Is een verplichte auto/motorloze zondag goed plan?

Is een Verplichte auto/motorloze zondag een goed plan ?

  • Ja

  • Nee

  • Weet ik niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Politiek gemiereneuk in de marge!

Eerst eens ballen tonen bij de luchtvaart en de grote scheepsvaart.
Daar zitten de grote vervuilers! Maar die pakken we niet aan want dat kost geld. Ze cashen liever bij de gewone man.....

Zum kotsen.B|
Helemaal mee eens!
Ik maak me meer zorgen over de vliegtuigen die straks vanuit Lelystad laag bij ons over de Veluwe vliegen, dan dat kleine beetje stikstof (waarvan heel veel ook vanuit het buitenland komt) van een paar boeren. Hebben we straks van de vliegtuigen extra toegevoegde stikstof maar ook een bak herrie hier in ons bos.

Overigens kan je bij ons op de Ginkelse Heide (welke heide? = overal gras) wel heel goed de gevolgen zien van de stikstof.
Maar ze spreken over Natuur2000(?) Wij hebben in NL toch geen natuur meer!
Die paar bomen in NL (ik woon zelf vlak tegen het Veluwse bos) mag je toch geen natuur noemen. Het is niet meer dan een grote achtertuin!
De tuinmannen (ze zeggen bosarbeiders?) zijn steeds bezig om de tuin netjes te houden.
Als we werkelijk over natuur spreken, dan zeg ik: Helemaal NIETS doen in deze tuin maar de boel de boel daar laten.................!
 
Politiek gemiereneuk in de marge!

Eerst eens ballen tonen bij de luchtvaart en de grote scheepsvaart. Daar zitten de grote vervuilers! Maar die pakken we niet aan want dat kost geld. Ze cashen liever bij de gewone man.....

Zum kotsen.B|

Je mist de big-picture. Dat kost nu inderdaad wel geld voor het land, maar zoek eens terug waar de ex-ministers na de politiek terecht zijn gekomen de afgelopen jaren. Als minister zou je wel erg stom zijn als je multinationals waar je na de politiek een mooie commissaris post kunt betrekken het leven zuur maakt. Die multinationals nemen die ex-ministers aan omdat die een netwerk hebben en zo hun lobby kunnen uitbreiden en/of handhaven.
 
Politiek gemiereneuk in de marge!

Eerst eens ballen tonen bij de luchtvaart en de grote scheepsvaart. Daar zitten de grote vervuilers! Maar die pakken we niet aan want dat kost geld. Ze cashen liever bij de gewone man.....

Zum kotsen.B|
Tel even hardop tot 10 miljoen, zoveel auto's rijden er in Nederland. Als je klaar bent met tellen begrijp je wel hoeveel die vervuilen.
 
Tel even hardop tot 10 miljoen, zoveel auto's rijden er in Nederland. Als je klaar bent met tellen begrijp je wel hoeveel die vervuilen.
[

Ga ik doen! :t
Ga jij dan even een dagje aan het einde van een van de vele startbanen van schiphol staan? Effe diep inhaleren als er weer zo'n ding over je hoofd heen opstijgt. En als je nog helder genoeg blijft gelijk ff tellen hoeveel dat er per dag zijn. Zal niet meevallen want die dingen hebben geen katalysator.
Detail: Uit onderzoek is gebleken dat in een ruime straal om schiphol het aantal jonge kinderen met luchtweg aandoeningen veel hoger ligt dan in de rest van het land. En oh ja, voor ik het vergeet: voor die auto's betalen we accijns, hebben ze bij de luchtvaart maatschappijen wel eens van gehoord, maar betalen hoeven ze dat niet van onze gelegaliseerde struikrovers in Den Haag.....
 
[

Ga ik doen! :t
Ga jij dan even een dagje aan het einde van een van de vele startbanen van schiphol staan? Effe diep inhaleren als er weer zo'n ding over je hoofd heen opstijgt. En als je nog helder genoeg blijft gelijk ff tellen hoeveel dat er per dag zijn. Zal niet meevallen want die dingen hebben geen katalysator.
Detail: Uit onderzoek is gebleken dat in een ruime straal om schiphol het aantal jonge kinderen met luchtweg aandoeningen veel hoger ligt dan in de rest van het land. En oh ja, voor ik het vergeet: voor die auto's betalen we accijns, hebben ze bij de luchtvaart maatschappijen wel eens van gehoord, maar betalen hoeven ze dat niet van onze gelegaliseerde struikrovers in Den Haag.....
Je hebt alleen recht van spreken als je direct of indirect geen gebruik maakt van grondstoffen of artikelen die met vliegtuigen of schepen vervoerd worden. Onze welvaart is gebaseerd op de lage prijzen van dat vervoer.
 
Kan ik me goed herinneren, in de beginjaren ‘70 met fiets op de autosnelweg langs Heerenveen topsnelheid proberen te halen.

En voor de rest: ze doen maar, graag motorvoertuigloze zondag in de wintermaanden want dan staat de motor op toch stal... :o
 
Graag... maar niet op zondag, maar op Maandag of op Vrijdag.

Ben gek op lange weekenden !


Auto's .. gerommel in de marge..
Scheepvaart .. hang daar maar wat verplichte meetapparatuur op..
En gewoonweg geen zware olie meer aan boord mogen hebben.

Moet je zien hoe snel het schoner word als die geen zwaar meer stoken..
( en ook écht niet , niet dat nep-echt-niet van nu waar het gros nog gewoon over gaat op zwaar zodra
ze uit het oog zijn )
 
0
Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur is geen voorstander van een verplichte autoloze zondag.
Regeringspartij ChristenUnie en oppositiepartij GroenLinks komen deze week met een voorstel voor de terugkeer van een auto/motorloze zondag.
Vindt je een verplichte auto/motorloze zondag een goed idee voor het milieu of niet?
Vertel ook wat je er van vind..
Ik vind het een ka uu tee idee.

Ik vind alles wat verplicht is ka uu tee.

Zo. Duidelijk?
:+
 
Het tegenovergestelde van de mannelijke slurf tussen de benen.

Je kan het inderdaad lezen als kouwe thee zie ik nu _O-
 
Autoloze zondag lijkt me een geweldig idee .............mits het alleen om auto's gaat .

hebben wij als motoren lekker de ruimte
 
Als er ooit nog één komt, voordat de “electric era” ingaat, zal het een “ motorvoer(rij)tuig” loze zondag worden, geen gemotoriseerde brandstof voertuigen dus })
 
Het boeit me eigenlijk weinig aangezien ik vaak weken autoloze dagen achter elkaar heb en dagen lang motorloze dagen waarvan beide ook wel op zondag.
Maar aangezien ik wegenbelasting moet betalen en mijn voertuigen heb moeten kopen maak ik zelf wel uit of ik er mee rij op zondag of niet .
Dus gewoon nee gestemd 🙈
 
Graag... maar niet op zondag, maar op Maandag of op Vrijdag.

Ben gek op lange weekenden !


Auto's .. gerommel in de marge..
Scheepvaart .. hang daar maar wat verplichte meetapparatuur op..
En gewoonweg geen zware olie meer aan boord mogen hebben.

Moet je zien hoe snel het schoner word als die geen zwaar meer stoken..
( en ook écht niet , niet dat nep-echt-niet van nu waar het gros nog gewoon over gaat op zwaar zodra
ze uit het oog zijn )

Wat gaan we dan met die stookolie doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan