Is een verplichte auto/motorloze zondag goed plan?

Is een Verplichte auto/motorloze zondag een goed plan ?

  • Ja

  • Nee

  • Weet ik niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Dus ik mag 5 dagen in de week op neer naar het werk om belasting op te hoesten en dan 1 dag van mijn hobby genieten?.... no f way!!!

Precies dit.

Gvd 5 dagen per week aan het werken, zodat je in je vrije tijd, het weekend dus, wat kunt gaan doen.

Van die 2 dagen weekend word er al eentje afgepakt omdat je gewoon aan huis gekluisterd zit.

En los daarvan, bijna alle winkels zijn tegenwoordig op zondag ook open, die zullen bijna geen klanten meer krijgen.

Nee, ik ben klaar met die klimaat bullshit. Laat alle Greenpeace stumpers maar lekker thuis blijven op zondag.
 
Daar zullen mijn collega's blij van worden die op zaterdagavond begonnen zijn. Mogen ze door werken tot maandagochtend.
O nee dat mag niet van de arbo wetgeving.
Dan maar zaterdagmorgen de fabriek afbouwen en maandagochtend weer opstarten en eerst weer op bedrijfstemperatuur brengen tot donderdag. Kunnen we mooi elke week toch 2 dagen produceren als 24/7 bedrijf zijnde.

Onze clowns van de regering zijn knettergek geworden.
Die zijn niet meer serieus te nemen en rijp voor het gekkengesticht.
Maar hebben wel de verantwoordelijkheid voor en over ons

HELP
 
En dat is dus ook het probleem die verantwoordelijkheid kunnen ze niet aan.....
En dat wordt nu pijnlijk duidelijk met de boerenprotesten. De ene provincie gaat over stag en de andere maken het nog gekker. Het wordt steeds leuker hier....😑
 
Men schiet hier weer helemaal door zoals gewoonlijk....
Helemaal gek zijn ze geworden zo langzamerhand en dat geldt ook voor al die idioten die erachteraan hollen met hun zonnepanelen,warmtepompen,electrische voertuigen en vega gevreet....
Nl gaat compleet naar de kloten en eigenlijk vind ik het lachwekkend ware het niet dat het voor de gewone werkende nederlander MET kinderen een treurig toekomstbeeld oplevert....
Voor die mensen is het triest mij zal het een grote k*tzorg wezen hoe het hier gaat over 20 jaar...
 
Ik lees gelukkig nergens vrachtwagens, dus kan ik lekker door rijden naar de supermarkten, onee, alle idioten zetten dan natuurlijk de auto op alle onmogelijke straathoeken en ik kan niet op mijn werk komen.

Zoals eerder gezegd denk ik dat de tijden veel te veel veranderd zijn om dat nog in te voeren, dat komt echt niet goed meer dan. Als ik AH XL's zie die op zondag gewoon 4/5 vrachtwagens krijgen vol met handel, maar ook de handel die vanaf de groothandels richting distributiecentra gaat op zondagmiddag. Ik denk dat het een behoorlijke chaos wordt, al zou het maar 1x per maand zijn.
 
Aangezien ik normaal continu rooster draai heb ik tegen gestemd... Is onmogelijk om met het OV op zondag met de ochtenddienst op tijd op het werk te komen.
Verder kan ik eigenlijk geen reden bedenken waarom niet. Ze hebben bij mij ook wel eens de hele wijk afgezet voor auto's met buiten speel dag.
Als je dit van te voren weet is hier makkelijk rekening mee te houden, en gewoon lekker de kinderen de straat op met minder kans dat ze omver gereden worden....
Voor het milieu vindt ik het natuurlijk onzin. Die ene dag zal het verschil niet maken.
 
Aangezien ik normaal continu rooster draai heb ik tegen gestemd... Is onmogelijk om met het OV op zondag met de ochtenddienst op tijd op het werk te komen.
Verder kan ik eigenlijk geen reden bedenken waarom niet. Ze hebben bij mij ook wel eens de hele wijk afgezet voor auto's met buiten speel dag.
Als je dit van te voren weet is hier makkelijk rekening mee te houden, en gewoon lekker de kinderen de straat op met minder kans dat ze omver gereden worden....
Voor het milieu vindt ik het natuurlijk onzin. Die ene dag zal het verschil niet maken.

Ik vind een verplichte zondagsrust ook onzin. Toen mensen 6 dagen per week werkten en alleen hulpverleners 24/7 werkten, werkte dat. Maar dat vinden we allemaal uit de tijd, dus waarom is verplicht zondag vrij houden dan niet uit de tijd?

En ja, ik werk voor een bedrijf waar zeker 363 dagen per jaar en praktisch 24u per dag vrachtwagens rijden. Toch denkt de bedrijfsleiding nog in 9-17 en ma-vr en is elke dienst buiten die tijden en dagen nog "extra" en elke week puzzelen met compensatiedagen. Ik werk al jaren, zelfs voor ik hier kwam werken, woe-zon de oneven week en woe-zat de even week. Later is dat de even week woe-vrij geworden en dat bevalt me nog beter. Dus autoloze zondagen? Nee dank je.
 
Weten die mensen ook, dat er elektriciteit centrales nodig zijn zodat je koelkast het gewoon op zondag doet.
Weet nog wel dat mijn zwaar gelovige buurman vroeg wat ik ging doen op zondag mijn werkkleding aan. Toen zei ik werken, hij vond dat maar niet kunnen. Toen ik vroeg of hij dan ook op zondag zijn koelkast uitzet, antwoordde hij nee.
En dat is dus de reden dat ik naar mijn werk moet buurman
 
Het grote broeikasgas is helemaal geen CO2, het is waterdamp, CO2 is maar een heel beperkt broeikasgas.
En van alle CO2 produceert de mens maar een klein deel.
Eerst gaat de temperatuur omhoog, en dan later stijgt het CO2 gehalte, niet andersom.

Die stijgende waterlevel geloof ik ook niet zo, ijs ligt voor 90% onder water, ijs heeft een lagere dichtheid dan water, m.a.w. water zet uit zodra het bevriest.
Er is ook maar een beperkt oppervlakte in het grensgebied tussen water en ijs, als het -48 i.p.v. - 44 is het nog steeds ijs.

En trouwens, zo lang er nog ijs ligt op de polen tijdens de zomer, heerst er een ijstijd op aarde, we zitten dus officieel nog steeds in een ijstijd..

Die hele klimaathysterie is een grote hoax.

Maar met meer zaken valt het mij met google op, zodra het niet mainstream is is er steeds minder over te vinden..
 
Laatst bewerkt:
Lekker als ik om 0530 op mijn werk wil zijn op zondag. Dr rijd geen bus. Geen trein gans niks. Of moet ik dan de taxi nemen?

db
 
Autoloze zondag :? Mij maak je niet bang!
Benzine stoken daar ga ik gewoon mee door. Ook op deze zondagen.

Ik denk nog aan 1973 toen ze ook auto-loze zondagen nodig vonden. Geen auto's op de weg maar toch zelf WEL rijden!
Weet nog dat ik met mijn brommertje op de snelweg aan 't tuffen was. 't Is weer eens wat anders!
Ik heb nu ook nog een oud brommertje in de schuur. Ik doe nog wel eens een oldtimer-bromfiets-evenement en die zijn vaak op zondag.
Dus................................................... :?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het maar een half plan.
Wil het echt zoden aan de dijk zetten zou je een ipv een autoloze zondag een autoloze maand in moeten voeren.
Pas dan zie je de impact van het mobiel zijn en waarom we het accepteren waarom we het milieu zo zwaar belasten.
 
Meteen doen :Y
Ik heb geen auto en in het weekend rij ik bijna geen motor
Dan ben ik moe van het harde werken en moet ik uitrusten
Beter voor het milieu zou zijn om iedereen maar 40ltr /maand brandstof te geven
Voor de rest pak je maar de bus
 
Al zou het een zondag per maand zijn , levert het niets op.
Die plezier rit naar oma gebeurt dan gewoon de week erna.
Dus ergo het totaal aantal kilometers blijft dus gelijk.

Ik laat trouwens zo vaak mijn auto en motor enkele dagen stil staan.
Ga op mijn fiets naar het werk, dus ik ben al verdomd goed bezig voor het milieu.
Ben 20 jaar geleden al bewust 50 km dichter bij mijn werk gaan wonen.

Maar ik ken mensen die iedere 500 meter met de auto doen.
Haar ouders wonen 500 meter bij haar vandaan , en ze gaat 3 keer per dag met de auto.
Werkt 400 meter de andere kant op , maar gaat met de auto.
Iedere dag naar de winkel met de auto voor wat kleine boodschapjes.

En ze is echt niet de enige die dat zo doet.
En maar klagen dat ze geen conditie heeft.
 
Al zou het een zondag per maand zijn , levert het niets op.
Die plezier rit naar oma gebeurt dan gewoon de week erna.
Dus ergo het totaal aantal kilometers blijft dus gelijk.

Ik laat trouwens zo vaak mijn auto en motor enkele dagen stil staan.
Ga op mijn fiets naar het werk, dus ik ben al verdomd goed bezig voor het milieu.
Ben 20 jaar geleden al bewust 50 km dichter bij mijn werk gaan wonen.

Maar ik ken mensen die iedere 500 meter met de auto doen.
Haar ouders wonen 500 meter bij haar vandaan , en ze gaat 3 keer per dag met de auto.
Werkt 400 meter de andere kant op , maar gaat met de auto.
Iedere dag naar de winkel met de auto voor wat kleine boodschapjes.

En ze is echt niet de enige die dat zo doet.
En maar klagen dat ze geen conditie heeft.


Ook al is het 100 meter, als zij met de auto wilt gaan, moet ze dat lekker doen.

Je betaald de aanschaf, incl belasting, je betaald de brandstof, incl belasting, je betaald de verzekering en je betaald wegenbelasting. Je word dus helemaal kaal geplukt.

En dan alsnog iemand willen verbieden om de auto te pakken...

Ik ga ook met de fiets na het werk, het is maar 1 km fietsen, maar als het met bakken uit de hemel komt pak ik ook de auto, laat mij de kop niet nat regenen.

En niemand gaat mij dat verbieden.
 
Ik denk dat de situatie in Nederland te veel verschilt met die in 1973. Toen hadden mijn ouders niet eens een auto, en we waren niet de enigen.

hadden ze moeten gaan werken zodat ze wel er 1 konden betalen. Juist die tijd werden veel immigranten geimporteerd omdat menig hippie te lui was om wat te doen. Onder het mom van..vrijheid.

Hey..das grappig.. plukken we daar nu niet de vruchten van


Alles met een knipoog he.. :P
 
Volledig stoppen met de immigratie van kanslozen scheelt 120.000 uitstoters per jaar. Dat is 1,2 miljoen per 10 jaar
Bij Scheveningen de grens overtrappen van de definitief afgewezen asielzoekers scheelt 80.000 uitstoters per jaar. Dat is 800.000 per 10 jaar.
Samen 2 fokkin miljoen uitstoters.

Plotseling heb je als regering al je klimaatdoelen gehaald en hou je nog over.

Het is zo simpel als je maar wil .... en de mensen die de belasting betalen eens fatsoenlijk behandeld
 
hadden ze moeten gaan werken zodat ze wel er 1 konden betalen. Juist die tijd werden veel immigranten geimporteerd omdat menig hippie te lui was om wat te doen. Onder het mom van..vrijheid.
Veel voorkomend misverstand. De immigranten toen werden gehaald omdat ze voor veel minder geld wilden werken. Een gewone Nederlandse werkman kon daar niet van rondkomen en werd in de WW gedumpt (en later bijstand). De baas van de fabriek verdiende lekker meer geld en de belastingbetaler kon steeds meer WW premie gaan betalen.

Die vuile constructie heeft de toekomst van NL volledig verziekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan