Is een powercommander het geld waard?

Is een PC het geld waard?

  • Ja zeker! Je krijgt er een hoop voor terug

    Stemmen: 13 35,1%
  • Ja, maar het resultaat is niet schokkend

    Stemmen: 9 24,3%
  • Nee, alleen als je geld over hebt

    Stemmen: 12 32,4%
  • Nee, levert niets op en geeft problemen.

    Stemmen: 3 8,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Op m'n zx10 was ie onmisbaar.
Heb een compleet Akra erop zitten en is dan absoluut nodig.
Standaard had ie 153 pk ahw. Na montage uitlaat......153 pk ahw en twee klotekromme's.
Toen pc3 gemonteerd en bijbehorende map gedownload van dynojet en geinstalleerd dmv laptop, zou die grofweg goed moeten staan. Gevolg: knallen, uitvallen en stinken naar de onverbrande koolwaterstoffen(veel te rijk) en weer 153 pk.
Toen laten afstellen op de bank en na 2 uurtjes waren er al 163 pk-tjes ahw, als laatste een BMC filter gemonteerd en voila 165 pk ahw.
Ga je kloten met inlaat en uitlaat gedeeltes dan is ie gewoon onmisbaar!
Of hij ook zuiniger is geworden? Geen idee. Als je typisch op z'n hollands lekker goedkoop wil rijden dan moet je maar een BMW K75/100 kopen. Kan je lekker 1 op 18-20 rijden. Gokje: normaal 1 op 14-15, blazen/debiel doen 1 op 9-10.

full
 
Hoi
Ik heb er erg veel baat bij gehad , en dan wel niet om het vermogen , maar meer om het brandstof verbruik terug te dringen , na de montage van mijn full akra systeem liep mijn zx12r 1 op 8 na het monteren van de pcIII heeft hij +- 11pk meer , maar wat belangrijker is het benzine verbruik is nu 1 op 16 , op de grote weg volgens de importeur van akra was het niet nodig , maar gezien het aantal km dat ik per jaar rijd heb ik de pcIII er al lang uitgehaald !!
Greetz
hoezo ? geef je nu geen gas meer en rijdt je overal braaf 120 dat hij nu 1 op 16 loopt.
bij mij IN DE ZX10 zit de rapid comp hij loopt als een speer en 1 op 11a12!!
 
Ik heb een Gixxer k4 en die zoop/zuipt best aardig. Heb hem nu laten fine tunen en loopt iig al een stuk beter. Voor het vermogen hoef ik het niet te doen. red me best aardig met 134.8 pk aan het achterwiel. En dit kostte maar 95 euro ipv de 500? euro die en PC kost.

Waar en op welke manier heb je hem laten fine tunen? Voor dat geld heb ik ook wel interesse.
 
Ik heb een SV650S (2003 model met injectie) en die liep standaard zeer netjes. Run gemaakt => hij stond bovenin te rijk en onderin te arm. Toen op zoek naar een uitlaat. Heb uiteindelijk een BOS systeem (met bochten) gekocht met het gevolg dat de gasreactie verslechterde (aan/uit) en dat de motor boven de 5000 toeren veels te rijk stond en daaronder veels te arm. En mijn motor knalt er iedere keer op los bij gas dicht. :( Kost me verdorie dempervulling en ik wordt er gek van!

Ben toen naar Marc Hoegee geweest voor een Yosh Box afstelling, maar dat bracht dus niet wat ik had gehoopt ondanks goede verhalen die ik had gehoord. Mijn motor loopt nu nog steeds bovenin te rijk en onderin veels te arm (wel minder dan eerst) en de aan/uit reactie is er nog steeds. In mijn ogen is dit dus zonde van de 95 euro geweest en bovendien heb ik sterk mijn twijfels bij de manier waarop bij MH dynoruns gemaakt worden (pas vanaf 5000-5500 toeren meten). Werkt misschien voor een 4 cilinder, maar niet voor een v-twin!

Wil dus nu een PCIII kopen om de afstelling wel in goede banen te krijgen, ook al kost dat meer geld. Mijn motor trekt ook niet zo lekker door vanuit lage toeren momenteel en ik denk dat een PC daar ook een positieve invloed op kan hebben. Zeker als de restrictie uit mijn air-box gehaald wordt, wat meer lucht voor de motor betekent. Ik lees in ieder geval dat een K&N filter niet zo veel zin heeft voor vermogenswinst, dus dat scheelt weer poen. :)

Ik denk dat een PC ook niet zozeer bedoeld is voor een gigantische vermogenswinst (wat veel mensen juist verwachten), maar met name voor het verbeteren van de gasreactie, het koppel bij lagere toeren en het benzineverbruik. :] Dus al met al een nuttige investering lijkt mij zo.

Edit: en als je een uitlaat-motor combinatie hebt waar nog geen map voor gemaakt is, kan je je motor gratis laten afstellen bij Dynojet centers. *D
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is ie ook onmisbaar!!!
Complete Akra racing line+DNA filter, bij de inrijprocedure (ala motoman)
voelde ik gelijk al duidelijk dat ie tekort kwam bij 7k en hoger.
Gelijk een PCIII gemonteerd en een bijpassende map geladen en WAT EEN VERSCHIL!
Ding loopt als de brandweer,van 't voorjaar laat ik voor 't nette een custom
map maken *D
full
 
Wat zijn de afmetingen (lxbxh) van zo'n ding eigenlijk? Ik moet mijn achterkant binnenkort uit elkaar halen en dan kan ik gelijk ff zoeken naar een mooi plekkie. :9
 
Iemand ook ervaring met een PC op een 2002 CBR900RR? Vraag me af of o.a. de dip in de onderstaande curve rond de 3000 rpm. ook is weg te halen. (Dyno run met een originele demper en 1000 km op de teller). Air/fuel ratio is tot 5000 rpm. sowieso niet denderend, boven de 8000 rpm. klaag ik niet. Wil per say niet meer PK's maar wel meer souplese onderin.

full
 
Die dip rond de 3000 toeren is zeker wel weg te halen, omdat dat deels veroorzaakt wordt door een veels te arme afstelling in dat toerengebied. En met een PC kan het brandstofmengsel verrijken in dat gebied en de andere stukken waar de air-fuel niet rond de 13/13,5 loopt. Ik vraag me alleen af of je er ook wat van merkt.

Ik bedoel, ik heb zelf geen ervaring met een viercilinder, maar volgens mij rij je weinig in het gebied tot 4000 toeren. En dan is het wel een dure investering.
 
Laatst bewerkt:
In dat geval zou je zeker kunnen overwegen, zeker in combi met een open pijp. :) Misschien moet je het eens navragen bij de CBR club Nederland, daar zal ongetwijfeld wel een 2002 blade rijder met PC zitten.
 
Iemand ook ervaring met een PC op een 2002 CBR900RR? Vraag me af of o.a. de dip in de onderstaande curve rond de 3000 rpm. ook is weg te halen. (Dyno run met een originele demper en 1000 km op de teller). Air/fuel ratio is tot 5000 rpm. sowieso niet denderend, boven de 8000 rpm. klaag ik niet. Wil per say niet meer PK's maar wel meer souplese onderin.

(Afbeelding)


Als je het mij vraagt mist dat ding een aantal pk`s :?
 
Iemand ook ervaring met een PC op een 2002 CBR900RR? Vraag me af of o.a. de dip in de onderstaande curve rond de 3000 rpm. ook is weg te halen. (Dyno run met een originele demper en 1000 km op de teller). Air/fuel ratio is tot 5000 rpm. sowieso niet denderend, boven de 8000 rpm. klaag ik niet. Wil per say niet meer PK's maar wel meer souplese onderin.

(Afbeelding)
Als je nog even geduld hebt, die van mij is onderweg en dan zullen de kurfjes volgen...
 
ik zal ze vanavond ook ff posten.
ik heb hem op mijn gixxer uit 99 laten zetten.
hij trekt veel beter, die dipjes zijn eruit en hij loopt zuiniger en vooral loopt hij soepeler dan daarvoor.

ik vond en vind het nog steeds zeker de moeite waard
 
Ik denk erover om mijn CBR600RR die reeds is uitgevoerd met BOS demper en K&N filter te voorzien van een Powercommander. Vraag die ik heb is of het de investering waard is. Is het een wereld van verschil of is het iets extra's maar ook weer niet schokkend?

Graag jullie reacties!
Ik heb ook een Bos, echter een BMC filter. Na het terugkrijgen van mijn belastinggeld komt er een Rapidbike module. Dat ding kun je ook op een eventuele andere motor zetten, mocht je deze verkopen. Schijnt gemakkelijker te programmeren te zijn, je kunt ook de ontsteking afstellen (PC niet), maar is wat duurder. Wil je 'em omzetten naar een andere motor, hoef je wel slechts een andere kabel te kopen en niet een hele nieuwe module, zoals bij PC.
Voor max effect wel de bank op (ook leuk om zo eens te doen hoor :) ). Dan haal je meteen ook het maximale uit de andere aanpassingen die je gedaan hebt. En doe je nog ooit andere aanpassingen, dan is het weer slechts een kwestie van laten afstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan