Is er iemand die ervaring heeft met de ombouw van Keihin CV carbs naar Mikuni flatslide carbs op een kawasaki W650?

Kootjedekaa

Rookie
18 jan 2021
5
4
Ik rijd een W650 uit 1999 en elke keer als de uitlaatdempers worden gewijzigd (nu 3x) is de sproeierbezetting van de Keihin carbs niet meer ok. Het is een eindeloos getob om uit te zoeken met welke sproeierbezetting de motor dan het beste loopt. Ik dacht: converteren naar Mikunis maakt sproeierwisseling een stuk eenvoudiger.
Er is een Duitse website waar een set Mikunis TM 34 speciaal voor de W650 wordt aangeboden. Heeft iemand hier ervaring met deze conversie?
 
Zelden zulke stupide en lullige reacties meegemaakt. Praat ik koeterwaals of zo. Als je dempers verwisselt betekent dat dat je ofwel het binnenwerk van je uitlaat verandert, ofwel een andere uitlaatdemper monteert. Welnu, ik heb reeds 3x een doorgeroeste uitlaatdemper vernieuwt met een aftermarket uitlaatdemper, steeds verschillende, en steeds moest ik de sproeierbezetting in de keihin cv carbs wijzigen om de motor weer lekker te laten lopen. Moeilijk verhaal heh?
Dus lees de vraag voordat je er lullige antwoorden op los laat. Dank u.
 
Joch, even dimmen en zie de humor ervan in...

En flatsides zijn meer voor circuitmotoren ivm betere gasrespons maar verder overbodig lijkt mij.

En verder geknoei aan spoeiers ga naar freriks in goes voor professionele hulp.
 
Laatst bewerkt:
Zelden zulke stupide en lullige reacties meegemaakt. Praat ik koeterwaals of zo. Als je dempers verwisselt betekent dat dat je ofwel het binnenwerk van je uitlaat verandert, ofwel een andere uitlaatdemper monteert. Welnu, ik heb reeds 3x een doorgeroeste uitlaatdemper vernieuwt met een aftermarket uitlaatdemper, steeds verschillende, en steeds moest ik de sproeierbezetting in de keihin cv carbs wijzigen om de motor weer lekker te laten lopen. Moeilijk verhaal heh?
Dus lees de vraag voordat je er lullige antwoorden op los laat. Dank u.
je hebt gelijk joh! Er zitten hier nu eenmaal (en dat is op andere fora niet anders) een aantal figuren die menen lollig te moeten zijn als iemand een serieuze vraag stelt. Misschien komt er nog een zinnig en bruikbaar antwoord voor je. De rest kun je negeren. Succes!
 
Lijkt me trouwens dat je gedurende het rottingsproces van de uitlaat dan ook voortdurend je sproeierbezetting aan moet passen. Dan kan je bij het monteren van de 4de of 5de verse pot weer je originele sproeierbezetting er in draaien

Heb je het op Facebook al gevraagd, daar zitten ook van zulke types
Er is een Duitse website waar een set Mikunis TM 34 speciaal voor de W650 wordt aangeboden. Heeft iemand hier ervaring met deze conversie?

Ik kijk wel hier en daar om me heen en zie dan ten eerste bijna geen klassieker zoals jij hebt en al helemaal niet met flatslides. Lijkt me een zéér zeldzame combinatie, je zal echt een pionier zijn. Wellicht ben jij degene die M.-F. moet vertellen over hoe of wat. Ik ben sws benieuwd.

je hebt gelijk joh! Er zitten hier nu eenmaal (en dat is op andere fora niet anders) een aantal figuren die menen lollig te moeten zijn als iemand een serieuze vraag stelt. Misschien komt er nog een zinnig en bruikbaar antwoord voor je. De rest kun je negeren. Succes!
Nou.... Jullie worden wel vriendjes.
 
Hee mister lange tenen rol die eens even weer gauw op en stop ze terug in je niet knellende schoenen. }) _O-

Over de sproeiers wisselen. Wat zou het uit maken of je dat bij een keihin of een mikuni moet doen?
Bij alle 2 moeten de carbs er af en het vlotterbakje er af voordat je sproeiers kan wisselen.
De werking van die carbs is vrijwel hetzelfde
Als het allemaal zo simpel was wrm zouden er dan testbanken bestaan?8-)
 
Hee mister lange tenen rol die eens even weer gauw op en stop ze terug in je niet knellende schoenen. }) _O-

Over de sproeiers wisselen. Wat zou het uit maken of je dat bij een keihin of een mikuni moet doen?
Bij alle 2 moeten de carbs er af en het vlotterbakje er af voordat je sproeiers kan wisselen.
De werking van die carbs is vrijwel hetzelfde
Als het allemaal zo simpel was wrm zouden er dan testbanken bestaan?8-)
Ik denk dat bij de mikuni onder een dopje zit waardoor je de vlotterbak niet los hoeft te halen. Maar zoveel minder werk is het ook niet.
 
Je zou het even in het onderstaande topic kunnen vragen, al zitten daar voornamelijk oudere poetsers die de motor zo min mogelijk willen aanpassen
 
En flatsides zijn meer voor circuitmotoren ivm betere gasrespons maar verder overbodig lijkt mij.
Inderdaad,flatslides worden vooral gebruikt om extra vermogen te krijgen op getunede sport/racemotoren.
Ik vermoed dat er heel weinig mensen die op een W650 monteren,dus zullen er ook weinig met ervaring zijn.
Het verbaast me zelfs dat ze die daarvoor kant en klaar verkopen.
 
Ik rijd een W650 uit 1999 en elke keer als de uitlaatdempers worden gewijzigd (nu 3x) is de sproeierbezetting van de Keihin carbs niet meer ok. Het is een eindeloos getob om uit te zoeken met welke sproeierbezetting de motor dan het beste loopt. Ik dacht: converteren naar Mikunis maakt sproeierwisseling een stuk eenvoudiger.
Er is een Duitse website waar een set Mikunis TM 34 speciaal voor de W650 wordt aangeboden. Heeft iemand hier ervaring met deze conversie?
Doe eens een linkje van die Duitser, dan kunnen we meelezen. Kunnen wij er ook wijzer van worden!
 
Hoe kan het dat er al 4 dempers zijn doorgeroest? Rijd je veel korte stukjes?

Flatslides monteren lijkt me zinnig als je op zoek wil gaan naar meer vermogen, over het algemeen zijn CV-carburateurs qua rijdbaarheid van een motor over het hele toerengebied erg goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan