Is een powercommander het geld waard?

Is een PC het geld waard?

  • Ja zeker! Je krijgt er een hoop voor terug

    Stemmen: 13 35,1%
  • Ja, maar het resultaat is niet schokkend

    Stemmen: 9 24,3%
  • Nee, alleen als je geld over hebt

    Stemmen: 12 32,4%
  • Nee, levert niets op en geeft problemen.

    Stemmen: 3 8,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37

Icul8r

MF veteraan
6 nov 2002
2.064
64
Rotterdam
Ik denk erover om mijn CBR600RR die reeds is uitgevoerd met BOS demper en K&N filter te voorzien van een Powercommander. Vraag die ik heb is of het de investering waard is. Is het een wereld van verschil of is het iets extra's maar ook weer niet schokkend?

Graag jullie reacties!
 
je klikt "zoeken " aan, vul het woord "powercomander"in en je bent zoet voor een dag of 3!!!!!!!!!!
 
@spyro...kun jij voor mij een Management samenvatting geven... :)

Ik heb het gezocht maar kon niet snel een topic vinden wat antwoord gaf op deze vraag....
 
Ik vind t niet veel uitmaken. K heb 2 mappings een voor m'n circuitdempers BOS en een voor m'n circuitdempers 2 brothers.
De 2 brothers geven een mooiere grafiek en een hoger vermogen.

Persoonlijk vind ik em met de BOS dempers mooier lopen.

Zo zie je maar. Merk je 3 pk verschil :? Ik niet K zal em ook niet snel meer nemen. Dan eerder laten tunen.
 
3 pk voel je niet/amper. Beetje zonde van t geld, zeker voor straatgebruik.
klopt en wil je toch wat kijk dan eens bij Ruud frederiks met de rapid ( ook een powercommander) alleen is deze mee te nemen naar een eventuele volgende bike dat kost je dan alleen een andere kabelboom.
 
mijn maatje heeft ook een powercommander op zijn Honda 600rr 2004.
hij won er 3.4 pk mee. hij heeft ook een laser en K&N filter.
geloof dat hij nu tegen de 108 pk op het achterwiel heeft.

dus vind je het de moeite om voor 400 eurotjes (ofziets) 3,4 pk te winnen???
ik persoonlijk niet.
 
Is het niet zo dat als je en een open uitlaat en een vervangingfilter opzet ,dat de motor te arm kan gaan lopen met alle gevolgen van dien .En dat je met een powercommander het perfect kan/laten afstellen :?
 
@Peter@R1...wat is volgens jou dan het doel van de PC?

Naar mijn bescheiden :+ mening is het voornamelijkste doel het fijn afstellen van de motor, waardoor deze beter, soepeler en vele malen beter en directer rijdt, oppakt. Door allerlei milieu regels en emissie eisen is een motor nooit (standaard) goed afgesteld en in div. toeren gebieden of te rijk en/of te arm afgesteld. Dit merk je vooral aan het schokkende effect van de motor bij bepaalde toerentallen.
Een powercommander kan je in het gehele toerengebied perfect af laten stellen.
Tuurlijk win je daar vermogen mee, mooi meegenomen (R1 '04 over het gehele toerengebied +4,5 PK), maar is niet het doel van een powercommander.
 
Kijk hier maar even....

http://www.powercommander.nl (www.powercommander.nl)

Bij mij is m'n dip rond de 6000 toeren helemaal verdwenen, maar zoals ik al zei, je merkt er niet veel van. Je moet dus wel per demper een mapping laten maken. Anders heb je kans dat ie helemaal niet meer lekker loopt.

een goed bedrijf is trouwens www.nolenmotors.nl Aart Nolen heeft veel ervaring.
 
Hangt ook sterk van het type motor af. Mijn V-twin loopt met powercommander nu bij lage toerentallen veel rustiger, eerst bokte hij nogal. Maar jouw CBR600 loopt van zichzelf al mooi soepel, denk niet dat je veel verschil voelt met een PC.
 
Ok, ik ben benieuwd. Is het misschien te veel gevraagd als je je dyno uitdraai zou willen posten waarin het verschil tussen voor en na de PC goed zichtbaar is. Dit is denk ik objectiever dan postings van dynocentra zelf....

Kijk hier maar even....

http://www.powercommander.nl (www.powercommander.nl)

Bij mij is m'n dip rond de 6000 toeren helemaal verdwenen, maar zoals ik al zei, je merkt er niet veel van. Je moet dus wel per demper een mapping laten maken. Anders heb je kans dat ie helemaal niet meer lekker loopt.

een goed bedrijf is trouwens www.nolenmotors.nl Aart Nolen heeft veel ervaring.
 
Ok, ik ben benieuwd. Is het misschien te veel gevraagd als je je dyno uitdraai zou willen posten waarin het verschil tussen voor en na de PC goed zichtbaar is. Dit is denk ik objectiever dan postings van dynocentra zelf....
Ik heb mijn uitdraai alleen op papier (en heb geen scanner), maar wat betreft het rustiger lopen zie je toch niet aan die lijntjes.
 
Met de Yoshi Box kunnen ze het zelfde resultaat bereiken, tevens bespaar je er wat centen mee. ;)
 
Vooral bij de zgn full race systems (van bochten tot dempers) icm open luchtfilters BMC, K&N, etc kun je redelijk veel winnen met een PC.

Met full Ti-force system en K&N + 12,5 PK op de zx10r, volgens een engels blad , wat van die lange termijn testmotoren heeft.

Alleen dempertje en K&N zal de vermogens winst minder zijn, maar uiteindelijk gaat het om de motorrespons, het oppakken en soepeler lopen.

cAIO
 
Hoi
Ik heb er erg veel baat bij gehad , en dan wel niet om het vermogen , maar meer om het brandstof verbruik terug te dringen , na de montage van mijn full akra systeem liep mijn zx12r 1 op 8 na het monteren van de pcIII heeft hij +- 11pk meer , maar wat belangrijker is het benzine verbruik is nu 1 op 16 , op de grote weg volgens de importeur van akra was het niet nodig , maar gezien het aantal km dat ik per jaar rijd heb ik de pcIII er al lang uitgehaald !!
Greetz
 
De motor wordt er zeker beter van, door het plaatsen van een open demper
wordt de motor armer (hoe armer hoe warmer). Maar ook de emissie eisen
helpen niet echt mee aan een prettige motor.

De bedoeling van een Powercommander is de perfecte brandstof-luchtverhouding
te verkrijgen. Het gevolg van een juist verbranding is een motor die niet
meer dipt (als deze dat ooit gedaan heeft) de motor voelt sterker aan en reageert
soepeler op het gas. De powercommander is dus geen opvoer set maar een
optimaliserings set. ;)

De motor wordt sterker in het middengebied.
Het aan/uit effect wordt verminderd.

Bij een run op 100% gasklep openstand zie je inderdaad weinig tot geen
vermogens verschil, maar laat maar eens een run maken op 60 of 80%
gasklep openstand en vergelijk deze maar eens (met of zonder powercommander)
koppel en pk's)

Dan komen er duidelijke verschillen naar voren.
Het verschilt inderdaad ook per motor bij een V2 wordt de motor er zeker beter
zuiniger en soepeler van.

Bij mijn 600tje heb ik er een opgezet en vond deze vele malen prettiger worden.

full
 
De motor wordt er zeker beter van, door het plaatsen van een open demper
wordt de motor armer (hoe armer hoe warmer). Maar ook de emissie eisen
helpen niet echt mee aan een prettige motor.

De bedoeling van een Powercommander is de perfecte brandstof-luchtverhouding
te verkrijgen. Het gevolg van een juist verbranding is een motor die niet
meer dipt (als deze dat ooit gedaan heeft) de motor voelt sterker aan en reageert
soepeler op het gas. De powercommander is dus geen opvoer set maar een
optimaliserings set. ;)

De motor wordt sterker in het middengebied.
Het aan/uit effect wordt verminderd.

Bij een run op 100% gasklep openstand zie je inderdaad weinig tot geen
vermogens verschil, maar laat maar eens een run maken op 60 of 80%
gasklep openstand en vergelijk deze maar eens (met of zonder powercommander)
koppel en pk's)

Dan komen er duidelijke verschillen naar voren.
Het verschilt inderdaad ook per motor bij een V2 wordt de motor er zeker beter
zuiniger en soepeler van.

Bij mijn 600tje heb ik er een opgezet en vond deze vele malen prettiger worden.

(Afbeelding)
Klopt 200%, beter kan je het niet verwoorden, nu niet meer twijfelen, of je hebt het er voor over ( en de centen) of ...... *D
 
Ik heb een Gixxer k4 en die zoop/zuipt best aardig. Heb hem nu laten fine tunen en loopt iig al een stuk beter. Voor het vermogen hoef ik het niet te doen. red me best aardig met 134.8 pk aan het achterwiel. En dit kostte maar 95 euro ipv de 500? euro die en PC kost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan