Is een verplichte auto/motorloze zondag goed plan?

Is een Verplichte auto/motorloze zondag een goed plan ?

  • Ja

  • Nee

  • Weet ik niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ach joh ... f#*k het hele k#t klimaat :Z

1570570349046.png
 
Nou Chriskx, je kunt vandaag mooi met de Fordson over de snelweg naar het provincie huis 8-)
 
Nou en? Daar hebben wij op de motor toch alleen maar profijt van? :+
 
Woah...!!!! Besef me opeens iets!

Autoloze en wielrennerloze zaterdag & zondag.

:} :}
Héél goed idee! Ben regelmatig door zo’n “snelle racefietser(ster)“ voorbij geknald, om vervolgens onderaan de berg de persoon zo de kruising over te zien vliegen omdat hij/zij niet meer kon remmen. Je zal zo iemand maar raken. Ben jij de klos🤬
 
lijkt me een fantastisch plan maar niet heus. er zijn zat bedrijven die in vol continu dienst werken en ook echt niet uit kunnen op zondag zonder enorme kosten en die niet met het OV of andere opties bereikbaar zijn. even als voorbeeld de rotterdamse haven tot en met de maasvlakte 2 probeer daar maar eens OV te vinden en dat draait allemaal in vol continu dienst. en daar zitten een heleboel chemische bedrijven waar de processen niet zomaar plat kunnen zonder dat ze dagen nodig hebben om weer op te starten. en elektrisiteidscentrales kunnen kunnen ook niet zonder toezicht en die zijn ook vaak niet bereikbaar met het OV gaan die dan ook maar gewoon uit. of gaan we voor al die mensen een uitzondering regelen met alle controle die daar bij hoort.
echt weer zo'n proefballonnetje uit denhaag om in het nieuws te komen. een beetje symbool politiek die nauwelijks meetbaar resultaat oplevert maar wel bergen met geld kost. als ze ballen hadden gingen achter de grote vervuilers aan en stimuleren ze bedrijven die wel willen investeren in schone lucht maar dat kost te veel geld en komt niet in de media en heb je te veel mensen voor nodig met kennis van zaken en die hebben ze niet in denhaag.
 
lijkt me een fantastisch plan maar niet heus. er zijn zat bedrijven die in vol continu dienst werken en ook echt niet uit kunnen op zondag zonder enorme kosten en die niet met het OV of andere opties bereikbaar zijn. even als voorbeeld de rotterdamse haven tot en met de maasvlakte 2 probeer daar maar eens OV te vinden en dat draait allemaal in vol continu dienst. en daar zitten een heleboel chemische bedrijven waar de processen niet zomaar plat kunnen zonder dat ze dagen nodig hebben om weer op te starten. en elektrisiteidscentrales kunnen kunnen ook niet zonder toezicht en die zijn ook vaak niet bereikbaar met het OV gaan die dan ook maar gewoon uit. of gaan we voor al die mensen een uitzondering regelen met alle controle die daar bij hoort.
echt weer zo'n proefballonnetje uit denhaag om in het nieuws te komen. een beetje symbool politiek die nauwelijks meetbaar resultaat oplevert maar wel bergen met geld kost. als ze ballen hadden gingen achter de grote vervuilers aan en stimuleren ze bedrijven die wel willen investeren in schone lucht maar dat kost te veel geld en komt niet in de media en heb je te veel kennis voor nodig met kennis van zaken en die hebben ze niet in denhaag.

Hulpdiensten moeten ook rijden dus die bedrijven krijgen wel een ontheffing/vergunning.
 
Aangezien ik regelmatig moet werken op zondag en de ov verbinding belabberd is (15 minuten met auto/motor, ruim 2 uur met het OV -> ENKELE REIS), zeg ik hier volmondig nee tegen.

Tenzij:
  • Het OV veel vaker en veel flexibeler rijdt;
  • OF alles niet zo duur gemaakt wordt voor studenten, waardoor dat ik een bijbaan nodig heb;
  • OF de overheid me een elektrische fiets geeft
Als ze zoiets belachelijks al doorvoeren pak ik mij gewoon de motor naar het werk, ik zie meneer agent nog niet op zijn mountainbike achter me aan rijden om mijn modderige kentekenplaat te kunnen lezen :+
 
autoloze zondag = auto op de oprit en motor/scooter op de weg.
hoezo milieu-winst?

ben zelf geen voorstander van die wet omdat je in sommige gevallen (of beroepen) niet zeker weet of je thuis komt, zaterdag avond.
moet je dan maar de hele zondag wachten tot je maandag-ochtend weer in de auto kan om DAN pas naar huis te rijden, terwijl de baas je dan al weer op t werk verwacht?
en dat, terwijl anderen die dag de wegen voor zich hebben met de motoren, quads en scooters?
op zich is deze publiciteitsstunt geen gek idee om de mensen bewust te maken van hoe verstokt we in europa aan auto's zijn, maar maak er geen vaste wet van.
goed voor een gesprek, maar niet voor handhaving.
en de C02 malheur zal er toch niet minder op worden.

Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
Hulpdiensten moeten ook rijden dus die bedrijven krijgen wel een ontheffing/vergunning.
en ook alle aanverwante bedrijven zoals service en storingsmonteurs die storingen moeten oplossen waarvan je van te voren niet weet of ze op zondag gaan optreden en koeriersbedrijven die zorgen dat de onderdelen geleverd kunnen worden om die storingen ook werkelijk op te lossen. en de scheepsagentschappen die ladingspapieren aan boord van schepen moeten brengen en de taxidiensten die crew changes faciliteren voor de scheepvaart en de beveiligingsbedrijven die de gesloten en open terminals moeten bewaken. en dan hebben we het alleen nog maar over het havengebied.
 
En buiten de industrie, draait de zorg ook altijd door, ook op zondag. Met de huidige 24uurseconomie is dit niet meer haalbaar.
 
en ook alle aanverwante bedrijven zoals service en storingsmonteurs die storingen moeten oplossen waarvan je van te voren niet weet of ze op zondag gaan optreden en koeriersbedrijven die zorgen dat de onderdelen geleverd kunnen worden om die storingen ook werkelijk op te lossen. en de scheepsagentschappen die ladingspapieren aan boord van schepen moeten brengen en de taxidiensten die crew changes faciliteren voor de scheepvaart en de beveiligingsbedrijven die de gesloten en open terminals moeten bewaken. en dan hebben we het alleen nog maar over het havengebied.
Dan een omgekeerde ontheffing uitdelen aan alle zondagsrijders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan