Is een CBR900RR een beginner fiets??

Jongens en meiden

Jullie gaan toch geen collega motorrijder in de zeik nemen?
Als die jongen graag op een 900 begint dan moet die dat zelf weten.

Ik ken nog aantal andere mensen op dit forum die op een 100pk+ bike begonnen zijn inclusief ikzelf,en die rijden er nog steeds en veilig naar mijn mening.

Dan hoef je toch geen gevaar op de weg te zijn???

Jullie zijn trouwens wel goed op de hoogte van EVl One!
zitten jullie in de verzekering of zo, omdat jullie op een maand kunnen zien wanneer die begonnen is met rijden, en wanneer hij de motor tegen een paal gezet heeft?????
 
Laatst bewerkt:
Jullie zijn trouwens wel goed op de hoogte van EVl One!
zitten jullie in de verzekering of zo, omdat jullie op een maand kunnen zien wanneer die begonnen is met rijden, en wanneer hij de motor tegen een paal gezet heeft?????

Als ik naar rechts kijk, of goed luister, dan hoor ik hem praten. Kortom hij zit hier in de buurt.
Heeft momenteel zijn blade bij Safe staan, lekke voorpoot... nog als gevolg van het opzoeken van een paaltje.

Maar als ik de start van dit topic bekijk geeft hij aan wanneer geslaagd te zijn, slechts 10 dagen (of lessen) nodig gehad te hebben.
 
Laatst bewerkt:
[offipic]
Wat kost de cbr zonder nederlands kenteken O-)
[offipic]

Ben ik benieuwd naar piccies van deze fiets! en mischien wel intressant *D de FB dan he.

Het kenteken zit er waarschijnlijk volgende week op. Ik ga de 25ste naar de keuring. Het verschil tussen met en zonder is trouwens niet zo groot. BPM en keuren is niet zo duur meer voor een fiets uit 1996.
Op http://go.to/doppies staan foto's van deze CBR, inclusief de schade en opgeknapte versie.
 
Het kenteken zit er waarschijnlijk volgende week op. Ik ga de 25ste naar de keuring. Het verschil tussen met en zonder is trouwens niet zo groot. BPM en keuren is niet zo duur meer voor een fiets uit 1996.
Op http://go.to/doppies staan foto's van deze CBR, inclusief de schade en opgeknapte versie.

Nee weet ik maar was gewoon nieuwschierig erna wat je er dan voor zou vragen! meer niet hoor....
 
Nee weet ik maar was gewoon nieuwschierig erna wat je er dan voor zou vragen! meer niet hoor....

Geeft niet hoor.. ik geef alleen een eerlijk antwoord. Er zit trouwens wel wat marge in deze prijs.
De Fireblade koop ik mischien wel als de CBR600 de deur uit is.
Zit voldoende werk aan om mezelf bezig te houden.
 
Aha je bent dus een directie collega van Evl One!
Als je een piccie wilt! Deze heb ik hier op het forum nog gevonden..


schade valt wel mee! Kuip schade! en geen letsel aan overgehouden.(gelukkig)


full


2e poging
even de foto ge upload
 
Laatst bewerkt:
Aha je bent dus een directie collega van Evl One!
Als je een piccie wilt! Deze heb ik hier op het forum nog gevonden..

Picje wordt niet goed gepost. Je kan jouw harddisk niet op het internet aangeven als drive!

Hij is geen directe collega. Ik ben te gast (werkzaam) in het bedrijf waar hij werkzaam is sinds december/januari.
 
Picje wordt niet goed gepost. Je kan jouw harddisk niet op het internet aangeven als drive!

Hij is geen directe collega. Ik ben te gast (werkzaam) in het bedrijf waar hij werkzaam is sinds december/januari.

is aangepast .....
aha Dus je bent daar gedetacheerd. Verklaard een heleboel.
Ik ben zijn zwager van Evl One

Dus je volgende project wordt een Blade ;)
Nieuw kuipje en klaar is klara.
 
Ik weet ziz nog van 2 mensen die begonnen zijn op een Blade (Firebug bijv.). Die andere is een goede vriend van mij. Geen enkel probleem (de crashes kwamen pas na een jaar of 3, toen ie zich echt uit ging leven op die fiets :+ ).

't Zal misschien best wel verstandiger zijn om op een lichtere fiets te beginnen, maar zo dramatisch als sommigen hier doen over een Blade (of andere zware fiets) als beginnersfiets lijkt me toch wel zwaar overdreven. En het risico is ook erg persoonsgebonden imho. Degenen voor wie een Blade levensgevaarlijk is, rijden zich waarschijnlijk ook een stuk eerder dood oid op een CBR600 of een ZXR400 of desnoods een RS125. Gevaarlijke motoren zijn er imho niet echt. Alleen gevaarlijke motorrijders....

Lijkt me ziz dat een dikke twin zoals een Mille of een TL1000 dan meer risico's met zich meebrengt als een Blade.
 
Ben na een aantal honderden kilometers op hier en daar een hurrfiets ook begonnen op een fireblade uit '95.

Ben gelijk vanaf de tweede dag dat ik hem had dagelijks woon-werk verkeer gaan rijden. 115 km per dag.

Gewoon helemaal niks mis mee, je kan er mee knallen en je kan er rustig mee rijden.

Iedereen met een aantal hersencellen op de goede plek kan rijden op zo'n ding, jemoet niet na tweehonderd kilometer de grenzen proberen te gaan zoeken, die vind je niet of je knalt er overheen (over de grenzen dan).

Lekker rijden, knallen, vlammen, gummen, racen, en nadenken. :]


Groeten
 
Ha...in eerste instantie zou ik zeggen nee...geen echte beginner-fiets, tenzij je je kunt beheersen, en weet waar je mee bezig bent....
Je bent namelijk niet de enige in het verkeer '(

Ben zelf op een CBR600F begonnen, dit is een geweldige fiets voor zowel beginner als voor de gevorderde rijder....Nu rijdt ik ZX9R toch wel een verschil...maaruh...erg... :}
 
Ik denk niet dat verstandig is om zo'n motor als eerste motor te nemen.Rij een jaartje op een wat makkelijke fiets en probeer dan de jongens met een fireblade buiten om voor bij te gaan in een bocht.Geloof me, hierdoor dwing je meer respect af.Is mij gelukt tijdens VRO 2, is wel een leuk gevoel als de mannen strak in het pak en veel bravour door twee pan europans buiten om voorbij gereden worden.

Toch veel plezier gewenst met wat je ook koopt.
Gr. Marck.
 
Ik weet inderdaad verdomd veel van motoren, dus je bent aan het juiste adres :+

Kort gezegd... als je snel dood wilt of binnenkort een streetfighter wilt is het een goede keuze.

Proefritje zal veel uitleggen denk ik. Eigen keuze, maar motorrijden leer je niet door meteen een snelle bak te kopen. Lichter beginnen, alles uit de motor proberen te krijgen en als dat niet genoeg is kan je een keer overstappen. Leer je veel meer van.

Anders is de kans groot dat de motor de baas over jouw is dan andersom, en dat zou zonde zijn.
:^
 
Natuurlijk is de blade een goede beginnersfiets...

als je het jezelf graag moeilijk maakt, volledige beheersing van je rechterhand hebt en een goed pak draagt ;)
 
Kick

Kwam dit topic nog eens tegen, vroeg me af hoe is het met onze fireblade-rijder?

Alles volgens plan gegaan?

Nu, ik kan er nog wel een stukje over vertellen. Volgens mij ging hij recht voor mijn neus op zijn plaat tijdens een MF toertochtje vanuit MD Veghel.
Toen ie weer overeindgekrabbelt was riep ie dat zijn voorwiel wegschoof, maar de waarheid is dat ie de bocht gewoon niet doorkeek en er gewoon uitreed. Viel pas in de berm en de motor kwam tot stilstand tegen een lantaarnpaal. Zelf had ie gelukkig niets.

Wat er wel bijgezegd moet worden is dat hij niet viel omdat ie de motor niet kon houden. had ook met een 600 kunnen gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer rijdt op een zx-9r en dreigde mijn benen te breken als ik daarop zou beginnen. Zegt genoeg denk ik :+

Bler nu vrolijk rond op een CB 500 uit 1973, perfecte leerfiets *D
 
Jongens.... dit topic is gestart in juni 2002.... die gozer heeft onderhand echt wel een motor of heeft er van af gezien... waar hebben wij het nog over?
 
Terug
Bovenaan Onderaan