Is het geld op ofzo ???

ik vind mensen die gaan lenen voor hun auto/moto dikke idioten, dingen kopen als je ze niet kan betalen.. klopt niet he!

ik begrijp mensen die een r6 uit 2003 ofzo tekoop stellen ook niet. zijn ze zo nieuwsgezind??? of brengt hij met meer dan 20k op de teller niets meer op?

ik heb zelf een 22kw rs125 uit 2002. (pas gekocht) en die krengen zijn onvindbaar in belgie. maar een andere motor had ik veel goedkoper gehad. als je ff rondkijkt hoeveel cbr's enzo er wel niet te koop staan. ze gooien met zxr600 zxr750 naar je kop hier.

ga deze winter wel lekker autorijden, en korte ritjes van 50km doen met de moto. mijn moto dient voor de fun!
 
Nou.. niet helemaal waar.

Mijn vriendin en ik zijn ook opzoek naar een goede (prijs/kwaliteit) zxr.. maar die krengen zijn zo goed als niet te vinden!!!!!
Alleen belachelijke prijzen.
 
ik vind mensen die gaan lenen voor hun auto/moto dikke idioten, dingen kopen als je ze niet kan betalen.. klopt niet he!
Sommigen kunnen ze wel betalen, maar kunnen niet sparen en hebben er liever een bom rente voor over ipv rente over je spaarrekening-saldo te krijgen ;)

Geen probleem daarmee hoor, moet ieder voor zich weten :)

Wat het oog ziet.........
 
Waarom niet :?

Als het een goed onderhouden motor is..........
ja vind ik ook waarom niet ,toen waren de zware motoren teminsten echt zwaar ,pffff zeiwind ,daar lach je om met een 12 jaar oud beestje,zijn ook nog mooier dan de meeste moderne motor,dat is ook een reden om een oudje te kopen .
 
Laatst bewerkt:
Dat zeggen sommige lui dan ja.. maar zoek zelf maar eens een motor (eerste) ga je niet 4000 euro uitgeven voor iets van 12 jaar oud


Ben het toch wel met Rogier eens.
En voordat je als studentje €4000 euro bij elkaar hebt heb je al flink veel bloed zweet en tranen gelaten. Immers, als er iets duur is geworden de laatste jaren is het wel studeren.
Als je dan eindelijk geld hebt voor je eerste motor te kopen wil je niet dat je een poot wordt uitgedraaid. Dus of heel duur bij een dealer met een klein beetje zekerheid of particulier maar goedkoper om het risico te dekken. Duur en particulier gaan niet zo goed samen in mijn belevingswereld.

Overigens komt er bij je eerste motor ook nog vanalles als pak en helm en als ik moet bezuinigen dan toch eerder op de motor dan op die dingen.
 
voor sommige mensen is motorrijden gewoon hobby en ontspanning, en de hobby mag wat kosten vind ik. wat heb je eraan om rijk begraven te worden? we zitten niet meer in het oude egypte ofzo
 
Ben het toch wel met Rogier eens.
En voordat je als studentje €4000 euro bij elkaar hebt heb je al flink veel bloed zweet en tranen gelaten. Immers, als er iets duur is geworden de laatste jaren is het wel studeren.
Als je dan eindelijk geld hebt voor je eerste motor te kopen wil je niet dat je een poot wordt uitgedraaid. Dus of heel duur bij een dealer met een klein beetje zekerheid of particulier maar goedkoper om het risico te dekken. Duur en particulier gaan niet zo goed samen in mijn belevingswereld.

Overigens komt er bij je eerste motor ook nog vanalles als pak en helm en als ik moet bezuinigen dan toch eerder op de motor dan op die dingen.
Kan je dan niet beter eerst een motor van een paar honderd euroos kopen ipv als 'arme student' een lening af te sluiten voor een motor :?
 
tja, het blijft een luxe product. Dus de echte liefhebbers blijven wel kopen, maar het gros van de rijders, of moet ik ze eigenaren noemen :) koopt pas als ze het kunnen betalen en er een goede deal voor kunnen krijgen. De kopersmarkt zoals dat heet..

Maar hoe je het ook went of keert, het zuigt. Heb zelf een beest van een s4 verkocht onder de marktprijs, omdat er gewoon te weinig mensen zijn die de waarde willen/kunnen betalen naar mijn idee..
 
en ik wacht gewoon af met kopen totdat de prijzen nog beter worden zodat ik straks niet eens meer naar Duitsland hoef..
 
Niemand heeft het hier over een lening afsluiten.. of nja, ik in ieder geval niet :)

:^
Studeren lukt me nog steeds zonder te lenen en ben dus ook zeker niet van plan om voor een motor te lenen ... dan maar een goedkopere/oudere.
Overigens zal het voor mij dan wel betekenen dat het mijn enige vervoermiddel is. Dus niet leuk voor erbij ofzo... ik geef wel meteen toe dat ik met motorrijlessen was begonnen omdat het een stuk leuker is/lijkt dan de auto maar of het zo'n hobby word dat ik er mee ga posen en de hele dag poetsen? Ik denk zelf van niet :) m'n auto heb ik ook nooit gepoets (dat deed pap wel als ie zich schaamde dat ie voor de deur stond) auto is er trouwns al uit zodat ik wat harder kan sparen voor een motor...
 
Kijk trouwens eens in dit artikel op motorfreaks van enige tijd geleden:


Autoverkoop daalt, motorverkoop stijgt

Het betekend gewoon dat er meer nieuwe motoren worden verkocht ten koste van de 2e hands markt.

Ik had sowieso al vlak na de aankoop van mijn Ace besloten hem nooit te verkopen, en als ik de verkoop prijzen zo zie, dan blijf ik bij dat besluit. Ik koop er gewoon over een jaar of twee eentje bij. Een KTM of BMW enduro ofzo :P
 
Geld op of niet op, belachelijke prijzen of niet, ik heb in augustus 2003 een tweedehands diversion900 gekocht. Bouwjaar 1998, op de teller stond 6500km (!), had net (onnodige) grootonderhoud gehad (olie was nog helder), banden zoals je na 6500km zou verwachten (halfweg versleten), batterij: geen sikkepit aanslag.
Verder geen enkel krasje, plekje, roestvlekje, nixniemendal. De vorige eigenaar wilde hem kwijt omdat ie liever ging voor piloot in klein vliegtuigje dan voor zen motor.
Nu komt het: 5 jaar oude XJ900S, met 6500km (das dus 1300/jaar) voor 4000 EURI !!!!! (afgedongen van 5000 naar 4000).
Ondertussen 17000km later: nog geen seconde beklaagd (jawel er zijn mooiere en snellere fietsen) en nog niet de minste panne gehad ...
Ja, de ideale koop bestaat dus wel, als je maar goed genoeg zoekt
 
Bedankt voor deze goed onderbouwde bijdrage aan deze discussie. :ZEn dat geloof je zelf?
Maar maak je niet druk, er zijn er velen op dit forum die zeggen dat het ze niet uitmaakt wat andere van hun motor vinden, maar wel druk aan het poetsen slaan voordat ze weer naar een meeting gaan. :z
mja mijn reactie wakkert juist een dicussie aan ,als iemand zin heeft om er op in te gaan vind ik dat altijd leuk.

en ja ik geloof dat zelf,alles wat ik doe doe ik voor mijn zelf of voor mijn gezin,wat iemand anders er van denkt maakt me niks uit,ik poets mijn motor omdat ik hem gepoets mooier vind ,niet om hem mooier te maken voor iemand anders,en meetings, nee nog geen tijd voor gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan