Is er een max aan het aantal Kw dat je zou willen?

Ik stel voor het maximale aantal kW direct aan de IQ-score van de motorrijder te koppelen, in een 1 op 1 relatie. De meesten zijn dan inderdaad met 50 al behoorlijk goed onderweg, of zouden nog wat moeten inleveren. Voor anderen (zoals gebruikelijk worden er geen namen genoemd, maar zelf vind ik 150 niet echt indrukwekkend, in geen van beide categorieen) zal er naarstig naar meer vermogen moeten worden gezocht.

Gaat niet lukken voor mij, zulke krachtige motorblokken zijn nog niet uitgevonden :+ :+
 
_O- _O-

1-0 voor ons groene monster
Ja euh... tja... sorry hoor... maar het gebruik van woorden als "monster" roept toch wel wat associaties op met hoog-vermogende zaken, en daar moeten we nou juist van af. Ik stel voor dat we voortaan "gieter" zeggen: weten we allemaal wat er bedoelt wordt, maar valt het allemaal niet zo op. Dus: 1-0 voor ons groene gieter... oké?



;)
 
Laatst bewerkt:
Ja euh... tja... sorry hoor... maar het gebruik van woorden als "monster" roept associaties met hoog-vermogende zaken op, en daar moeten we nou juist van af. Ik stel voor dat we voortaan "gieter" zeggen: weten we allemaal wat er bedoelt wordt, maar valt het allemaal niet zo op. Dus: 1-0 voor ons groene gieter... oké?
;)

Openingspost komt er dan zo uit te zien:

Tsja gieta's en gieters... dat is nog eens binnenkomen he...
Als ik de aanschaf van mijn gieter (nu een FJR 1300, 144 gieter) nog eens over mocht doen dan zou ik gaan voor een gieter met wat minder gieter.
Per rit gebruik ik slechts enkele tellen het de volledige gieter.
Nee, dat is niet in de bochten (of: gieters, afhankelijk van de individuele rijvaardigheid) en ook niet om mijn gieter te halen.
Alleen bij gieten (soms) en bij het gieteren van gietwegen komt het (ook soms, af en toe vaak) een beetje van pas. Ik vind dat je er wel mee moet blijven uitkijken.
Dus mijn volgende motor zal wel zo'n 100 gieters of nog minder hebben. Zat zelf te denken aan limiet 100 maar als er veel animo is voor zeg 70 of 75 ga ik er niet voor liggen.
Bottomline: het is een beetje gieter m.i.

Bij de Mag en de Anwb zal ik ook zeker gaan pleiten voor een gietend aantal gieters op gieters. In Duitsland is dit geloof ik al het geval. En je kan veel van ze zeggen maar ze bakken lekkere Schnitzels (of: gieters, hangt een beetje van de omvang af).
Hoe dan ook de eerste emails naar de instanties zijn al onderweg. Ik ben zo vrij geweest om Gieter-forum als referentie op te geven. Nou lijkt het mij leuk om daar met gelijkgestemden een actie van te maken dan staan we als een gieter. Bij evt demonstratie op het Malieveld kunnen we dan verzamelen bij mij thuis (koffie, spritsen), maken de buren ook weer eens wat mee.

Geef je mening of ben ik weer de enigsde.


Nou, duidelijk toch?
 
Waarom zou je iemand anders iets opleggen omdat je zelf iets niet gebruikt.

Ik ben christen dus iedereen moet dat zijn is dat niet ook zoiets?

Of ik geen plezier jullie geen plezier?

Ik heb ook 25kw gereden en ik zeg je 1 ding het ligt aan je rijstijl.
Als jij niet je rijstijl aanpast blijft je nog met een 125cc met 10pk kapot.

Ik ga er van uit dat we allemaal zo volwassen zijn om met het vermogen om te gaan en als je dat niet kunt wordt je vanzelf door de flitssmurfjes of vangreling afgestraft
 
Waarom zou je iemand anders iets opleggen omdat je zelf iets niet gebruikt.

Ik ben christen dus iedereen moet dat zijn is dat niet ook zoiets?

Of ik geen plezier jullie geen plezier?

Ik heb ook 25kw gereden en ik zeg je 1 ding het ligt aan je rijstijl.
Als jij niet je rijstijl aanpast blijft je nog met een 125cc met 10pk kapot.

Ik ga er van uit dat we allemaal zo volwassen zijn om met het vermogen om te gaan en als je dat niet kunt wordt je vanzelf door de flitssmurfjes of vangreling afgestraft






Goedemorgen ;)
 
Lijkt me een prima suggestie, maar moet wel die 25kW regel eventjes afgeschaft worden, want volgens vergeet iemand met een IQ van 34 gewoon dat-ie moet ademhalen... en dat wordt een beetje rommelig op de weg.

Juist niet. Ik rond nog naar boven af ook, desondanks blijft de IQ klasse tussen de 20 en 30 een dichtbevolkte. De regel zou ook voor bestuurders van vierwielers moeten gelden. (Nb: mijn Vivio is weer "on the road".)
 
Terug
Bovenaan Onderaan