Is het erg heet voorjezelf of de motor

Ik doe niks bijzonders, en de Zero en ik komen telkens prima aan waar we wezen moeten.
Ik snap heus wel dat het leuk is om allerlei dingetjes te kopen voor iedere omstandigheid, maar laten we nou niet niet net doen alsof het ook echt nodig is... :X
 
Mwoah, een doorwaai jas is geen overbodige luxe hoor.
 
Rijd gewoon door met deze temperatuur.

Heb zelf een doorwaai jas en gebruik een kevlar jeans. Mijn CBR929 blijft rond de 80 graden als ik normaal rond rij (tussen de 60 en 100 km/h

In de stad valt het nog wel mee als je niet te lang stilstaat. Motor loopt dan tegen de 95 tot 100 graden.

Zelf niet veel last van de hitte. Zonder doorwaai kleding zal ik niet gaan rijden :p
 
Ik heb onder de doorwaai jas een hardloop singlet aan van de Etos. Werkt echt perfect. Je begint te zweten bij het stoplicht en na 20 meter ben je weer droog. Ideaal.
 
Zo'n singlet is inderdaad fijn, een standaard Zeeman singlet doet het ook prima.

Met de VF doe ik voor een stoplicht de motor uit, anders wordt het me te warm. Tijdens het rijden geen probleem.

db
 
Mocht een keer tijd worden ook. De laatste keer was in mijn geboortejaar en da's alweer 42 jaren geleden.
 
"ATGATT dogma":

ATGATT = All The Gear, All The Time. Oftewel altijd en overal elke motorrit in een volledige set beschermende motorkleding doen.

Dogma = een principiële stelling die voor onwrikbare waarheid wordt gehouden. Meestal gebruikt voor religieuze overtuigingen; soms ook meer sarcastisch voor stellingen waar zo onwrikbaar in geloofd wordt dat het religieuze stellingen lijken. Van dat laatste is hier dus sprake.
Om DOGMA uit te leggen kan je ook zeggen dat ze de gelijknamige film moeten kijken 8-)
Goeie film met Bill and Silent Bob.
 
Om DOGMA uit te leggen kan je ook zeggen dat ze de gelijknamige film moeten kijken 8-)
Goeie film met Bill and Silent Bob.
:Y :Y :Y

Buddy Jesus en de Shit Daemon! _O- George Carlin was een baas, ook in die film weer. Zelfs Alanis Morisette kon ik verdragen in die film, alhoewel ze voor die rol natuurlijk eigenlijk Femke Halsema hadden moeten casten.
 
36graden met een gevoelstemperatuur van 38 was nog redelijk te doen.
Mijn vriendin was er minder fan van, ze zat achter mij en had geen doorwaaijas.
 
Ik doe niks bijzonders, en de Zero en ik komen telkens prima aan waar we wezen moeten.
Ik snap heus wel dat het leuk is om allerlei dingetjes te kopen voor iedere omstandigheid, maar laten we nou niet niet net doen alsof het ook echt nodig is... :X

Nodig is het niet, net als mes en vork. En het grootste aantal keren dat er sex bedreven word. Echt niet nodig :N

Maar comfort verhogend wel en daarmee helpt het je concentratie en verkeersveiligheid.
 
8<
Ik snap heus wel dat het leuk is om allerlei dingetjes te kopen voor iedere omstandigheid, maar laten we nou niet niet net doen alsof het ook echt nodig is... :X
Doel je op mijn koelvest? -O-
Lijkt me vooral fijn bij circuittrainingen. Ik zweet het altijd uit, ook als het <30 graden is. :X
Dus laat ik 't maar eens proberen.

Nodig is het niet, net als mes en vork. En het grootste aantal keren dat er sex bedreven word. Echt niet nodig :N

Maar comfort verhogend wel en daarmee helpt het je concentratie en verkeersveiligheid.
Mooie analogie. :+
 
Met dit weer standaard de kevlar jeans en doorwaai jas aan.
Gister nog wel even de handkappen er af gehaald om een beetje wind op de handschoenen te krijgen.
Verder de laarzen deze week ingeruild voor wat luchtiger schoeisel.
Zodra het weer onder de 30° is gaan de motorlaarzen weer aan.
 
Veel water drinken en voor de rest niet piepen.

Ik sta hele dagen met 42 graden met een Dainese "mesh" jas, kevlar broek, leren laarzen en Shoei Neotec les te geven.
Stil dus, in de volle zon.
En dan weer ff rijden, en ja dan is 60km per uur wel lekker.

Ik heb een camelbak in de Dainese jas en drink een liter of 4 water op een dag.

Nek en gezicht goed in de zonnebrand, nergens last van.

30 graden, hi, hi.
 
serveimage
 
Voorgaande ging over de persoon.

De motoren hebben totaal geen last.
Ook de lucht/olie gekoelde 250cc motoren niet terwijl ze 15 minuten met een slippende koppeling U bochten draaien.
 
Ik dacht een paar pagina's niet te reageren, maar moest steeds meer lachen.

"Koelvest"

Heb er nog nooit iemand mee gezien.

Oh, en dan heb ik het hier dus niet over Bad Ass myself, maar over iedereen :)
 
Laatst bewerkt:
Op 't circuit vind ik het een ander verhaal, maar als je gewoon ergens heenrijdt... :N
Gelukkig :+
Woon-werk heb ik een doorwaai-jasje en da's vooralsnog prima inderdaad.

Motor zelf heeft trouwens echt nergens last van, de KVS temp.meter komt bijna bij de 70 i.p.v. 60. Dat is alles.

"Koelvest"

Heb er nog nooit iemand mee gezien.
Ik wel, een collega droeg er een bij het geven van circuittraining bij ca. 30 graden. Op dat moment was ik wel jaloers. :z
 
Laatst bewerkt:
Heb je ooit met een "koelvest" gereden???
Nee, maar ik verwacht dat het een koel vest is :X
Zoals Baksteen al schreef, het is luxe. Net als AC in de auto. Ik vind dat ook heerlijk hoor, dat zal ik niet ontkennen, maar ik ageer alleen lichtjes tegen die "o wij hebben het zo zwaar"-motorrijders. Die mannen die altijd zuchtend en steunend , wijdbeens lopen. Die gaan rekken en strekken op de motor (jaja we zijn al een dik uur onderweg!), etc. Je kent ze wel.

Het is nu een beetje warm, veel erger is het ook niet. En de motor heeft er totaal geen last van, en de berijder van de mijne ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan