Is goede (veilige) kleding iets voor jou??

diegene die nu nog heel stoer durft te zegen dat ze nooit beschermende motorkleding aanhebben die hebben dus nog nooit iets meegemaakt ,anders zouden ze wel anders piepen.het is natuurlijk ook wel heel ruig als je met 200km langs komt gescheurd in een shirt en korte broek met en paar slippers om je poten.maar dan vraag ik me wel af als ze zichzelf dan zo'n stoere-ruige bink vinden waarom brullen ze dan zo hard als ze bij een klapper 100 meter over het asvalt zijn geschoven? ga voor de gein eens op de bij de ambulance ingang van een ziekenhuis kijken als ze zo iemand binnenbrengen.nee laat mij dan maar gewoon mijn leren kloffie aantrekken en veel minder stoer zijn dan stop ik wel als zo'n ruige gast op zijn muil is gegaan om keihard te gaan staan lachen.
 
Zelf zou ik nooit zonder pak gaan, maar in de bebouwde kom (even boodschappen) alleen een motorjas, helm, handschoenen en stevige schoenen vind ik ook OK. Iedereen achterop moet in pak anders helaas.

Verplicht stellen voor passagiers, zodat je een goede reden hebt om lekker alleen te rijden voor de bestuurder niet.

De meeste ongevallen gebeuren binnen de bebouwde kom en in een gebied dat je goed kent.

@appie misschien moeten we dan alcohol & roken bannen. alleen de weg op als je toestemming hebt van bevoegde autoriteiten en dan nog op een motor met zijwieltjes en zeker niet een monster want dat klinkt al gevaarlijk voordat je 'm start ;)


Maarrrrr, ik draag altijd beschermende kleding, zwaai altijd en ja ik zou ook wel harder willen. Zo drie hertopics in 1 keer voorzien van mijn mening. :X


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
De meeste ongevallen gebeuren binnen de bebouwde kom en in een gebied dat je goed kent.
Ik besef dat je met 50/60 zeker schaafplekken te pakken hebt, maar deze lijken me niet te vergelijken met 100+ EN het voor mij is het gewoon een 'kosten - baten' analyse.
Met 100+ vallen en jezelf helemaal open schaven geeft wonden waarbij je echt een behoorlijk probleem hebt, met 50/60 is het nog wel te overzien (ervaringsdeskundige ;) ) als je met je spijkerbroek valt. Een valpartij bij 100 levert theoretisch 4 maal ergere wonden op dan bij 50.

Dus voor mij: binnen de BB een pak min de broek en laarzen (wel stevige schoenen, die enkel bedekken). Daarbuiten altijd compleet (plus rugbeschermer) in pak, geen twijfel mogelijk.
 
Ik besef dat je met 50/60 zeker schaafplekken te pakken hebt, maar deze lijken me niet te vergelijken met 100+ EN het voor mij is het gewoon een 'kosten - baten' analyse.
Met 100+ vallen en jezelf helemaal open schaven geeft wonden waarbij je echt een behoorlijk probleem hebt, met 50/60 is het nog wel te overzien (ervaringsdeskundige ;) ) als je met je spijkerbroek valt. Een valpartij bij 100 levert theoretisch 4 maal ergere wonden op dan bij 50.

Dus voor mij: binnen de BB een pak min de broek en laarzen (wel stevige schoenen, die enkel bedekken). Daarbuiten altijd compleet (plus rugbeschermer) in pak, geen twijfel mogelijk.
En jij bent nog met je rbw bezig? ;)

Krij met pothelm en spijkerbroek.
 
Tief toch op met dat gezwam over motor kleding. Wij van de club dragen gewoon een leer vestje en dat is meer dan zat.
en dat debiele gezeur over premies, alsof jullie die allemaal wel betalen.
 
waarom dragen scootah LuItHuZzZJhZVH nooit goeie kleding? ik bedoel die rijden ook allemaal 80 of harder, en dan zo'n slap brommer helmpje :S volledig in het leerzou ik zeggen :+

gespot vlak bij a'dam sloterdijk: gast op brommer met volledig lere pak + kneesliders.... :X
 
Ik zag laatst in Emmen nog een stoere vent "a la Easy Rider" met houten boerenklompen op zijn motor voorbij jagen." :?
 
Als ik ga rijden doe ik altijd mijn pak aan.
Ik zit nu in Florida en hier rijden ze gewoon in korte broek, T-shirt en zonder helm |(
Hier moeten alleen de militairen een helm op(regels van defensie)
 
Mijn vriendje zit ook wel eens in zijn volledige motoruitrusting op de scooter, maar misschien komt dat omdat hij dan zijn motor gaat ophalen van zijn werk.
En je blijft droog (als je je textielen pak aan doet dan)

[me]MissNitro vind het er wel komisch uit zien[/me]
 
Ja! maar het is niet helemaal zonder pijn, dat niet.

Hoeveelheid (kinetische) energie die je kwijt moet raken gedurende de val.
Yep, geldt ook voor je remweg --> dubbele snelheid remweg 4 keer zo lang ipv 2 keer. Tweemaal zo hard, 4 maal meer vermogen nodig enz.

Bovenstaande ontkracht dus ook de springende luis theorie. Luis kan 30 keer z'n eigen lengte springen, vergeleken bij een mens is dat heeeel ver, maar men houdt dan nooit rekening met schalingstheorie. Genoeg geluld, bij max 50/60 lekker zonder broek :] en als je weet dat je je niet kan inhouden trek je je pak gewoon aan.
 
Als ik ga rijden doe ik altijd mijn pak aan.
Ik zit nu in Florida en hier rijden ze gewoon in korte broek, T-shirt en zonder helm |(
Hier moeten alleen de militairen een helm op(regels van defensie)

Jahaa, maar dan moet je niet zien hoe ze eruit zien na een valpartij, als die jochies met hun gympen en korte broek/ spijkerbroek weer eens onderuit gaan na wat stoer stunten...
Echt ongelooflijk, beetje stoppies doen met een korte broek B|

We zouden overigens een sticky topic kunnen maken met wat fraaie foto's van wat er precies met je huid gebeurt als je over het asfalt stuitert zonder beschermende kleding. Zelfs stilstaand wil ik nog niet eens mijn handen over het asfalt wrijven.

Ik denk er het mijne van, maar elk voorjaar/ zomer is het weer raak, met een beetje mooi weer stappen ze dan weer op hun fietsje, zucht. :Z
 
Ik heb al ervaring met asfaltduiken in een jeansbroek, ik heb mijzelf verplicht nooit meer zonder beschermende kledij te rijden... Na een maand zat er nog altijd een gat in mijn knie :X is ondertussen bijna genezen en ik ben op 1 oct gevallen..

oja en van dubbel zo snel = 4x zoveel energie is 100% correct formule voor kinetische energie is : Ek = (m.v²) / 2

het verloop is dus kwadratisch => 2x zo snel is 2² = 4x zoveel energie.
 
Ik besef dat je met 50/60 zeker schaafplekken te pakken hebt, maar deze lijken me niet te vergelijken met 100+ EN het voor mij is het gewoon een 'kosten - baten' analyse.

Je bedoelt een 'kotsen - baten' analyse :r


Of een 'botsen - baten' analyse?

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan