Is GPS/PDA als navigatie op de motor bruikbaar?

Sorry voor alle TT loverboys, maar ik rij al meer dan 5 jaar met een Garmin, en heb ook TT5 en TT6 geprobeerd, maar TT kan niet eens in de schaduw staan van een Garmin. Als je ook maar enigsinds serieus met GPS aan de slag wilt is er maar 1 die echt werkt en dat is Garmin. Al het andere is behelpen. Je kan de routes die ik maak voor mijn Garmin via een omweg misschien wel laden, maar iets vergelijkbaars maken op/met TT, forget it.

Met de komst van OnRoute is eea wat makkelijker/beter geworden voor TT gebruikers, maar ik werd persoonlijk niet echt vrolijk van de snelheid en gebruiksvriendelijkheid van dat programma.
 
Ik heb TT Nav 6 op mijn N73 geknutseld, bluetooth GPS ding erbij ...
In de auto over de carkit, helemaal goed ...


Bluetooth naar intercom = nix .... maar dat ligt meer aan de bluetooth ontvanger van de intercom ...


N73 heeft bluetooth 2.0 dat houdt in dat je meer apparaten tegelijk op kunt aansluiten....

Heb er al een topic over gevuld : deze

Denk er wel aan om iets te kopen met SIRF III GPS
 
Flitsnav en checkpoint vertel.
Wat is het en hoe werkt het. Kan het ook zonder oortje.

Flitsnav kan je downloaden via http://www.flitsservice.nl/.
Kies uit de boven menubalk "mobiele diensten".
Vervolgens "Flitsnav" in de linker menubalk
Hier staat alle info (je kan de CAB direct op je mobiel DL via GPRS en dan installen als je wil, of je DL hem op je pc en plaatst de CAB file dan op je PDA en installed hem.

CheckPOInt kan je downloaden op http://checkpoint.oabsoftware.nl/
Direct alle info op de main page en via "Download"in de linker menubalk kan je heb DL.
Deze moet je op je pc zetten. deze verbind je met je PDA en installeert hem (zie handleiding).


Werkt ook zonder oortje maar tenzij je PDA is uitgerust met een mega speaker lijkt me een oortje handiger op de motor (in de auto kan je hem natuurlijk op de audio installatie aansluiten via de carkit.