Is er een max aan het aantal Kw dat je zou willen?

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
Tsja dames en jongens, heren en meisjes... dat is nog eens binnenkomen he...
Als ik de aanschaf van mijn motor (nu een FJR 1300, 144 pk) nog eens over mocht doen dan zou ik gaan voor een motor met wat minder power.
Per rit gebruik ik slechts enkele tellen het volledige vermogen.
Nee, dat is niet in de bochten en ook niet om mijn topsnelheid te halen.
Alleen bij inhalen (soms) en bij het oprijden van snelwegen komt het (ook soms, af en toe vaak) een beetje van pas. Ik vind dat je er wel mee moet blijven uitkijken.
Dus mijn volgende motor zal wel zo'n 100 pk of nog minder hebben. Zat zelf te denken aan limiet 100 maar als er veel animo is voor zeg 70 of 75 ga ik er niet voor liggen.
Bottomline: het is een beetje teveel m.i.

Bij de Mag en de Anwb zal ik ook zeker gaan pleiten voor een maximum aantal pekaas op motoren. In Duitsland is dit geloof ik al het geval. En je kan veel van ze zeggen maar ze bakken lekkere Schnitzels.
Hoe dan ook de eerste emails naar de instanties zijn al onderweg. Ik ben zo vrij geweest om Motor-forum als referentie op te geven. Nou lijkt het mij leuk om daar met gelijkgestemden een actie van te maken dan staan we sterker. Bij evt demonstratie op het Malieveld kunnen we dan verzamelen bij mij thuis (koffie, spritsen), maken de buren ook weer eens wat mee.

Geef je mening of ben ik weer de enigsde.
 
Laatst bewerkt:
Week is net begonnen, 't is nog geen vrijdag :)

Om toch een mening te geven, ik denk dat een 144pk op fjr1300 wel van pas komt als je duo + veel bagage rijdt. Daarnaast vind ik dat je je mening opdringt aan een ander. Als je 144pk teveel vindt, koop je toch lekker een 25kw? :W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn ZZR1400 niet gekocht vanwege het vermogen maar gewoon omdat ik 'm mooi vond en fijn vond rijden. En ik had daarvoor al een ZZR1100 dus dit was de logische stap. Als ik toe ben aan een nieuwe en dat blijkt een ZZR1600 [1] te zijn dan weet ik het wel denk ik.

[1] "1600" koos ik niet toevallig, maar ik had net zitten lezen over die nieuwe BMW K1600LT, schijnt een fijn ding te zijn.
 
\
Tijd voor een skoda ;) stap jij maar op 4 wielen :Y . Dat gehuil altijd :N

Meneer pleit zeker ook voor apk? |([/quote]



Sorry ik nam aan dat dat duidelijk was.

Dacht ik al ;(

Maar even serieus je hebt nog altijd een stukje zelfverantwoording en ten tweede een verzekering. Kijk dat er snelheidsbeperkingen zijn snap ik (grotendeels) maar om nu alles maar te gaan beperken vind ik een beetje te ver gaan. We zijn geen 16 jarige meer hoor :W

Als je dat wel echt vindt, snap je het niet :')

Als je nou zou zeuren over het plan 16 jarige de weg op te schoppen in auto's, had je mijn zegen gehad maar voel me nu een beetje beschouwt als klein kind die het hand boven het hoofd gehouden moet worden en daar zeg ik stop :r
 
Eerst was ik het ook met je eens dat het soms een beetje te veel van het goede wordt.
Maar aan de andere kant, we zijn allemaal volwassen en kunnen best zelf inschatten of we overweg kunnen met >100 PK (ik waarschijnlijk niet, daarom ben ik blij met mijn 50 PK)

Het begrenzen van het vermogen tot een bepaald wettelijk maximum lijkt me een beetje overbodig, gaan ze dan straks ook nog zeggen hoe vaak/hard je je vrouw/vriendin mag doen?
 
Tsja dames en jongens, heren en meisjes... dat is nog eens binnenkomen he...
Als ik de aanschaf van mijn motor (nu een FJR 1300, 144 pk) nog eens over mocht doen dan zou ik gaan voor een motor met wat minder power.
Per rit gebruik ik slechts enkele tellen het volledige vermogen.
Nee, dat is niet in de bochten en ook niet om mijn topsnelheid te halen.
Alleen bij inhalen (soms) en bij het oprijden van snelwegen komt het soms een beetje van pas. Ik vind dat je er wel mee moet blijven uitkijken.
Dus mijn volgende motor zal wel zo'n 100 pk of nog minder hebben.
Kortom het is een beetje teveel m.i.
Bij de Mag en de Anwb zal ik ook zeker gaan pleiten voor een maximum aantal pekaas op motoren. In Duitsland is dit geloof ik al het geval. En je kan veel van ze zeggen maar ze bakken lekkere Schnitzels.
Hoe dan ook de eerste emails naar de instanties zijn al onderweg.
Nou lijkt het mij leuk om daar met gelijkgestemden een actie van te maken dan staan we sterker. Bij evt demonstratie op het Malieveld kunnen we dan verzamelen bij mij thuis (koffie, spritsen), maken de buren ook weer eens wat mee.

Geef je mening of ben ik weer de enigsde.

Waarom zou je in gods naam voor zo'n actie pleiten :S

Omdat jij die pk's niet gebruikt of nodig acht houd toch niet in dat je anderen dat plezier moet ontnemen..

Kortom ik vind het een walgelijk idee :r en ik hoop dan ook dat je tegen een hele dikke muur aanloopt met je mailtjes :W
 
~
Eerst was ik het ook met je eens dat het soms een beetje te veel van het goede wordt.
Maar aan de andere kant, we zijn allemaal volwassen en kunnen best zelf inschatten of we overweg kunnen met >100 PK (ik waarschijnlijk niet, daarom ben ik blij met mijn 50 PK)

Het begrenzen van het vermogen tot een bepaald wettelijk maximum lijkt me een beetje overbodig, gaan ze dan straks ook nog zeggen hoe vaak/hard je je vrouw/vriendin mag doen?~




Ik vind dat niet, maar de PVV schijnt al een motie klaar te hebben liggen.
Ik snap wel je probleem.
 
Laatst bewerkt:
Leuk een topic dat een max aan het aantal kw stelt maar dan slechts puur over pk's praat.
Ik als ouwe lul, die op school alleen geleerd heeft in pk's te denken ben de TS dankbaar.
Al dat slappe gelul over kw.......
Ik kom uit het pk tijdperk. Er was een tijd dat er op een kassabonnetje zowel de gulden als de euro prijs stond.
Ideetje om voor fossielen ook eens de pk's te vermelden naast de kw??

On topic hoe meer pk hoe beter, al was het alleen maar voor het inhalen.
Niemand verplicht jou om ook al die pk's te gebruiken toch?
Ik ken iemand uit Laren die zijn ferrari testarosa alleen als boodschappen auto gebruikt.
Een lelijk eendje zou handiger zijn alleen compenseert dat zijn wormvormig aanhangsel aan de voorzijde midden niet zo.:) :)


Jan b quick, ben jij een beetje helemaal van de pot gerukt om op het malieveld in je eentje te gaan pleiten over minder kw of pk??
Koop een scootmobieltje en wees dan blij dat je het winkelcentrum onveilig mag maken zeg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan