Is er al een SYM GTS 250 topic

.... Niet vergeten om het geregeld te verwisselen als er veel mee gereden wordt!....
Ben ik niet met je eens...

Hoe meer je rijdt, hoe beter dat is voor de motor en dus ook hoe minder vaak je de olie hoeft wisselen.
Zelf rek ik de oliewissel interval op naar de dubbele afstand omdat de motor door frequent gebruik en redelijke afstanden een gemakkelijk leven heeft.
 
vandaag in bezit gekomen van een sym gts 250.

mooi afgewerkt, stuurt goed, ziet er allemaal goed uit, rijdt lekker.
heeft alleen een poos stil gestaan bij de vorige eig.(1,5 jaar)

nu brand het olielampje.........

full


Komt dit overeen met die van jou?



Na 1 1/2 jaar stilstaan zou ik de olie verversen.

Oliepeil controleren/Oliewissel

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi mede sym 250 rijders ,

Zelf rij ik nog alle dagen 60km met mijn sym GTS 250 , en dan nog op de autostrade voor mijn woon werk verkeer , in weer en wind :-) Nu kom ik op een km stand van 25.000km en ik merk dat de topsnelheid van de Sym 250 gaat verminderen. Zijn er nog mensen die dit fenomeen al voor gehad hebben en wat ik moet gaan vervangen om dit op te lossen.

Al het onderhoud heb ik al zelf gedaan tot nu toe ,maar op dit moment zou ik niet meteen weten waar te zoeken ,mijn topsnelheid is nog 120kmpu op de Syms klok ,wat ervoor een 135kmpu was . Wat is jullie top op de Sym 250?

Grts redgixxer
 
@ redgixxer,

goedemorgen,

doe je ook zelf het onderhoud van de rollen, variateur, V-snaar?

p.s.
al lezende kom ik op pagina 1 van dit draadje een heel bijzonder bericht tegen,
namelijk het volgende:
markoen schreef op 01 juni 2008 @ 11:19:
Ik ben 168 cm lang, als het niet te koud is.
Mijn zoon is 175 cm en die heb ik even op de SYM gezet en gefotografeerd.
Zal kijken of ik m'n buurman (bijna 2 meter) ook zo gek kan krijgen.

Happy weekend all :+
 
Laatst bewerkt:
Jups ,ook de variateur , rollen , en V_snaar neem ik voor mijn rekenning .
Rollen kunnen het niet zijn ,deze zijn vervangen geweest een 2000km geleden, origineel van SYM 22gr .Variateur is dan ook gereinigd geweest , koppeling achteraan is nog steeds niets verkeerds aan te zien, en de schoentjes zijn nog prima . Wel met een licht schuurpapiertje overgeweest om het glanzend gedeelte te verwijderen zodat deze niet kan doorslippen .

V_ Snaar zit er wel al langer op dan wat ze voorschrijven ,maar of dit de snelheid gaat beperken ? Is trouwens nog geen slijtage aan te zien .

kleppen heb ik gesteld een 2000km geleden ,en de motor draait ,mooi ,rustig ,start goed ....

iemand een gedacht waar ik moet gaan zoeken ???


@ redgixxer,

goedemorgen,

doe je ook zelf het onderhoud van de rollen, variateur, V-snaar?

p.s.
al lezende kom ik op pagina 1 van dit draadje een heel bijzonder bericht tegen,
namelijk het volgende:Happy weekend all :+
 
Onlangs heb ik ook een Sym GTS 250 gekocht van 09/2005 voor 750 euro met 28000km op de teller.

Heb ik gekocht als tweede motor naast mijn BMW GSA.

Ik zou graag de uitlaat vervangen door een RVS exemplaar...blijkbaar moeilijk te vinden...
 
Onlangs heb ik ook een Sym GTS 250 gekocht van 09/2005 voor 750 euro met 28000km op de teller.

Heb ik gekocht als tweede motor naast mijn BMW GSA.

Ik zou graag de uitlaat vervangen door een RVS exemplaar...blijkbaar moeilijk te vinden...

Kijk eens naar een Da Vinci uitlaat en Dr. Pulleys, die geven de 250 cc net dat beetje vermogen meer zodat ook op de snelweg de SYM goed mee kan.

Marcel
 
Deze week ook een GTS 250 aangeschaft naast mijn klusmotor. Opstappen en rijden, veel opbergruimte, heerlijk!
 
Laatst bewerkt:
Zoek zoek en gij zult alleen maar antieke topics vinden over de Sym GTS 250i EVO, maar een nieuw topic starten voor een simpele vraag is ook weer zo wat ;-)

Ik woon vlakbij de grens met België en heb al lang gezien dat daar meer en goedkoper aanbod is qua motorscooters (en dan reken ik de 125's niet mee aangezien je die in België met rijbewijs B mag besturen).

Echter om BPM-aangifte te kunnen doen, moet ik de Nederlandse nieuwprijs weten (Sym Nederland geeft geen antwoord), dus inclusief BTW en BPM.

Weet iemand wat de Nederlandse nieuwprijs was (van de Sym dus) in 2007?
 
Ik had al een manier gevonden om daarachter te komen. Vergelijkbaar model met Nederlands kenteken zoeken en invoeren op een vergelijkingssite voor verzekeringen, Daar komen ze op € 4999 (verschillende verzekeringen, allemaal dezelfde nieuwwaarde), maar die "Atlantic" in je naam slaat vast op een Aprilla Atlantic, al rijd je nu blijkbaar met een Honda. Een Aprilla Atlantic kwam ik namelijk ook tegen voor een aangename prijs.
Welke is er kwalitatief beter en welke is er stabieler?(Sorryvoor de off-topic @ modder-eter)
Ik heb er nooit mee gereden, dus heb zelf geen vergelijkingsmateriaal of ervaring tussen verschillende motorscooters.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met een Dylan, toen een nieuwe Sym250 GTS, twee Aprilia Atlantic 500 sprint en nu de honda Xadv.
De Aprilia Atlantic is een basic scooter die met de juiste banden erg goed stuurt, snel is, een goede scooter met goede bescherming. De meeverende motor in de achterbrug geeft bij drempels wel klappen en doen de schokbrekers achter geen goed. De voorrem moet je goed doseren, bij te hard remmen trek je jezelf onderuit. De kwaliteit van de Aprilia is natuurlijk veel plastic, echter geen problemen met elektra. Goede, goedkope basic scooter zonder tierelantijntjes. Rijd 1 op 27
De Sym is een goede machine, maar ik vond de windgevoeligheid en wat slappe frame reden om die voor de Aprilia in te ruilen.
Na ongeveer 230.000 km wilde ik wat anders en kwam terecht bij de Honda. BMW 650 GTS scoorde ook hoog, maar die is duur in onderhoud en kent toch veel problemen.
De Honda rijd subliem. Zie het topic Honda Xadv
 
Terug
Bovenaan Onderaan