Is een CBR900RR een beginner fiets??

Een paar maanden terug heeft mijn schoonbroer juist de zelfde gekocht had net zijn rijbewijs. Ik zeg tegen hem heb je je niet wat een te zware motor gekocht, nee zei hij maar een maand of 5 verder lag hij daar met zijn bakkes tegen de grond. Nu sta hij daar op te roesten zonde van die fiets. Maar ja wie niet horen wil moet maar voelen. Suc6 als je de fiets koopt. Trouwens een zeer leuke fiets!!
 
mijn vraag is of een CBR900RR een leuk beginner fiets is. :? ook heb ik mijn rijbewijs pas een week dus wil ik meteen goed beginnen .. :]

Neen.

En het zal allemaal wel goed gaan totdat je die eerste verkeerd ingeschatte bocht tegenkomt.
 
zeg evl one, als je nou al weet dat het voor jou een goede fiets is, waarom vraag je het dan nog?

Je gaat direct de verdediging in als er mensen zijn die zeggen dat het wellicht niet zo verstandig is. Blijkbaar denk jij er heel anders over, en da's prima, maar vraag dan ook nix.

Waarom ga je als je je rijbewijs hebt niet gewoon een keer zo'n ding huren voor een week, als je dan nog leeft, en je hebt er nog lol op, kopen!

Mijn idee? Begin op een iets lichter modelletje, bijv een zx6r / R6 / CBR600 o.i.d. en begin met oefenen op bochten, remmen en algemene motorbeheersing. Het is niet alleen maar heeeel hard rechtdoor.. Het leukste van motorrijden, is (m.i.) bochten draaien en dijkjes rijden, en als je daar je fiets (een fiets) niet onder controle kunt houden, ben je nergens, al rijd je op die 1425 cc wegracer die de 400 makkelijk haalt ( :+ ).

Dan wordt je nog weg gereden door een RS-125 o.i.d. (No flame !!). Daar sta je dan... Dikke blade onder je kont, je kunt alleen geen motor rijden (Believe me, dat leer je niet op een spoedcursus).
 
Ik ruik hier enig sarcasme gezien je huidige motoren, en zit ik er naast?

Overigens is een sportmotor wel ff andere koek dan een GTI-tje... niet te vergelijken.

Met een FB zit je nl. zo op de 230 ipv 130...

Jij hebt een goede neus :)
Tuurlijk heb ik geen fireblade, vind het geen beginnersfiets tenzij je je gewoon kunt inhouden en we weten allemaal hoe moeilijk dat is. Takumi reed z'n GSXR toch ook in korte tijd aan stront ?

Maaruh gezien mijn huidige fietsen is een Fireblade iets te duur nog ;) Al hoewel je ze nu al voor weinig kunt kopen...

Voor ik op een 900 stap zijn we heel wat tijd verder, of het moet een naked 900 zijn.
 
yeah, right.

(sarcastisch bedoeld dus)

Porquè? Er zijn genoeg mensen die op een R6 of een CBR 600 beginnen, wat is daar nou mis mee. Ja, alles gaat harder dan een gti-tje. en dood kun je ook op alle fietsen.

Maar als je dan zo nodig een snelle fiets moet, dan kun je toch beter op een cbr600 beginnen dan op een Blade lijkt me.

Ik snap ook dat mensen die een sportfiets wensen niet op een naked of een sjopper willen beginnen... Waarom dan niet een zx6/r6/cbr600?

Het was echt niet beledigend bedoelt iig B2..
 
Hoeveel kilometer heeft de topicstarter al gereden om ook maar enigszins het idee te hebben dat hij er goed aan doet om met een Fireblade te beginnen?
Ik vindt het absoluut absurd dat hij denkt dat hij dankzij ervaring in een 205 GTI-tje ook wel even een zware motor te kunnen rijden.
Dat heeft helemaal geen ene moer met elkaar te maken.
Je kan nog zo raggen in een auto zonder dat er ook maar een keer wat gebeurt, maar op een Fireblade raggen is voor een beginner de heuse dood.
Ik denk steeds aan het woordje overmoedig, en ben bang dat als wij forummers hem er niet af praten dat we binnenkort weer een krantenkopje in dit forum krijgen.
 
Als ik jouw was zou ik beginnen met een wat lichtere fiets, lekker oefenen tot je tot je de basisrijtecniek goed onder de knie hebt en je het gevoel hebt dat je "zeker" op je motor zit.
In mijn werk kom ik helaas nogal eens beginnende rijders tegen die, omdat ze een te snelle motor hebben voor hun capaciteiten, een ongeval krijgen. Het zou jammer zijn dat je je motorplezier vergalt door meteen op een snelle fiets te stappen.
ik kan je maar een advies geven, begin lichter, mocht je toch besluiten om deze motor te kopen doe dan vooral rustig aan en denk niet "ik kan alles al" want voor je het weet kunnen ze je van de weg krabben.

Succes
 
Wat doen we moeilijk...Hij haalde met gemak 130.

Moet zeggen dat ik het eens ben met het in toom (kunnen) houden van het rechterhandje.
Als je al weet van jezelf dat je daar moeite mee zal hebben lijkt het mij niet verstandig met een Blade te beginnen, maar met een wat rustigere fiets.
Maak eerst eens kennis met het motorrijden en de daarbij horende factoren.

En tsja, je vraagt wat we ervan vinden, dus moet je geen reacties verwachten die allemaal in jouw voordeel zijn.
Want...ik begrijp dat je je zinnen heb gezet op een Blade. Correct me if I'm wrong!!!
 
Porquè? Er zijn genoeg mensen die op een R6 of een CBR 600 beginnen, wat is daar nou mis mee.

Ik vind persoonlijk een R6,ZX6R,CBR600 geen beginnersfietsen. Onder de 6000 a 7000 toeren, ok dan, maar eens erboven...
Natuurlijk zijn deze beter als een Fireblade om op te beginnen, maar het zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken en fouten worden erg zwaar aangerekend.

Dus deze racers (want dat zijn ze toch) wel aanraden vind ik absoluut geen goed idee.

Ja, alles gaat harder dan een gti-tje. en dood kun je ook op alle fietsen.

Maar als je dan zo nodig een snelle fiets moet, dan kun je toch beter op een cbr600 beginnen dan op een Blade lijkt me.

Ik snap ook dat mensen die een sportfiets wensen niet op een naked of een sjopper willen beginnen... Waarom dan niet een zx6/r6/cbr600?

Het was echt niet beledigend bedoelt iig B2..

Maar ik neem het helemaal zo niet op ook hoor, ik vind gewoon de hedendaagse 600cc sportmotoren niet erg geschikt voor een beginner.
 
mijn eerste auto is een 205 GTI'tje. rijd lekker maar ik haal te makkelijk de max vermogen uit die bak us heb ik het gauw verkocht en wil beginnen met motor
Ik zou het bijna veregten te zeggen maar je rijdt met iedere motor die GTI er uit, óók met een lesmotor zoals bijvoorbeeld een ER5.
 
Op dinsdag 02 juli 2002 14:21 schreef B2 het volgende:Ik vind persoonlijk een R6,ZX6R,CBR600 geen beginnersfietsen. Onder de 6000 a 7000 toeren, ok dan, maar eens erboven...
Natuurlijk zijn deze beter als een Fireblade om op te beginnen, maar het zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken en fouten worden erg zwaar aangerekend.

Dus deze racers (want dat zijn ze toch) wel aanraden vind ik absoluut geen goed idee.Maar ik neem het helemaal zo niet op ook hoor, ik vind gewoon de hedendaagse 600cc sportmotoren niet erg geschikt voor een beginner.


Okay, vandaar ook dat ik zeg "Maar als je dan zo nodig een snelle fiets moet, dan kun je toch beter op een cbr600 beginnen dan op een Blade lijkt me."

Een CBR600/R6/ZX6R etc zijn zeker een sportfietsen, maar toch een groot verschil met een Fireblade....
 
Je kan volgens mij best beginnen op een 600 hoor.
Rij ik ook op en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat de fiets met mij uit rijden was :)
 
Op dinsdag 02 juli 2002 14:21 schreef B2 het volgende:Maar ik neem het helemaal zo niet op ook hoor, ik vind gewoon de hedendaagse 600cc sportmotoren niet erg geschikt voor een beginner.
:^
 
Je kan volgens mij best beginnen op een 600 hoor.
Rij ik ook op en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat de fiets met mij uit rijden was :)
stupid.gif
heb zelf ondertussen 2 maand m'n eerste bike, cbr600 en ik moet zeggen, nog geen moment spijt van gehad en ondertussen al meer dan 4000km gereden, nog geen enkele keer het gedacht gehad vermogen te kort te hebben... maar evenmin is hij al met mij aan het rijden geweest ipv andersom. het is idd zoals al dikwijls gezegd, een kwestie van zelfkennis, en een portie gezond verstand. niet vanaf de eerste rit te ver over de limiet gaan, maar de grens geleidelijk aan verleggen. eerst gewoon worden aan de motor tot die 6-7000 toeren, zoals B2 zei, achteraf pas geleidelijk aan het hogere toerengebied gaan verkennen, hetgeen :9~ is, maar als je niet weet wat te verwachten ga je gegarandeerd een keer op je bek.

mijn droomfiets is ook een blade, maar die komt er wel als ik later groot en sterk ben ;) ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan