Is huren nog zo gek nog niet?!

Klopt die afschrijving op die div 600 wel?! Nieuw kost ie 5.790,- en volgens jouw berekening schrijf je die dus in 6 jaar volledig af... :? Ik verbaas me juist zo over de waardevastheid van motorfietsen.

Omdat wij alleen nieuwe motoren verhuren, ga ik uit van het eerste jaar afschrijving. En dan ben ik nog erg voorzichtig, kijk maar eens wat onze motoren na 8 maanden kosten.
 
Tis maar net hoe je het bekijkt.

Voor de een die een(paar) keer motor wil rijden per jaar is volgens mij een uitkomst. Voor de ander wellicht niet.

Als je motoren wilt uitproberen voordat je er eentje koopt dan ga gewoon naar een dealer en maak je de nodige proefritten, een paar uur lang zelfs. Dan zeg je vooraf wat je bedoelingen zijn, mijn ervaring leert dat ze geen problemen mee hebben, mits je niet elke dag voor de deur staat......

In mijn situatie vindt ik huren maar niks. Dat ding moet van mij zijn; in de garage dat ding, pakken wanneer ik wil, rijden zoals ik wil. Kortom samen de lusten samen de lasten (vrijheid?)
 
Omdat wij alleen nieuwe motoren verhuren, ga ik uit van het eerste jaar afschrijving. En dan ben ik nog erg voorzichtig, kijk maar eens wat onze motoren na 8 maanden kosten.

Ok, als je het zo bekijkt wel. Nieuw schrijft in het eerste jaar veel af en zeker als het huur is geweest; heeft de naam afgeragt te worden. Ik zou ook nooit een fiets kopen voor één jaar... en als je over langere tijd kijkt dan is die afschrijving minder en zeker als je een tweedehands aanschaft.

On topic: Ik zou kopen als je met een bepaalde regelmaat gaat rijden. Huren tikt aardig aan. En om ervaring op te doen lijkt het me echt het beste om die fiets binnen handbereik te hebben.
 
Ik merk dat men het huren bij ons erg duur vindt.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat het goedkoop is maar:

Je kunt iedere keer wat anders proberen.
Je kunt de motor van je dromen rijden.
Voor een fractie van de aankoopprijs.
Je hebt geen stalling nodig.
Je hoeft je niet te bekommeren om het onderhoud.
Je rijdt op het nieuwste model.
Keuze uit 31 motoren.
Nu voor MF-ers 30% korting!

En reken eens uit wat je eigen YZF / GSX / CBR per kilometer kost? (afschrijving, renteverlies, verzekering, belasting, banden, ketting, tandwielen, blokken, olie, overig onderhoud, stalling etc). Dan is die huurprijs en meerprijs per km (kostprijs voor ons) opeens niet zoveel meer...

"k weet het, stokoud topic, maar wil toch ff reageren. Heb net m'n rijbewijs en ben dus ook naar het huren aan het kijken. Niet normaal die prijzen. En dan valt Silverline eigenlijk nog best mee in verhouding tot sommige anderen. En dan lees ik hierboven... "Je rijdt op het nieuwste model".

Zal mij een rotzorg zijn! Ik wil gewoon een motor huren, al is ie 7 jaar oud! Iemand die met alle geweld een splinternieuwe goldwing of een HD wil, ja natuurlijk betaalt ie zich blauw. Maar ik ben ook blij met een 5 jaar uode CB500 hoor! En dan niet zo kinderachtig op 100 km vrij zettenb, Nee, gewoon lekekr 250 of liever nog 300 Km vrij. Daar kun je dan tenminste wat mee.

Zo, dat wou ik toch ff kwijt. O-)
 
:^

Moet je verdorie als een gek de km's bij gaan houden. Dat werkt niet.
Het zal best dat Silverline niet duur is maar dat vind ik een groot nadeel. En ook dat je als niet 24 jarige (ook al heb je, je rbw 5 jaar) geen sportmotor mee kunt krijgen B|
 
FF lekker kort door de bocht:

Afschrijving: eerst paar jaar hoog, daarna (heel) laag
Wegenbelasting: laag (ca. € 75 per jaar)
Verzekering: WA of WA-PLUS: laag (natuurlijk afhankelijk van leeftijd en no-claim)
Verzekering all-risk: hoog

Kortom: het in het bezit hebben van een motor is niet heel erg duur. De aanschaf daarentegen (vaak) wel. Als zijn er natuurlijk ook goede en goedkope 2e handsjes te vinden.
 
Motorhuren is een perfecte uitkomst als je niet weet wat je wilt gaan rijden en waar je ook nog eens goed op kan zitten(lees uithouden)

Silverline is een goede toko wat betreft huurmotoren en kan ze iedereen aanbevelen. Ze hebben een ruime keus en geen ouwe troep, maarja het kost een beetje. Je kunt voor dat geld niet zelf een fiets voor kopen. Dus gewoon effe huren als je niet weet wat je moet gaan aanschaffen. :]

Greetz Dimitry
 
wat een leuk rekensommetje: kan je dat voor mij ook eens maken??

Moto Guzzi 1000 SPII /EZS Kompact zijspan
bouwjaar 1985
201600km op de klok
ik rij tussen de 10 en 15000 km per jaar (dagelijks woonwerk)

Aangeschaft (zonder zijspan) in 1999 voor 9000 gulden
Nu getaxeerd (met zijspan) op 8500 euro.....

alvast bedank....
Steven

ps; alle onderhoud doe ik zelf en ik heb inmiddel 75% no-claim (rij al 16 jaar)
dus in mijn geval is huren absoluut geen optie financieel....

Ben het met de meesten hier eens, huren is leuk voor een weekendje, wil je wat vaker rijden dan is de aanschaf van een goedkope 2e hands stukken aantrekkelijker
 
ik zou gewoon ieder weekend een testrit op een motor gaan maken
bij een motorzaak ben je lekker goedkoop uit
en je kan overal op rijden
 
Ook belangrijk: maakt het je uit op WAT voor motor je rijdt of wil je gewoon RIJDEN? Voor weinig heb je een leuk motortje, niet het meest snelle of blitse model natuurlijk, maar zo heb ik ook een jaar op een oud brikkie rond gekard en er heel veel plezier van gehad. Laat 'm even door een slimme vriend bekijken of checken door een monteur bij een motorzaak en je kan er lang mee door.
Huren is zo duur! Dat is pas weggegooid geld, tenminste als je vaak wilt huren. Rij je 1 dagje in de maand ofzo dan is het 't overwegen wel weer waard. Maar echt ervaring doe je natuurlijk alleen op als je wekelijks zo niet dagelijks rijdt. Heb je nu echt geen geld, wacht dan gewoon nog even en zet 't geld dat je anders aan huren kwijt zou zijn (en dan heel eerlijk: ook de benzinekosten) apart en in het voorjaar (sparen + vakantiegeld :P ) heb jij je motor!
 
Ik heb ook erover nagedacht,,,,
toch besloten om te kopen , heb een transalp uit 1994.
heb het geluk dat ik zelf ook wat kan , hoef niet voor ieder lampie & olie bijvullen naar een motorzaak toe......

Ik vind dat voor de prijzen die men vraagt er niet zo'n belachelijke lage 100 km vrij op zou moeten zitten....

als ik meer dan 5 weekends 400 km rij is zelf eigendom voor mij voordeliger.....
plus dat ik nu makkelijk door de weeks even met de brommert weg kan ,, even dvd terug brengen of naar iemand met een probleempje aan de pc... geen file & parkeren ellende ,,, terwijl met huren om maximaal rendament te halen uit de kosten plan je ding zorgvuldig ,,, nu kan ik makkelijk zeggen als het met bakken uit de hemel komt ,, dat ik een weekend later wel zou kunnen gaan.....
 
:^

Moet je verdorie als een gek de km's bij gaan houden. Dat werkt niet.
Het zal best dat Silverline niet duur is maar dat vind ik een groot nadeel. En ook dat je als niet 24 jarige (ook al heb je, je rbw 5 jaar) geen sportmotor mee kunt krijgen B|

Tja, de kmstanden van 100km zijn erg laag, maar dat is overal zo.
Ik woon in Amersfoort, dus als ik bij Silverline een motor huur en naar huis rijd, zit er al weer 50km op.
Wat betreft geen sportmotor, heeft te maken met de verzekering bij ze, je mag
niet hoger dan 100pk tot je 24e. Wil niet zeggen dat je ook veel lol kan hebben
met bijv. 48pk of 80pk.

Voordeel van Silverline vind ik dat je een aparte weekenddag kan huren en dat je 'm gewoon op zondagochtend in kan leveren. Scheelt mij weer vrij nemen op het werk !

Ik kan komend jaar wel meer dan 100pk huren, maar of ik daar nou op zit te wachten... ik vind die 30% korting wel leuk, maar ik ga pas volgend jaar weer een paar motoren huren bij Silverline. Dus Instructeur, als het dan ook nog geldt *D

Ik heb zelf wel een motor (off the road), maar af en toe een straatmotor lekker open gooien op de snelweg is ook wel eens lekker :o

Een 2e motor voor mij is geen doen, dan blijft er altijd 1 vaker stil staan.
Bovendien heeft Silverline prima regels, zeker vergeleken met MVM (geen flame naar MVM bedoelt hiermee, maar als je ziet wat je allemaal wel en niet mag en dat de motor altijd onder toezicht geparkeerd moet staan enz enz)!
 
Zou wel huren als bepaalde motoren finanscieel buiten bereik zijn je toch eens een ruimer blokje om wil dan je met een proefrit kan doen....
Heb best een lang lijstje van motoren die ik wel eens wil proberen...

heb een auto site zou er graag een uit gebreid motor gedeelte willen maken....

:] :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan