Is er een product voor opvullen putten in chroom vorkpoten ?

oldskoolgsxr

MF veteraan
3 jun 2013
1.277
1.929
Ik ben een FZR1000 aan het opmaken en zag dat de 2 poten putten hadden in het chroom.
Schuren met fijn papier bracht enig soelaas. Nagel blijft niet meer haken achter de putjes, maar kan dit opgevuld worden?

Ik lees op internet verhalen van secondelijm, naggellak en wonderlijke epoxy opvulmiddel.
Heeft iemand hier al mee ge-experimenteerd?

Opnieuw laten chromen is veel te duur, een ander paar beentjes heb ik nog niet gevonden.( en vind ik ook te duur ;))
Hier 2 foto's van het probleem.

20200727_171856_resized.jpg
20200727_194439_resized.jpg
 
Heb wat rondgebeld naar motorvrienden.
Ik heb een handvol tips gekregen, maar dat zijn dakar-rijders of endurance-piloten die een etappe moeten uitrijden of de finishvlag halen.

Een tip die ik wel wil proberen is de veer in de dichting 1cm korter knippen voor meer spanning.
Nu gaan er verontwaardige vingers de lucht in geschoten worden, maar ik wil het eens uittesten. Kost niets en een vork is zo in en uiteen gedraaid als test mislukt.
Gevaarlijk is het niet. En (gecontroleerd) buiten de lijntjes kleuren doe ik wel vaker. *O*
 
Heb wat rondgebeld naar motorvrienden.
Ik heb een handvol tips gekregen, maar dat zijn dakar-rijders of endurance-piloten die een etappe moeten uitrijden of de finishvlag halen.

Een tip die ik wel wil proberen is de veer in de dichting 1cm korter knippen voor meer spanning.
Nu gaan er verontwaardige vingers de lucht in geschoten worden, maar ik wil het eens uittesten. Kost niets en een vork is zo in en uiteen gedraaid als test mislukt.
Gevaarlijk is het niet. En (gecontroleerd) buiten de lijntjes kleuren doe ik wel vaker. *O*

Je wilt wat precies???
 
Ik heb pas de poten van mij vx800 laten chromen 185 € de 2 er zaten flinke pitten in. De chroomlaag is dan zo'n 10x dikker dan origineel. Dan ben je wel klaar; alles is nu duurder dan voorheen.
Het word de motor van mijn schoonvader moet wel goed zijn:9
 
Er moet een foutje zijn in hun productomschrijving of er moet een manier zijn om de chromen buis te demonteren.
Of het is voor een conventionele vork van 89-90.



inner-tube-comp2_medium3GM2312050-01_18cc.jpg

CMS bvb verkoopt het als 1 geheel.
 
Goed setje tweedehands lijkt me de beste optie. Als je het een beetje goed speelt kan je de overige delen van je voorvork nog verkopen en laag uitkomen.
Mij niet, want hoe weet je dan hoe lang het meegaat, en je niet gewoon andermans ellende koopt? Als je ze opnieuw laat verchromen, weet je gewoon zeker dat het de komende 20 jaar weer meegaat. Is betere kwaliteit dan af fabriek. En als het niet te repareren is, zal de verchromer in kwestie dat ook aangeven (ik heb zaken met hem gedaan en heb sterk de indruk dat hij goed doet, of het niet doet).
 


Ja, hier ben ik al een paar dagen in de weer. In mijn beste Duits. Zit al aan persoon 5. Telkens ik even doorduw, geven ze toe dat de vork ook in niet al te goede staat is of willen geen foto doorsturen....
ik neem liefst zo weinig mogelijk risico voor 250-300€.
Er staat een onderpoot voor 25€. Prachtige foto's. Maar blijkt in de praktijk vol groeven.

Slachtfest für de gabelstandrohr (= ondervorkpoot, ik probeer het te onthouden) *O*
gabelstandrohr
gabelstandrohr
gabelstandrohr
....
 
Nee hoor, ik ken mijn prioriteiten. Sommige zaken vervang ik direct naar nieuw en minder gevaarlijke dingen zoek ik stapsgewijs een oplossing.
De poten lekten nog niet, de vork gaat niet breken. De olie vliegt nog niet op de schijven, hoor.
Ik ben na al die jaren nog nooit op zo'n probleempje gestoten. Ik dacht dat er anno 2020 al een product voor bestond....maar na een nachtje slapen ga ik toch op jacht naar 2 vorkpoten.
Helaas FZR600 past niet. Enkel FZR1000 van 1991 tot 1993.
De grote sloperijen in NL hebben niets (BOR/motorparts/Boonstra/....)
maar ik zoek verder...
Ik bedoelde het niet tot. Ik wil ook altijd alles repareren
"L'un des grands plaisirs de la vie est de faire ce que les autres prétendent que tu ne sauras pas faire."
Walter Bagehot

:Y
Ik wilde voorheen alles zelf repareren. Ik hield alles in bedrijf. Van auto motor tot wasmachine tot telefoonschermpjes. Ik weet inmiddels wanneer iets het niet waard is om met lapmiddelen nog opgekalefaterd te worden. Dit dus bij uitstek. Het was dus een weloverwogen maar resoluut antwoord.
 
Ik gebruik 2 maten en gewichten.
Mijn vaatwasser, stofzuiger , wasmachine, auto, fietsen....die moeten werken. Daar wil ik niet te veel tijd in steken, want dit boeit mij minder. Opgelet, soeplepel nuance : ik schrijf geen blanco cheques uit, maar ik geef het al eens sneller op en laat een professional komen....met de nodige risico's natuurlijk. dat weet iedereen.
Voor mijn motorfietsen heb ik ,onbegrijpelijk zegt mijn vrouw, veel meer geduld. Het leren en zoeken vind ik boeiend. Ideeen en ervaringen van anderen wil ik graag kennen. Nu is die voorvork niet echt een probleem. Ik zoek en vind wel een oplossing. :Y

Hier nog even de ketting spannen en klaar. Geef met 2 minuten, schat.

20200728_172701_resized.jpg
 
Ik gebruik 2 maten en gewichten.
Mijn vaatwasser, stofzuiger , wasmachine, auto, fietsen....die moeten werken. Daar wil ik niet te veel tijd in steken, want dit boeit mij minder. Opgelet, soeplepel nuance : ik schrijf geen blanco cheques uit, maar ik geef het al eens sneller op en laat een professional komen....met de nodige risico's natuurlijk. dat weet iedereen.
Voor mijn motorfietsen heb ik ,onbegrijpelijk zegt mijn vrouw, veel meer geduld. Het leren en zoeken vind ik boeiend. Ideeen en ervaringen van anderen wil ik graag kennen. Nu is die voorvork niet echt een probleem. Ik zoek en vind wel een oplossing. :Y

Hier nog even de ketting spannen en klaar. Geef met 2 minuten, schat.

Bekijk bijlage 1527810
Hehe,tja mannen en hun hobby,s🤫
 
Terug
Bovenaan Onderaan