Is een R6 op 25kw te krijgen?

Ik heb zojuist de allernieuwste KerstSpam van Goedhart Motoren te Bodgeraven mogen ontvangen.

Aanbieding: Yamaha YZF R6 (OOK 25Kw Leverbaar!!)

oftewel mooie mogelijkheid voor de TS :]
 
Als hij dmv de boordcomputer begrensd wordt gaat ie stuk ja


Je verward nu de onsteking met een ECU... als je via de onsteking begrenst(dus andere timing van de vonken) dan loopt je motor inwendig schade op ja.
Begrens je via een ECU (zorgt voor de aansturing van de benzine) dan is er niks aan de hand.
 
Hier staat van niet.
Ik zal de advertentie inscannen en even bellen met Yamaha Motoren in Nederland, ben nu wel héél benieuwd. 8-)

Officiële Yamaha Motor distribiteur

YAMAHA MOTOR NL. B.V.
KOOLHOVENLAAN 101
1119 NC SCHIPHOL-RIJK

Tel: 020 6546000
Fax: 020-6546888

[EDIT 1]
Het is dus officieel. Een Yamaha YZF R6 wordt NIET 25 Kw geleverd via de officiële importeur. (niet dat we dat al niet wisten :z ).

[EDIT 2]
Goedhart Motoren te Bodegraven begrenst alleen NIEUWE R6'jes op 25 Kw. Deze motoren worden dan in Duitsland omgebouwd tot 25 Kw en vervolgens met 25 Kw op kenteken naar Nederland vervoerd. Een grote omweg, maar het kan dus blijkbaar wel! Er gaat een ander injectiekastje in (CDI o.i.d.) waardoor je vermogen begrensd wordt.

GOEDHART MOTOREN
Europaweg 1d
2411 NE Bodegraven
Tel. 0172-65 00 05
Fax: 0172-61 23 48
Email: info@goedhartmotoren.nl
Internet: www.goedhartmotoren.nl
 
Laatst bewerkt:
Ja een nieuwe R6 is dus met de import truuk netjes en legaal op 25kw te krijgen :)
Bedenk dan wel dat het vol vermogen maken niet zonder slag of stoot gaat, je moet weer exporteren en weer inmporteren... KaTJING!
 
je krijgt de "vol vermogen" CDI er gewoon bij. Dus niks geen Kaatching ;) .

En een typegoedkeuring is er al omdat het gaat om een NEDERLANDSE fiets die wordt geexporteerd. Na de 25 Kw periode is de R6 net als andere R6-jes.

Of het verstandig is, blijft de vraag....
 
Moet volgens mij gewoon kunnen hoor.. Ik heb ook zx6r`s op 25 kw gezien en mijn Thundercat ( die aardig in de buurt ligt, ) was geen enkel probleem...En je gaat nog best hard :) Ik kan de 200 op de teller toch goed halen :+
 
Hey Cabrinha

Het is wel te doen hoor, ik heb zelf een R6 uit 2000. deze is op kenteken 25kw. ik heb ook de 25kw set er in laten zetten. rijdt goed, alleen de top is zo'n 165/170. boven de 150 trekt hij heeeel langzaam door. verder sturen en rijden gaat super.

Hij is begrenst doormiddel van de gashendel, en er zijn 4plaatjes tussen de carb's gezet, dus minder benzine toevoer.

ps, hij is volgende zomer te koop ;)
 
Hey Cabrinha

Het is wel te doen hoor, ik heb zelf een R6 uit 2000. deze is op kenteken 25kw. ik heb ook de 25kw set er in laten zetten. rijdt goed, alleen de top is zo'n 165/170. boven de 150 trekt hij heeeel langzaam door. verder sturen en rijden gaat super.

Hij is begrenst doormiddel van de gashendel, en er zijn 4plaatjes tussen de carb's gezet, dus minder benzine toevoer.

ps, hij is volgende zomer te koop ;)
koop dan ineens een echte motor,krijg hem wel niet meer op 25kw,open uitlaat,afgestelt bij avr racing,gewoon op full power maar met leuke papiertjes.
 
Hey Cabrinha

Het is wel te doen hoor, ik heb zelf een R6 uit 2000. deze is op kenteken 25kw. ik heb ook de 25kw set er in laten zetten. rijdt goed, alleen de top is zo'n 165/170. boven de 150 trekt hij heeeel langzaam door. verder sturen en rijden gaat super.

Hij is begrenst doormiddel van de gashendel, en er zijn 4plaatjes tussen de carb's gezet, dus minder benzine toevoer.

ps, hij is volgende zomer te koop ;)
koop dan ineens een echte motor,krijg hem wel niet meer op 25kw,open uitlaat,afgestelt bij avr racing,gewoon op full power maar met leuke papiertjes.
 
ik weet niet hoe jij je motor 25 kw op kenteken heb kunnen laten maken, want de r6 heeft namelijk helemaal geen 2e type goedkeuring. dus is het onmogelijk om via de legale manier de yamaha r6 af te voeren naar 25kw. (misschien via duitsland importeren wel) de enige 600 supersporters die je legaal af kunt voeren zijn de kawasaki zx6r de honda cbr600f de suzuki gsx-600r verder zijn er geen !!!supersport!!! motoren die je af kunt voeren. Veel plezier met zoeken.

groet hessel
 
ik weet niet hoe jij je motor 25 kw op kenteken heb kunnen laten maken, want de r6 heeft namelijk helemaal geen 2e type goedkeuring. dus is het onmogelijk om via de legale manier de yamaha r6 af te voeren naar 25kw. (misschien via duitsland importeren wel) de enige 600 supersporters die je legaal af kunt voeren zijn de kawasaki zx6r de honda cbr600f de suzuki gsx-600r verder zijn er geen !!!supersport!!! motoren die je af kunt voeren. Veel plezier met zoeken.

groet hessel


cbr600f supersport? :?
 
ik weet niet hoe jij je motor 25 kw op kenteken heb kunnen laten maken, want de r6 heeft namelijk helemaal geen 2e type goedkeuring. dus is het onmogelijk om via de legale manier de yamaha r6 af te voeren naar 25kw. (misschien via duitsland importeren wel) de enige 600 supersporters die je legaal af kunt voeren zijn de kawasaki zx6r de honda cbr600f de suzuki gsx-600r verder zijn er geen !!!supersport!!! motoren die je af kunt voeren. Veel plezier met zoeken.

groet hessel

de suzuki gsx 600 r uit 2004 is alleen legaal terug te tunen de rest niet ;(
 
het Probleem is, als je alleen een uitdraai hebt van de vermogensbank hoeft dit niet geaccepteerd te worden door de politie. het is namelijk niet officieel :X
Dus als je een vriendelijke agent hebt zal het geen probleem zijn, maar als ze vervelend willen doen (en dat zijn ze soms) :( dan kunnen ze een flinke boete geven omdat je dan rijdt op iets waar je niet op MAG rijden.

de verzekering zal zeggen dat ze je verzekeren, maar die doen er natuurlijk alles aan om niet uit te keren als de schade eenmaal gemaakt is. en dan sta je niet sterk genoeg met je papiertje van de testbank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan