is er een verschil tussen USA import motoren?

Staelens

Banned User
6 mei 2004
168
0
Hoi, mischien is dit een domme vraag maar ik vroeg me af of er een verschil is tussen import motoren uit de USA en motoren die origineel in europa/nederland verkocht zijn.

Omdat auto's in amerika meer benzine verbruiken dan auto's in europa, bijvoorbeeld
Geldt dit ook voor motoren?

Ook zien de trafficlights van USA auto's er een beetje anders uit, is dat soms ook bij motoren?

Of rollen de honda's gewoon van de band in japan en gaan ze naar USA en europa en is er totaal geen verschil tussen import en "gewone" motoren?

alvast bedankt voor de replies!

Heb m'n vriendje even gevraagd (die niet ingelogd is), ik wist er wel een paar, maar hij nòg meer:

(uitgaande van Japanse motorfiets en met kennis van enkele jaren geleden)

- koplamp brand constant, knipperlichten voor ook (running lights), zit geen schakelaar om de verlichting aan of uit te zetten (over het algemeen).
- koplamp zelf heeft een andere reflector, moet voor Europa aangepast worden.
- de cilinderinhoud kan t.o.v. Nederlandse fietsen aangepast zijn (i.v.m. andere wetgeving: v.a. 700 cc hogere belasting), Dus bij ons 750 kan daar rijden als 700 cc.
- emissie is anders (schoner dan bij ons), carburatie (verwerking van de brandstof) dus anders (armer) afgesteld.
- veelal mijlentellers.
- voor oranje reflectoren (voorvorkpoten) achter rode reflectoren, beiden aan de zijkant (beugeltje of kontje).

I hope we helped!

Laatst bewerkt:
ik dacht dat er ook verschil zat in schroefdraad. Dus hier in Europa 't mettrische schroefdraad, en de amerikanen met hun schroefdraad dat onder een andere hoek staat.

en ze zijn daar veeeeel goedkoper '(

Helaas kan je ze niet importeren tenzij je er een hebt terwwijl je in amrika woont en naar nederland verhuist..

of je moet eerst naar duitsland importeren aanpassen daar op keneteken zetten en dan naar nederland maar dat brengt weer een hoog koste plaatje met zich mee en veel tijd dat dat ook niet meer loont '(

Volgens mij kan ie ook geknepen zijn.
Ik heb me laten vertellen dat in sommige staten een maximaal vermogen is gesteld.

Helaas kan je ze niet importeren tenzij je er een hebt terwwijl je in amrika woont en naar nederland verhuist..

of je moet eerst naar duitsland importeren aanpassen daar op keneteken zetten en dan naar nederland maar dat brengt weer een hoog koste plaatje met zich mee en veel tijd dat dat ook niet meer loont '(

Oh??
Nooit geen problemen mee gehad?!

geen eu keurmerk, dus ook een beetje moeilijker met de keuring
Valt reuze mee: reflectoren aanpassen (met E-keur)
Geluidseisen voldoen bij origineel systeem altijd omdat bijna alle USA-export-fietsen geknepen zijn t.o.v. de Europese fiets,dus minder lawaai ook ;)

Terug
Bovenaan Onderaan