is het een vliegtuig? nee een motor!!!

CBAS

MF'er
8 okt 2003
96
0
Antwerpen (Belgie)
http://www.seriouswheels.com/top-2006-Acabion-GTBO.htm

toen ik het ding voor het eerst zag dacht ik WTF!!!
tot je de specs ziet:

---- Specifications ----

Price
             € 540,000       

Production
             --

Engine
      --       

Weight
      791 lbs

Aspiration
      --       

Torque
      221 lb-ft @ 6900 U/min

HP
      354 hp @ 9300 U/min       

HP/Weight
      2.2 lbs per hp

HP/Liter
      --       

1/4 mile
      --

0-280 mph
      approx. 40 seconds       

Top Speed
      342 mph (ungoverned)

dat is MIJL per uur jongens!!!!

je zit volledig ingekapseld, zodat je linkerhand niet wordt afgerukt wanneer je naar een tegenligger zwaait
om die reden is de machine ook uitgerust met "zijwieltjes" aangezien je je voeten niet op de grond kunt zetten.

hij is ondanks de astronomische specs super zuinig *D
 
Jah, en weet je wat de grap is? voor minder heb je een echte motor met een helikopter turbine die en op diesel loopt en harder gaat... En je zit niet ingekapseld alsof je in een of ander koekblik zit.... :N
tis net een carver imho, maar dan duurder.
 
als ie zo snel gaat waarom zitten er dan zijwieltjes aan tegen het omvallen?? :?

m'n kleindochter heeft ook een modern fietsje met zijwieltjes.
kost alleen stukken minder B|
 
Lijkt een beetje op die Oostenrijkse Cocon's (of hoe ze ook heetten) uit eind 80/begin 90.
 
mja, met zo'n wielbasis moet je 10 km op voorhand je bocht inzetten

het lijkt inderdaad op een losgeslagen cockpit van een zweefvliegtuig

er ligt een busa blok in, maar wel met 300 modificaties
 
als ie zo snel gaat waarom zitten er dan zijwieltjes aan tegen het omvallen?? :?

m'n kleindochter heeft ook een modern fietsje met zijwieltjes.
kost alleen stukken minder B|
Denk dat je ook een keer wilt uitstappen he ;) die wieltjes klappen vanzelf in gok ik, dat deed die oude wel in ieder geval...
 
Lijkt veel op een verbouwde ASK-21, voor diegene die een beetje thuis is in de zweefvlieg wereld...
 
Gaaf, inderdaad is toen een of andere europeaan mee bezig geweest. Zat dan BMW techniek in. die wielen klappen in met het rijden. Zou best wel zo'n ding willen hebben. Gaaf man. *O*
 
Waarom zou ik iets kopen wat op een vliegtuig lijkt, terwijl ik voor minder dan de helft een écht vliegtuig kan kopen?
 
Waarom zou ik iets kopen wat op een vliegtuig lijkt, terwijl ik voor minder dan de helft een écht vliegtuig kan kopen?
:^
goeie vraag...
Hij was laatst trouwens op discovery. Had er toen geen 1 verkocht, je kreeg hem ook niet echt op een top snelheid te zien.. (ging nog geen 50 km/u)
En meneer verkondigde het ding als het nieuwe motorrijden.... :X
Mag hij eerst de prijs vernieuwen :+
 
Lijkt veel op een verbouwde ASK-21, voor diegene die een beetje thuis is in de zweefvlieg wereld...

100% mee eens :)

Wel abnormaal gaaf dat ding :P

Van de pagina:
Production time per unit is about 2 years: One man builds one Acabion. The producer is an airplane builder. The Acabion is the Gerald Genta of future road traffic.

Zal dan (denk ik) wel Schleicher zijn...
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dan aan deze O-)

http://www.supermarineaircraft.com/

full
 

-2 voor de zijwieltjes... (zie beneden)

als ie zo snel gaat waarom zitten er dan zijwieltjes aan tegen het omvallen?? :?

m'n kleindochter heeft ook een modern fietsje met zijwieltjes.
kost alleen stukken minder B|

Boven een bepaalde snelheid klappen die automatisch in, onder die snelheid klappen ze weer uit ;)
Was pas nog op Discovery bij Extreme Machines oid
 
Terug
Bovenaan Onderaan