style van rijde..

Tensive:
Als ik geld heb was het een R1 maar ja staatsloterij werkt niet echt mee en ik kan mijn andere nier niet verkopen })

Alegmeen:
en waarom is da nou geen fiets voor mij??? dat vertel jullie niet
 
Dus wel...

Ik heb 250000 km gereden, maar een FB is voor mij nog steeds een motor die je (in eerste instantie :P ) met beheersing moet rijden. Vraag is of een beginner dat kan.

4 slotjes: je hebt me nu al gepasseerd :( ;)
 
Zolang je altijd onder de 4000 toeren blijft rijden zal het wel goed gaan...
Oftewel: beter vlammen op een lichte motor dan als een dweil op een kanon! dus: niet doen
 
Honda Fireblade is de perfecte beginnersfiets. Ben er zelf ook mee begonnen, maar vond het vermogen eigenlijk wat te laag. Kopen dus!
 
[voorstel vvan Unstable] (unstable)
haha oke effe verstellen..
ben 25 en rijd al jaren auto. mijn eerste auto is een 205 GTI'tje. rijd lekker maar ik haal te makkelijk de max vermogen uit die bak us heb ik het gauw verkocht en wil beginnen met motor..
Ik heb een spoed cursus gehad van 10 lessen en die heb ik gelukkig gehaalt en wil binnen kort een leuk fiets hebben.
Na het examen reed ik terug via de snelweg naar de rijschool . heb daar effe wat gas gegeven en haalde 130 met gemak. was lekker :9
[/einde voorstel]

[sander 900]
dank je voor je steun :)
[/sander 900]

[eerste test rit]
ik heb de afgelopen weekend een test rit gemaakt op die fiets en was erg onder de indruk van die fiets. Wat is da ding WILD!!! ik voelde al dat erg veel ponies onder mijn reet zit.
[/eerste test rit]

mijn moto : :] hard enjoy tha freedom
 
Was voor mij gewoon een prima beginnersfiets.. Rij nu nog steeds op een fireblade, en nog steeds met heel veel plezier.
Leer je motor kennen. Ga niet als een bezetene blazen in het begin. En ga inderdaad veel proefrijden.
 
[voorstel vvan Unstable] (unstable)
haha oke effe verstellen..
ben 25 en rijd al jaren auto. mijn eerste auto is een 205 GTI'tje. rijd lekker maar ik haal te makkelijk de max vermogen uit die bak us heb ik het gauw verkocht en wil beginnen met motor..
Ik heb een spoed cursus gehad van 10 lessen en die heb ik gelukkig gehaalt en wil binnen kort een leuk fiets hebben.
Na het examen reed ik terug via de snelweg naar de rijschool . heb daar effe wat gas gegeven en haalde 130 met gemak. was lekker :9
[/einde voorstel]

[sander 900]
dank je voor je steun :)
[/sander 900]

[eerste test rit]
ik heb de afgelopen weekend een test rit gemaakt op die fiets en was erg onder de indruk van die fiets. Wat is da ding WILD!!! ik voelde al dat erg veel ponies onder mijn reet zit.
[/eerste test rit]

mijn moto : :] hard enjoy tha freedom
binnenkort lezen we in de krant...nederlandse motorrijder onthoofd...op de A?? ....

waarom hadden ze ook alweer de 25kw regel uitgevonden omdat er wat teveel ongelukken gebeurde?

fireblade is GEEN beginnersfiets...of je moet een natuurlijk talent zijn...maar als ik al lees dat jij met je gtitje altijd aan het hakken was hou ik me hart vast...

en als je het niks ken schelen...koopuh!! :)
 
Honda Fireblade is de perfecte beginnersfiets. Ben er zelf ook mee begonnen, maar vond het vermogen eigenlijk wat te laag. Kopen dus!

Ik ruik hier enig sarcasme gezien je huidige motoren, en zit ik er naast?

Overigens is een sportmotor wel ff andere koek dan een GTI-tje... niet te vergelijken.

Met een FB zit je nl. zo op de 230 ipv 130...
 
Tsja, weet je wat het is Evl One, het is maar net hoe je je rechterhand kan beheersen.
Ik kan niemand veroordelen die zo'n fiets will kopen, want ik ben zelf ook begonnen op een redelijk snelle fiets, en toen binnen enkele maanden overgestapt naar een van de snelste die er bestaat.
Toen ik mijn eerste fiets kocht zeiden vrienden ook van: joh, zou je dat wel doen? zoveel pk's, niet eerst iets lichters? Ik wist dus van mezelf heel goed dat het wel goed zou komen, en waarom?:
Tijdens de proefrit had ik telkens knikkende knieen van zenuwwachtigheid. Ook toen ik een keer afstapte en weer opstapte had ik "het" gevoel. Ik heb toen een keer tijdens proefrijden het gas opengetrokken, en toen meteen op m'n PLAATS gezet door die motor. TOEN wist ik dak em wel kon hebben, en dak rustig aan moest beginnen.
Toen ik enkele maanden later m'n nieuwe supersport op ging halen had ik weer datzelfde gevoel. (gelukkig maar, anders had ik em laten staan)
Wat ik dus wil zeggen is dat je het zelf moet beoordelen, je bent 25 daarom steek ik dit verhaal af, want iemand in de leeftijdscategorie tot 21 heeft veel te veel jonge honden gevoel en dan steek ik dus ook dit verhaal niet af, maar je moet dus dat "gevoel" tegenkomen (in mijn geval was het een "gevoel")
Want als je al van jezelf weet dat je je niet kan beheersen, (raggen met auto's, brommers etc etc) dan is een 900RR een Killer, en lig je helaas, net als veel jongeren in de risicogroep van 18 t/m 24 jaar DOOD 2 voet onder de grond! (als je op zo'n fiets denkt te kunnen beginnen)

Zoek het "gevoel", en dan wens ik je veel plezier op je 900RR!!
 
[voorstel vvan Unstable] (unstable)
haha oke effe verstellen..
ben 25 en rijd al jaren auto. mijn eerste auto is een 205 GTI'tje. rijd lekker maar ik haal te makkelijk de max vermogen uit die bak us heb ik het gauw verkocht en wil beginnen met motor..
Ik heb een spoed cursus gehad van 10 lessen en die heb ik gelukkig gehaalt en wil binnen kort een leuk fiets hebben.
Na het examen reed ik terug via de snelweg naar de rijschool . heb daar effe wat gas gegeven en haalde 130 met gemak. was lekker :9
[/einde voorstel]

[sander 900]
dank je voor je steun :)
[/sander 900]

[eerste test rit]
ik heb de afgelopen weekend een test rit gemaakt op die fiets en was erg onder de indruk van die fiets. Wat is da ding WILD!!! ik voelde al dat erg veel ponies onder mijn reet zit.
[/eerste test rit]

mijn moto : :] hard enjoy tha freedom

Jij bent dus ECHT niet geschikt voor een FB. En het feit dat je dat zelf niet eens doorhebt maakt het nog eens een stuk erger.
 
HE die EVL
ik kan je 1 advies geven.
laat die Blade maar staan.
Dit vuurblaadje gaat met jou rijden ipv jij met het vuurblaadje.
1 keer teveel gas en je ligt achterover!!!
je moet niet die brommerhelm op doen(hint) })

groeten van een vage kennis
 
mijn vraag is of een CBR900RR een leuk beginner fiets is. :? ook heb ik mijn rijbewijs pas een week dus wil ik meteen goed beginnen .. :]
eigenlijk weet je het antwoord wel, maar je wilt het niet horen want je bent al gefocused op dat ding...

damn... weer zo'n kut-blade die me bochten gaat verpesten....

pass me another blade please :P
 
Om even bij de prestaties te blijven.
Je GTI ging niet hard genoeg. Maar zo ongeveer elke motor is sneller dan je GTI.
Een Blade is knap sneller over de 200 dan je GTI bij de 120.
Is een 600 nix? Daar kan je dan wat ruiger mee omgaan (meer gooien en smijten). En ook dit is echt wel sneller dan een GTI (of Porsche, BMW, etc.) Is ook wat vergevingsgezinder :)

Maar als je denkt dat je je op een Blade kan beheersen, dan wens ik je veel :] plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan