Is goede (veilige) kleding iets voor jou??

Silverbullet

Rookie
6 nov 2004
7
0
Zwolle
Hallo mede motorrijders en rijdsters,
Allereerst excuses voor de titel, ik was het woordje "iets" vergeten tussen de woorden kleding en jou.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie meningen over het dragen van veilige motorkleding. Ikzelf ben absolute voorstander van het dragen van goede kleding, zomers en winters (incl. handschoenen) Toch zie ik nog maar al te vaak mede motorrijders en rijdsters rond rijden in de spijkerbroek (of zelf korte broek) en gewone jas of shirt. Ga eens bij jezelf te rade, en laat eens weten of je altijd je kleding voor elkaar hebt voor de rit.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties...
:]
 
Laatst bewerkt:
Vooral met dit weer errig gevaarlijk.

Neemt niet weg dat onze wetgever in al zijn wijsheid besloten heeft dat alleen een goedgekeurde valpet verplicht is, en dat omzedelijk gedrag niet toegestaan is.

Dus dit mag wel op de openbare weg

freak01.jpg
,

mits voorzien van valhelm. 8-)
 
Hallo mede motorrijders en rijdsters,
Allereerst excuses voor de titel, ik was het woordje "iets" vergeten tussen de woorden kleding en jou.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie meningen over het dragen van veilige motorkleding. Ikzelf ben absolute voorstander van het dragen van goede kleding, zomers en winters (incl. handschoenen) Toch zie ik nog maar al te vaak mede motorrijders en rijdsters rond rijden in de spijkerbroek (of zelf korte broek) en gewone jas of shirt. Ga eens bij jezelf te rade, en laat eens weten of je altijd je kleding voor elkaar hebt voor de rit.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties...
:]
Het niet dragen van gedegen Motorkleding vind ik dus écht niet kunnen!
Ik zie dat ook vaak. Maar ondertussen betaal ik de particuliere premie voor mijn verzekering waar je ver u tegen zegt enkel door mensen die geen afdoende beschermende kleding wensen te dragen. Heel erg.

Ik ben blij, erg blij zelfs, dat je dit onderwerp even onder de aandacht hebt gebracht. Dat werd tijd.
 
Bedankt voor je "input" Appie, op die manier had ik het nog niet bekeken.
Ik hoop dat er nog meer reacties komen.
Gr. *D
 
Ik ben blij, erg blij zelfs, dat je dit onderwerp even onder de aandacht hebt gebracht. Dat werd tijd.
Ja, dat werd echt tijd is toch zeker een dag geleden dat we nog een kledingtopic gehad hebben. Gaan we het zodadelijk ook nog over zwaaien en V-power hebben?



BTW draag op je motor wat je zelf wilt.
 
Het niet dragen van gedegen Motorkleding vind ik dus écht niet kunnen!
Ik zie dat ook vaak. Maar ondertussen betaal ik de particuliere premie voor mijn verzekering waar je ver u tegen zegt enkel door mensen die geen afdoende beschermende kleding wensen te dragen. Heel erg.

Ik ben blij, erg blij zelfs, dat je dit onderwerp even onder de aandacht hebt gebracht. Dat werd tijd.

Ach ja, die verzekering gaat elk jaar weer gigantisch omhoog om dat er 5 mensen onderuit zijn gegaan met ernstige gevolgen. Of zou de regering er iets te maken kunnen hebben?? |( . Trouwens, mijn motorverzekering gaat weer lekker omhoog door mensen die een ss rijden, met pak, maar gewoon niet kunnen rijden. En nee, ik heb geen 700 euro kostend motorpak en ben niet van plan er een te kopen ook.
 
Vooral met dit weer errig gevaarlijk.

Neemt niet weg dat onze wetgever in al zijn wijsheid besloten heeft dat alleen een goedgekeurde valpet verplicht is, en dat omzedelijk gedrag niet toegestaan is.

Dus dit mag wel op de openbare weg

http://www.yzf600r.de/modules/My_eGallery/gallery/freak/freak01.jpg ((Afbeelding)),

mits voorzien van valhelm. 8-)
Ik vindt het niet erg hoor als ze zo langs de weg staan ;)
 
Ik draag altijd mijn pak, een mooi zwart leren pak :)
Was ook 500€, dus zonde om niet te dragen toch?
 
Op de motoline broek na( die ik welliswaar ook heb) rijd ik toch altijd met mijn motorjas (van Difi overigens, all weather motorlaarzen en leren motorhandschoenen aan.

Ik weet het, zou de broek ook moeten dragen, maar dat ding glijdt over het zadel als ik eens wat straffer remmen moet en heb er dus geen goede grip mee op de motor. Dit ondanks dat het kreng hardstikke duur was. :(
Ik ben dus 1 van die lui die alles aanheeft, maar dus wel i.p.v. haar motorbroek een spijkerbroek aanheeft. (maar ben wel van plan een leren motorbroek te kopen, al zal dit ook minder bescherming geven dat die motoline van me). O-)
 
Laatst bewerkt:
Heb nog niet zo lang geleden van Yoko een heel mooi textiel pak aangeschaft. Kostte wel een bom duiten, maar het is het waard. En ik rij altijd met pak!
(okee, heeeeel soms rij ik zonder motorbroek, maar ik denk dat dat tot nu toe maar 2 keer is voorgekomen).
 
Je zal mij niet betrappen op het rijden zonder beschermende kleding, maar iedereen moet doen wat hij of zij wil. Als je graag in je T-shirt en korte broek wilt rijden is dat jouw keuze, maar ga dan niet lopen mekkeren als je een keer wat vel kwijtgeraakt bent. Je hebt er alleen maar jezelf mee, dus waarom zou ik me er druk om maken?
De enige reden die ik kan bedenken om kleding te verplichten is om de mensen die velletjes van de weg mogen schrapen dat te besparen. En misschien vanwege het werk van het ziekenhuispersoneel, maar dan mag je alcohol en tabak ook wel gaan verbieden :z
En wat betreft die premies zal het allemaal wel meevallen, je denkt toch ook niet dat de premie van de ziektekostenverzekering naar beneden gaat als elke roker stopt met roken? :z
 
Voordat ik ging lessen, heb alle kleding gekocht.
Vind het zeer belangrijk dat ik mezelf zoveel mogelijk bescherm.
Vind het ook heel raar dat er tijdens het lessen er geen aandacht aan word gegeven,de andere leerlingen zitten gewoon onbeschermd op de motor

Elly
 
Zelf zou ik nooit zonder pak gaan, maar in de bebouwde kom (even boodschappen) alleen een motorjas, helm, handschoenen en stevige schoenen vind ik ook OK. Iedereen achterop moet in pak anders helaas.

Verplicht stellen voor passagiers, zodat je een goede reden hebt om lekker alleen te rijden voor de bestuurder niet.
 
Ik draag mijn pak, handschoenen, helm en laarzen altijd O-) . Ik heb namelijk ooit een motorrijder gezien die onderuit gegaan was en geen pak aanhad :r Zo wil ik er dus echt niet uitzien, als ik val. :X
 
tuurlijk een pak aan... alsof op je muil vallen met 120km/h in de zomer minder pijn doet dan in de winter :?
dito voor een kort ritje... met 50km/h op je muil vallen tijdens een rit van 200km doet net zo'n pijn als met 50km/h vallen bij je rondje om je huis.
 
Ik heb een heel mooi leren pak aangeschaft, alleen al omdat het zo'n mooi pak is trek ik hem iedere keer aan, (nu nog achterop, maar niet lang meer))) Zowel op de korte als lange stukken, onmisbaar!

:+
 
He, herfst , hoop mensen die niet rijden. Weet je wat, we openen een kleding topic. Succes verzekerd. ;)



Iedereen moet zelf weten wat tie doet.

Als ik 's avonds ff naar de pomp moet om te tanken ga ik me echt niet helemaal in pak hijsen. Jas aan en helm op en veel verder kom ik niet. Ga ik verder dan de stadsgrens dan gaat het pak aan.
 
waarom dragen scootah LuItHuZzZJhZVH nooit goeie kleding? ik bedoel die rijden ook allemaal 80 of harder, en dan zo'n slap brommer helmpje :S volledig in het leerzou ik zeggen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan