Is er interesse in Het BMW R1100RT Topic

Volgens mij zijn de 12x0RT's lichter dan de R1100RT was.
Dus, wellicht is dat een mogelijkheid voor je?
Helaas, nee dat is geen optie; ik wil dat ik de motor zelf kan onderhouden, en met name bmw stopt er wel heel veel elektronica in (en daar kan ik zelf helemaal niets mee; ben "dus" afhankelijk van dealer(s). Zal maar niet uitleggen waarom ik niet van dealers afhankelijk wil zijn :N (dan ben ik de hele dag aan het typen |()
Ben niet zo dat ik vind dat contactpuntjes de hemel op aarde zijn; maar het zo ruime gebruik van elektronica in de modernere motoren (van het instellen tot de karakteristiek van het blok, of het rijwielgedeelte tot zelfs Apple Carplay oid); nee dat is echt aan mij niet besteed.

Ik vind de r1200rt erg mooi, en het zal vast ook erg goed rijden (geen ervaring mee), maar ik wil niet de kans lopen op problemen met bijvoorbeeld dat bekrachtigde remsysteem of de veerpoot achter (voor beide is zelfs een officiële terugroepactie geweest), het CanBus of andere elektronische malheur, of het cardan; wat helaas gekende zaken zijn.
Ja, ik weet dat het misschien in absolute getallen niet zo vaak voorkomt (ze worden in zulke grote aantallen verkocht dat ze vast niet allemaal die problemen kennen), maar ik wil en kan me niet een zo kostbare motor veroorloven, en dan is de kans dat je een exemplaar tegenkomt met wel die problemen me toch te groot.

Nogmaals; er zullen heel veel erg tevreden r1200(rt) rijders zijn, die wil ik met bovenstaande uiteraard niet tegen het hoofd stoten; het is mijn persoonlijke mening en ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Dealers zijn er inderdaad in verschillende soorten zeg maar...
Niet voor niets dat ik het halve land door rijd voor mn onderhoudsbeurten.

Welke regio woon je?
 
/me meldt zich! Heb begin januari een R1100RT overgenomen via een advertentie hier op het forum. Naast de verbouwde Honda NTV650 als 'eiland motor' (Walcheren) is dit een mooie toevoeging om langere afstanden te gaan rijden én om mijn vriendin mee te nemen. Die was niet heel happy toen ik de achterbrug van de Honda wat korter maakte.

De 1100RT heeft bijna 160k gelopen, maar klinkt en voelt nog prima. Nu beetje aan het rondkijken naar wat zaken om aan te passen of te verbeteren. Iemand hier een shop die BMW onderdelen verkoopt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan