Is je bobine betrouwbaar als 12V aanvoer?

Dakkert

Redneck mechanic
14 feb 2018
1.647
3.603
Zoals titel zegt.

Is je bobine betrouwbaar als 12V aanvoer?
Ik heb een nieuwe gadget die je aansluit op de minpolen van je bobine, dus hier voor het gemak ook meteen de 12V vandaan gehaald maar ik krijg het niet aan de praat.

Ik dacht massa probleem dus die had ik eerst aan het frame vastgemaakt maar nu aan een bout van het motorblok maar nog steeds geen respons.

Zit ook geen led op het kastje dus kan het niet checken en mijn multimeter heb ik uitgeleend dus kan niks meten 🙈

Enige wat ik nog zou kunnen doen is een tijdelijke draad direct naar de accu, maar naar mijn weten zou de bobine geschikt moeten zijn.

Graag reacties.
 
afhankelijk van het type ontsteking wordt de + of de - aansluiting van de bobijn onderbroken iedere keer de bougie moet vonken, of dubbel zoveel keer. ik denk niet dat er veel gadgets op de markt zijn die goed werken met een 1000 à 20000 stroomonderbrekingen per minuut.

en als het een AC ontsteking is staat er geen 12V op de bobijn, maar een paar 100, ook dat hebben gadgets niet graag.


edit : beden,k ineens dat het een toerenteller bertreft , dan gaat dat niet op

en als het een DC ontsteking is en je gebrruikt de 12v van de bobijn en je gadget maakt kortsluitin doordat de chinese rommel ? zelfmoord pleegt, sta je ook stil wegens kapotte zekering van de ontsteking
 
Laatst bewerkt:
Chinese rommel gebruik ik niet, het gaat om een rev limiter van Dynatek. De DRL 300. Ik weet natuurlijk niet of dat je wat zegt maar ga uit van wel.

Is puur voor de fun en normaal heb ik geen problemen met aftermarket spul installeren, en heb haast alles uitgesloten behalve de 12V maar was gewoon benieuwd of de bobine betrouwbaar is.

Heb hiervoor een quickshifter gehad van healtech en die ook via de bobine aangesloten en eigenlijk nooit elektrische problemen mee gehad. ( wel m'n bak kapot gereden ermee maar dat is een ander verhaal) maar wellicht werkt dat net ff wat anders.
 

Bijlagen

  • DRL300.pdf
    319,4 KB · Weergaven: 8
staat toch onderin de manual dat het ok is ?
voor mij zou dat enkel ok zijn als de rev-limiter een eigen zekering heeft, anders zeker er 1 tussen zetten.

is het voor die thundercat uit je profielfoto ? dan aansluiten zoals in de voorbeeldtekst in de manual (4 ontst. per 2 toeren), hoewel dat een beetje onduidelijk is, want hij ziet er iedere keer 2 tegelijk. maar als ze het zo schrijven zal het wel zo zijn.

anders knip je de oranje door ,moet je nog steeds aan de 2 bobijnen een kabel aan de min aansluiten waarvan zeker 1 de witte is, en de settings op 2 pulsen per 2 toeren zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan