Is het mogelijk, Circuit rijden met GS 500 :]

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.786
20
Hilversum
Ik zou graag voor de ervaring (en voordat ik nieuwe achterband ga halen)
Een keer een paar sessie's willen rijden op Zandvoort !! In de beginnersklasse
uiteraard of langzame groep!! Hij is technisch in goede staat, ik moet alleen zelf een pak huren om mee te mogen rijden.

Ik denk dat je nog best hard kan gaan met een GS 500

ZIjn er mensen die ervaring hebben met zo'n type motor.

Of zeggen jullie dat zeer onverstandig om een keer te proberen en
zonde van 125 Eurie!!! (als ik het goed heb)

Met vriendelijke groet,

Onno
 
1 ga niet met een verotte band het circuit op...is gewoon dom...(ga je lekker besparen op grip, terwijl je dat juist nodig hebt op het circuit.

2 je kan met elk gebakje op zandvoort rijden....dus ook met een gs500...
sja op de rechte stukken heb je het slecht...maar 180 haalt ie wel...dus...met 160 over het scheivlak moet lukken... :)
 
ik ben nu twee keer wezen kijken bij het TT circuit, en beide keren reed reden daar ook GS'jes mee. na afloop heb ik 1 van die jongens gesproken, en hij kon nog aardig bijkomen in de bochten zei hij(was ook aan zijn steppies/sliders te zien)

ik ga iig wel een keer met mijn GS assen op.
 
Er rijdt vaak een marshall op een BMW 1100 GS, ik zie regelmatig een dame op een CB-1 rijden......kortom je kan met alles het circuit op.

Zolang je maar, zoals NapO zegt, voor goede banden zorgt....
 
Er is een keer iemand geweest met een Honda NTV/Hawk die op Assen er 1.42 mee heeft gereden. *D
Weet niet meer hoe ik er aan kwam.
 
...ik zie regelmatig een dame op een CB-1 rijden......
8-)


Ik denk dat je prima met een gs500 op het circuit kan rijden, waarom niet?
Zandvoort is een mooi circuit daarvoor op het rechte stuk zal je het wat lastiger hebben, maar daarna heb je genoeg ruimte om dat verlies weer te compenseren ;)
 
Laatst bewerkt:
IK ben paar jaar geleden op assen geweest heb zelf nog steeds een gs500, met een vriend kawa er5 allebei toen 25kw

Gaat niet hard maar in de bochten haalde ik er wel een paar in en
op het rechte eind ging ik gewoon uit de weg. Het leek wel of ik stil stond :]


dus geen probleem toen was met koninginnendag vrij rijden

ze kijken wel goed naar de staat van je motor dus je kan altijd geweigerd worden
meestal is er geen probleem
 
dubbel topic..in zac topic staat precies hetzelfde...SLOTTJJEEEE MOODDJJEEE! ;)
 
Jou bedoelde ik ja :)

Ja, ik had al zo'n vermoeden :) , maar dit was wel het laatste jaartje hoor, voor volgend jaar wordt het toch een cbr600 :]

Maar nog even aan de topic-starter voordat deze op slot gaat...: Je kan, denk ik tenminste, leuker op zandvoort rijden dan op assen ( assen is IMO wat aan de snelle kant voor een gs500)

En zeker niet gaan besparen op je banden hoor, dat komt de funfactor van zo'n dag niet ten goede!
 
Terug
Bovenaan Onderaan