Is er een product voor opvullen putten in chroom vorkpoten ?

oldskoolgsxr

MF veteraan
3 jun 2013
1.329
1.994
Ik ben een FZR1000 aan het opmaken en zag dat de 2 poten putten hadden in het chroom.
Schuren met fijn papier bracht enig soelaas. Nagel blijft niet meer haken achter de putjes, maar kan dit opgevuld worden?

Ik lees op internet verhalen van secondelijm, naggellak en wonderlijke epoxy opvulmiddel.
Heeft iemand hier al mee ge-experimenteerd?

Opnieuw laten chromen is veel te duur, een ander paar beentjes heb ik nog niet gevonden.( en vind ik ook te duur ;))
Hier 2 foto's van het probleem.

20200727_171856_resized.jpg
20200727_194439_resized.jpg
 
De nieuwe keerringen zijn in bestelling en komen er eerstdaags aan.
Ik kan het eens testen, maar als ze lekken en ik hoor achteraf een goed idee van jullie, dan is het zonde van de tijd en de prijs + portkosten van opnieuw 2 keerringen.
 
Ik wil, denk ik, ook niet weten wat er gebeurt als je door de dikte van je remschijven heen bent, of je ketting en kettingwielen versleten zijn. Maar goed, misschien kun je geholpen worden door andere liefhebbers, iemand die nog wat heeft liggen.
Je kunt ook superlijm en bakpoeder proberen. (Niet lachen eerst googlen!) Bakpoeder is baking soda in het Engelse.
 

Voor €200 - €220 kan je het knap oplossen.
 
Goed setje tweedehands lijkt me de beste optie. Als je het een beetje goed speelt kan je de overige delen van je voorvork nog verkopen en laag uitkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Ik wil, denk ik, ook niet weten wat er gebeurt als je door de dikte van je remschijven heen bent, of je ketting en kettingwielen versleten zijn. Maar goed, misschien kun je geholpen worden door andere liefhebbers, iemand die nog wat heeft liggen.
Je kunt ook superlijm en bakpoeder proberen. (Niet lachen eerst googlen!) Bakpoeder is baking soda in het Engelse.

Nee hoor, ik ken mijn prioriteiten. Sommige zaken vervang ik direct naar nieuw en minder gevaarlijke dingen zoek ik stapsgewijs een oplossing.
De poten lekten nog niet, de vork gaat niet breken. De olie vliegt nog niet op de schijven, hoor.
Ik ben na al die jaren nog nooit op zo'n probleempje gestoten. Ik dacht dat er anno 2020 al een product voor bestond....maar na een nachtje slapen ga ik toch op jacht naar 2 vorkpoten.
Helaas FZR600 past niet. Enkel FZR1000 van 1991 tot 1993.
De grote sloperijen in NL hebben niets (BOR/motorparts/Boonstra/....)
maar ik zoek verder...
 
Terug
Bovenaan Onderaan