Is het nou echt zo dramatisch met Ducati?

maar je lijkt me toch echt een jaar of 20 te jong om op zo'n 'sportieve' BMW te stappen (Volgens mij wil je onder de 50 daar nog steeds niet op gezien worden O-) )

Wat een onzin. Inmiddels is BMW wat Ducati in de jaren 70 was (erg goed rijdende motoren met wat eigenaardigheden en veel karakter) en heeft Honda de positie van oudelullenmotor op zich genomen

})

Vooroordelen zijn zooooo afgelopen februari
 
Wat een onzin. Inmiddels is BMW wat Ducati in de jaren 70 was (erg goed rijdende motoren met wat eigenaardigheden en veel karakter) en heeft Honda de positie van oudelullenmotor op zich genomen

})

Vooroordelen zijn zooooo afgelopen februari

_O-
 
Als je het hier op MF zo leest, is het niet meer zo dramatisch als het vroeger geweest is. Maar het lijkt er wel op dat serieuze (motor)schade toch nog wel wat vaker voorkomt dan bij de gemiddelde Jap. Daarnaast zijn de onderhoudskosten ook wel fors hoger, geloof ik. Als je kijkt wat er bij een Duc allemaal bij een grote beurt komt kijken en wat dat dan kost... :o

Lees bijv. de ervaringen van BertV en Sinner 2Stroke maar eens.

Ik denk dat een Duc voor dagelijks woon-werk toch wel een dure motor is en dat de kans op stukken groter is dan bij een Jap. Imho kun je dan beter een goedkoop, betrouwbaar fietsje gebruiken voor het woon-werk en dan een mooie Duc erbij voor de lol. Enne, de Supersports zijn nu ook niet bepaald de nieuwste Ducati's, volgens mij. Dus vooruitgang die ze eventueel de laatste jaren hebben geboekt, vind je daar niet in terug, waarschijnlijk.


*O* *O* ik ben een Bekende M-F'er! :W
 
Mensen bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag een Blade uit 97 gekocht. Toch een wat beter gevoel bij een Honda dan een Duc of Soes.
 
Okee dat met die betrouwbaarheid gaat duidelijk de goede kant op.

Alleen de soeplesse en betrouwbaarheid van een cbr zal een italiaan nooit halen, maar daar zijn ze ook niet voor bedoeld.
Als je oerdegelijk en betrouwbaar wil, dan moet je een tamme 1000 in een dozijn japanner nemen en niet een semie cirquit exoot.

Echter als je een sportfiets als Ducatie neemt met een knipoog naar cirquit gebruik en je houd van gasgeven op zijn tijd, dan kan dat bij een fatsoenlijke behandeling best heel blijven maar moet je wel stevige preventieve onderhoudkosten incalculeren.

Dat wil natuurlijk niets van de betrouwbaaarheid en het rijplezier zeggen.






Sorrie ik kan het niet laten...

Effe om te katten (heb zelf een Jap en een Italiaan in de schuur).

Ken jij die test van Motorrad van die 999, na 50.000 was een nieuw blok goedkoper als reviezie.
Okee voor het stellen van zo een monsterlijke kut construktie als die desmo kleppen zooi dien je een halve dag werk te rekennen, maar dan zijn er ook nog modellen waarbij zelfs de voorvork eruit moet om effe je kleppen te stellen........Welke zieke geest verzint zoiets.....
En dan nog die naaistreken van OOOOOO een speciale uitvoering OOOOO met een dubbelle prijs aaaahhhhh wat mooi, alleen het volgende jaar is het ineens de standaard uitvoering (hoezoo afschrijven)..
 
Rijd je trouwens ook wel eens in de file? Het valt mij namelijk ook op dat mijn Duc veel sneller warmloopt dan zijn Japanse vriendjes. Ook niet echt makkelijk.
Nou, mijn nieuwe r6 wordt wel heel erg snel warm...(sneller dan mijn vorige) Als ik stop, slaat ook heel vaak de aanjager aan (+100 graden!) Oké het is nu wat warmer als normaal...
 
Nou, mijn nieuwe r6 wordt wel heel erg snel warm...(sneller dan mijn vorige) Als ik stop, slaat ook heel vaak de aanjager aan (+100 graden!) Oké het is nu wat warmer als normaal...

Dat zeg ik, een duc loopt warmer, bij gewoon poseren met 30 loop ik al over de 100. En toen ik een maandje geleden in Antwerpen wat stoplichten en druk verkeer had begon ik het 120 graden punt al redelijk te benaderen.
 
Ik gebruik mijn motor voor woon werk verkeer (40 km per dag) en voor de hobby. Met mijn CBR600 heb ik nu zo'n 20000 km gereden en ben wel een beetje toe aan wat anders. Al een lange tijd vind ik de supersoprts van Ducati ( 750 & 900 ) geweldig. Is het nog steeds zo dat Ducati niet echt betrouwbaar is ( Stukgatie)? Is het wel te doen om door weer en wind met zo'n fiets te rijden, ook als het winter is? Hij krijgt wel een laagje blanke tectyl maar toch......

Wat zeggen mijn mede MF-ers?


Thanx!

Wel eens nagedacht over de Japanse"Ducati"
Aangeboden mijn Honda VTR-SP1met Helm/leder pak
 
Terug
Bovenaan Onderaan