Is er een product voor opvullen putten in chroom vorkpoten ?

oldskoolgsxr

MF veteraan
3 jun 2013
1.327
1.992
Ik ben een FZR1000 aan het opmaken en zag dat de 2 poten putten hadden in het chroom.
Schuren met fijn papier bracht enig soelaas. Nagel blijft niet meer haken achter de putjes, maar kan dit opgevuld worden?

Ik lees op internet verhalen van secondelijm, naggellak en wonderlijke epoxy opvulmiddel.
Heeft iemand hier al mee ge-experimenteerd?

Opnieuw laten chromen is veel te duur, een ander paar beentjes heb ik nog niet gevonden.( en vind ik ook te duur ;))
Hier 2 foto's van het probleem.

20200727_171856_resized.jpg
20200727_194439_resized.jpg
 
En toch heb ik ooit iets gelezen in het motorcycle mechanics blad over het proefondervindenlijk opvullen van de putjes met een 2 comp hars , vervolgens gladvijlen/polijsten met schuurlinnen.
Natuurlijk is dit een brikken oplossing en wellicht zal de roest weer opkomen en de opvulling eruit drukken.
Maar toch....
 
En toch heb ik ooit iets gelezen in het motorcycle mechanics blad over het proefondervindenlijk opvullen van de putjes met een 2 comp hars , vervolgens gladvijlen/polijsten met schuurlinnen.
Natuurlijk is dit een brikken oplossing en wellicht zal de roest weer opkomen en de opvulling eruit drukken.
Maar toch....
Ik rij in een Duitse auto, alle naden die ik zo even zie zijn gelijmd. Daarmee bedoel ik dat de tijd van beun-oplossingen inmiddels de tijd van profi oplossingen is geworden...
 
En toch heb ik ooit iets gelezen in het motorcycle mechanics blad over het proefondervindenlijk opvullen van de putjes met een 2 comp hars , vervolgens gladvijlen/polijsten met schuurlinnen.
Natuurlijk is dit een brikken oplossing en wellicht zal de roest weer opkomen en de opvulling eruit drukken.
Maar toch....
Zou best kunnen.
Als je de tijd die je erin stopt gaat bekijken en wat je anders kon doen. Vraag ik me af of het de moeite voor 200€ + de kosten van de hars waard is.
 
Je hebt tegenwoordig allerlei retro-modellen dus ik snap niet hoe je kunt zeggen dat (alle) nieuwe motoren lelijk zijn.
Omdat ze niet oud zijn...

Ik vermoed dat met nieuw de "transformer" motoren bedoeld wordt, motoren die ieder ogenblik in een gemeen wapen of angstaanjagend spookfiguur kunnen veranderen, met meer techniek aan de buitenkant dan er in zit... ik ga mee met @groote brommert
 
Ik rij in een Duitse auto, alle naden die ik zo even zie zijn gelijmd. Daarmee bedoel ik dat de tijd van beun-oplossingen inmiddels de tijd van profi oplossingen is geworden...

I’m with you en met de TS
Ik beun graag een beetje, en denk dat je met een goeie lijm oid best die putjes kan opvullen.
Volgende week staan de keerringen van de 1000 op het programma, ik zal eens iets proberen met superlijm van de Action.
 
I’m with you en met de TS
Ik beun graag een beetje, en denk dat je met een goeie lijm oid best die putjes kan opvullen.
Volgende week staan de keerringen van de 1000 op het programma, ik zal eens iets proberen met superlijm van de Action.
Ik ben benieuwd hoelang het houd, de Action lak houd prima op de VX velgen zelfs na banden wissel.
Ts houdt ook niet van nieuwe meuk vlgs mij.
 
Dat is dan weer duurder dan een mooi setje 2e hans


Ik heb zo'n vermoeden dat een mooi setje 2dehands moeilijker te vinden is dan eerst gedacht voor die modellen. Het was de eerste USD van dit model en kwaliteit was nog niet alles of zijn allemaal verongelukt. Slopers genoeg, maar de voorvork is vaak bedroevend.
 
Heb wat rondgebeld naar motorvrienden.
Ik heb een handvol tips gekregen, maar dat zijn dakar-rijders of endurance-piloten die een etappe moeten uitrijden of de finishvlag halen.

Een tip die ik wel wil proberen is de veer in de dichting 1cm korter knippen voor meer spanning.
Nu gaan er verontwaardige vingers de lucht in geschoten worden, maar ik wil het eens uittesten. Kost niets en een vork is zo in en uiteen gedraaid als test mislukt.
Gevaarlijk is het niet. En (gecontroleerd) buiten de lijntjes kleuren doe ik wel vaker. *O*

Als je buiten de lijntjes wil kleuren, dan zou ik de uitgaande slag ...cm korter maken. Dan zit je kering weer op gaaf vlak.

(En voor de beleer-meneeren, ik weet wat voor effect het op de rest heeft.)
 
Ik heb de weg van de minste weerstand gekozen. :). Alles terug gewoon in elkaar gevezen.
Momenteel nog andere zaken aan het bekijken voor deze motor.

Momenteel lekt ze niet met pompen.
U zal zeggen : wacht maar bij een testrit of na 100km-1000km.

Ok, maar eerst andere dingen uittesten op de motor na grondige inspectie en dan kan ik ten minste even doorwerken en dit geeft me misschien tijd om een goed paar tegen het lijf te lopen of herchromen.
Dus we kopen tijd, maar nog geen grondige oplossing.




20200803_142823_resized.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan