Is een DRZ of WR400 geschikt voor mijn gebruik

cr125pim

MF'er
22 dec 2010
50
0
Hoi,

Ik wil graag jullie advies. Op dit moment heb ik twee motoren of te crossen. Een cr125 en een dr500. Met de cr125 rijd ik in de kuil en met de DR rij ik van amsterdam naar brabant om daar verschillende gps tracks te rijden. Dat doe ik sinds deze zomer en dat bevalt uitstekend. behalve dat de dr wat oud is en er wel eens wat stuk wil gaan na een dag flink knallen.

Nu speel ik met het idee om de DR en CR weg te doen. Het crossen in de kuil is dit jaar beperkt tot 1 keer... zonde. Wat ik nu dacht is een wat recentere DRZ (e) te kopen of een wr400f. Beide motoren hebben minder onderhoudsintervallen dan een crosser en kunnen een stukje snelweg hebben, waarbij mij voorkeur naar de DRZ gaat voor betrowubaarheid.


Ik wil er mee van Amsterdam naar de kuil rijden en naar brabant. Ik zal er in de kuil wat op inleveren denk ik en op offroad ritjes wat terugkrijgen. Klopt dit? Ook zit ik met mijn banden keus. Op de CR zitten noppen en op de Dr allroad. Ik wil het liefst natuurlijk volledig nop rijden, maar met de stukken snelweg is dit niet te doen. Daar zou ik dus ook consensus in moeten maken. Iemand met het zelfde dillema gestaan?

Tot nu toe vind ik 3 uur snelweg op een dag en crossen geen probleem.. ik ben redelijk spartaans aangelegd.
 
Laatst bewerkt:
Dan worden het wel heel veel compromissen, de vraag is of het dan leuk blijft..

Stukken snelweg met een drz is kut, crossen op allroad banden is ook lang niet alles en crossen met een drz ook niet.. Ik zou crossbanen in de buurt zoeken of een auto + aanhanger (busje evnt) regelen, en dan een wat leukere motor.
 
Ik denk dat je een goede analyse maakt: een alles-in-een-motor is altijd een compromis, maar het is te doen. In een rally doen ze niet anders: verbindingsstukken, redelijk extreem off-road en dan weer verder over de snelweg naar het basiskamp. Kan zelfs met een XT500, heb ik me laten vertellen.

Een aanpassing van de vering is bij de DRZ wel aan te bevelen.
 
Wr400 is meer geschikt voor de crossbaan maar weer veel minder geschikt voor lange afstanden. Onderhoud van een WR400 komt overeen met een moderne 4T enduro. 500KM oliewissel 1000km olie + oliefilter. Zitje is heerlijk smal voor korte afstanden en/of cross/enduro.

DR400 is veel meer geschikt voor langere afstanden en, mits goed aangepast, ook wel voor licht cross- en redelijk enduro werk.

Kijk ook eens naar een WR250R
 
Ik heb een KTM 525 EXC op supermoto wielen. Ik rijd best vaak van Haarlem naar Brabant (150km enkele rit). Prima te doen :)

Al moet ik zeggen dat ik op de snelweg altijd achter een vrachtwagen rijd. Minder wind en m'n snelheid / toerental is lekker laag. Ik rijd nooit te lang op hetzelfde toerental, vaak even terug naar z'n 4 of 5 en stukjes doortrekken.

Die rfs blokken op de ktm's kunnen behoorlijk wat hebben.

Als je dan nog wilt crossen en weggebruik zou ik supermoto velgen pakken met Distanzia banden of Mutant's.
 
Hoi,

Ik wil graag jullie advies. Op dit moment heb ik twee motoren of te crossen. Een cr125 en een dr500. Met de cr125 rijd ik in de kuil en met de DR rij ik van amsterdam naar brabant om daar verschillende gps tracks te rijden. Dat doe ik sinds deze zomer en dat bevalt uitstekend. behalve dat de dr wat oud is en er wel eens wat stuk wil gaan na een dag flink knallen.

Nu speel ik met het idee om de DR en CR weg te doen. Het crossen in de kuil is dit jaar beperkt tot 1 keer... zonde. Wat ik nu dacht is een wat recentere DRZ (e) te kopen of een wr400f. Beide motoren hebben minder onderhoudsintervallen dan een crosser en kunnen een stukje snelweg hebben, waarbij mij voorkeur naar de DRZ gaat voor betrowubaarheid.


Ik wil er mee van Amsterdam naar de kuil rijden en naar brabant. Ik zal er in de kuil wat op inleveren denk ik en op offroad ritjes wat terugkrijgen. Klopt dit? Ook zit ik met mijn banden keus. Op de CR zitten noppen en op de Dr allroad. Ik wil het liefst natuurlijk volledig nop rijden, maar met de stukken snelweg is dit niet te doen. Daar zou ik dus ook consensus in moeten maken. Iemand met het zelfde dillema gestaan?

Tot nu toe vind ik 3 uur snelweg op een dag en crossen geen probleem.. ik ben redelijk spartaans aangelegd.

Auto + aanhanger.

3 uur snelweg en crossen op dezelfde banden is geen compromis, dat is niet verenigbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan