Is er een wachtlijst bij bestelling nieuwe motor?

Peter uit Soest

Die hard MF'er
2 okt 2001
641
0
Soest
Ik heb als eerste motor een occasion gehad, mijn 2e was nieuw uit de showroom.
Nu wil ik er 1 compleet nieuw (waarschijnlijk maart 2003), een bandit 1200.
Moet ik dit vantevoren doorgeven dat ik op een wachtlijst kom(3 maanden ofzo geen idee) of ga je de ene week naar de dealer en de volgende week is ie in huis?

Want als ik in maart zeg: "zo nu wil ik mn nieuwe motor", en ik ga vrolijk naar de dealer en hij zegt dat ik nog 2/3 maanden moet wachten dan gaat een beetje de lol eraf.
Dus moet ik op tijd zijn?
 
meestal kun je met 1 of 2 weken wel rijden op je nieuwe motor. alleen met nieuwe sportmodellen kun je nog wel eens een levertijd hebben. vorig jaar was dit alleen het geval met de R1 geloof ik.
maar je kan hem toch ook in januari bestellen als er een lange levertijd opzit. weet je zeker dat je in maart kan :] .
 
Motoren die al langere tijd in produktie zijn, zoals de Bandit, zijn meestal door de importeur vanuit voorraad leverbaar. Bij geheel nieuwe modellen, de 2003 modellen, moet je soms (afhankelijk van de vraag) wel snel bestellen. Bijv een nieuwe R6 of CBR600RR zouden best wel eens uitverkocht kunnen zijn, omdat de importeur er vaak maar een beperkt aantal van krijgt.

Waar je wel aan moet denken is dat iedereen zijn nieuwe motor in Maart wil hebben. Hierdoor heeft de werkplaats enorm veel werk om al die nieuwe motoren aflevergereed te krijgen. Dus enige tijd vooraf moet je vaak wel aangeven wanneer je je otor wilt ophalen.
 
Op zondag 20 oktober 2002 21:19 schreef The One het volgende:
Motoren die al langere tijd in produktie zijn, zoals de Bandit, zijn meestal door de importeur vanuit voorraad leverbaar. Bij geheel nieuwe modellen, de 2003 modellen, moet je soms (afhankelijk van de vraag) wel snel bestellen. Bijv een nieuwe R6 of CBR600RR zouden best wel eens uitverkocht kunnen zijn, omdat de importeur er vaak maar een beperkt aantal van krijgt.
:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ :j *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X



 
Toen ik mijn motor bestelde was die er binnen drie (jawel 3) dagen. Maar het was vakantie tijd en toen moest ik dus twee weken wachten op het kenteken bewijs :(
 
Toen ik mijn motor bestelde was die er binnen drie (jawel 3) dagen. Maar het was vakantie tijd en toen moest ik dus twee weken wachten op het kenteken bewijs :(

Dat is ook zoiets.

Ergens in februari (als de pekel weg is, wel zo leuk)zou ik m willen hebben dan. Hoogstwaarschijnlijk en bijna echt zeker een bandit 1200. Dus even kijken ergens in januari bij de dealer denk ik. In Maart gaan de evenementen weer van stal en dan wil ik wel op de nieuwe motor... Maar even doorrijden op de vulcan is ook niet verkeerd.
 
meestal kun je met 1 of 2 weken wel rijden op je nieuwe motor. alleen met nieuwe sportmodellen kun je nog wel eens een levertijd hebben. vorig jaar was dit alleen het geval met de R1 geloof ik.
maar je kan hem toch ook in januari bestellen als er een lange levertijd opzit. weet je zeker dat je in maart kan :] .
Mijn 2002 R1 eind oktober besteld, begin mei kon ik rije. :( Hoezo lang wachten :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan