Is je motor gestolen rond Maastricht? Graag reactie

een omnium voor mijn moto zou zon 1000 euro per jaar kosten :s, dan maar niet

Gewetensvraagje: wat heeft je motor zelf gekost?
Wat geef je uit aan uitgaan, kleding, drank, coole accessoires voor diezelfde motor?

Ik generaliseer en ik weet niet of jij erbij hoort, maar je staat versteld van het aantal mensen dat zijn laatste euro geeft aan dure hippe wagens/motoren/huizen, maar daarna voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten als het om bescherming en verzekering gaat.

Ook mensen die nul nada rijervaring hebben wel meteen die uberdure supersport maar dan zeiken dat verzekeringen zo duuhuuuuur zijn. Ja... iemand veroorzaakt al die peperdure ongevallen en de statistieken zijn helaas tegen je.
Maar zoals ik zei: ik generaliseer.

Lagere nieuwprijs en minder kosten voor lessen wegen in geen geval op tegen je boeltje gestolen te zijn.

Hoe kan je dat ook maar tegen elkaar opzetten?

Ik vergeleek toch niet het gestolen zijn, maar de prijs van een diefstalverzekering.
Je betaalt als Belg vet minder voor die motor, daar kan je je geliefde voertuig een paar jaar voor omnium verzekeren in Be.
 
Laatst bewerkt:
dus gemiddeld 1000 euro voor een diefstalverzekering?

wat doe ze daar dus?
te besodemieterd zijn om 1000 euro uit te geven aan een verzekering en als de motor wordt gejat dan op alle mogelijke manieren toch geld uitgekeerd proberen te krijgen.

politie aansprakelijk stellen, bij de burgemeester op de koffie met gebak.
wees dan gewoon een vent en neem je verlies.

lekker afschuiven op een ander terwijl het je eigen verantwoordelijkheid is om je zooi
te verzekeren tegen diefstal.

ik dacht dat wij nederlanders goed waren in afschuiven maar de belgen kunnen er ook wat van merk ik.
 
dus gemiddeld 1000 euro voor een diefstalverzekering?

wat doe ze daar dus?
te besodemieterd zijn om 1000 euro uit te geven aan een verzekering en als de motor wordt gejat dan op alle mogelijke manieren toch geld uitgekeerd proberen te krijgen.

politie aansprakelijk stellen, bij de burgemeester op de koffie met gebak.
wees dan gewoon een vent en neem je verlies.

lekker afschuiven op een ander terwijl het je eigen verantwoordelijkheid is om je zooi
te verzekeren tegen diefstal.

ik dacht dat wij nederlanders goed waren in afschuiven maar de belgen kunnen er ook wat van merk ik.


Met da geld doen wij aan ontwikkelingssamenwerking, we proberen onze noorderburen bij te schaven
 
Volgens mij wilde hij reactie indien je motor was gestolen. Dat hij niet goed verzekerd was (al is de vraag wat wijsheid is als een motor meer dan vijf jaar is) doet niet echt ter zake.
Gelukkig zijn er genoeg posts hierover en blijkt dus dat er niet echt veel mensen hier zijn die hun motor kwijt zijn, gelukkig voor hen.
Jammer dat mensen toch hier steeds op moeten doorhameren. En nu ben ik natuurlijk ook twaalf omdat ik een discussie afkap die hier niet eens ter zake doet.
Start hier lekker een apart topic over ofzo :(
 
Jaap133 heeft in ieder geval gelijk dat in Valkenburg onevenredig veel motoren gestolen worden. Dat staat los van het wel of niet all-risk verzekerd zijn.

Ik ben het met hem eens dat daar een schone taak ligt voor de gemeente. Meer toezicht en meer bewaakte parkeerplaatsen zou waarschijnlijk wel helpen, ook goed voor het imago. Mij zullen ze in ieder geval niet zien in Valkenburg, tenzij ik mijn fietsje beu ben.
 
de enige procedurefout die er is gemaakt is de jouwe,
je heb je motor niet tegen diefstal verzekerd.
klinkt lullig maar je kan zelf ook wel bedenken dat het mogelijk is dat een motor gestolen wordt.

meestal is het wel of niet verzekeren tegen diefstal een persoonlijke afweging op basis van de dagwaarde van de motor en de kosten van de diefstalverzekering.
dus of je dagwaarde lag niet zo hoog of je heb iets gedacht in de trant van:
''dat overkomt mij toch niet..''

in beide gevallen toch echt je eigen fout.
blijft natuurlijk kut voor je dat je je motor kwijt bent en dat gun ik niemand, maar we leven nou eenmaal niet in een perfecte wereld waar men andermans eigendommen respecteerd.
Het is dan ook een beetje naief om ervan uit te gaan dat je motor niet gestolen wordt.

Het naieve zit wel een beetje in je zo te lezen,
denk je nou echt dat de Burgemeester, de politie, en wie weet wie nog meer om de tafel gaan zitten met je om het over jouw motorfietsje te hebben.
hoe oud ben je? 12?



succes met de afhandeling iig.


phu wat een verhaal. ik 12 jaar hahah denk dat je er zelf korter bij zit.
maar dat even ter zijde.

Als er geen actie komt richting gemeente en politie dan hebben de motor dieven de overhand.Ik weet dat er een procedure fout is gemaakt hoe en wat ga ik niet op internet vertellen dit komt later.
Denk dat een burgemeester eens wakker geschud moet worden net als justitie, zodat zij weten wat er speelt bij de benadeelde mensen.
Denk ook dat de mannen in Den haag zich eens moeten inzetten, dan komt het met de opsporing ook goed.
De politie heeft toch geen tijd om het vak opsporen te hanteren want zij moeten naar die idiote voetbalsupporters die zich niet kunnen gedragen.Of een wielerwedstrijd begeleiden, ga eens na hoeveel agenten daar bij betrokken zijn. Zelfs helikopters, laat gewoon elke dag een heli over Nederland vliegen dan word er veel terug gevonden en opgepakt.

Maar wat mijn actie betreft zeg het voort en er moet iemand mee beginnen de rest komt van zelf, Weet dat het moeilijk voor mij wordt want een Nederlander is wel een roeper maar geen doener. Kijk naar de benzine prijzen, we roepen dat het teduur is en niemand staat op, kijk naar de Euro die ze ons in de maag hebben geduwd.
Ik kan er niet mee leven, lig er elke nacht nog van wakker.

Kijk het is maar een motor waarvoor ik hard heb moeten werken. Ik heb geen grote zolder of kelder voor plantjes te kweken om ze te verkopen aan kinderen zodat hun gezondheid naar de klote gaat.
Ik ben iemand die zich altijd aan de wet houd, stop zelfs bij het oranje licht.
je moet eens nadenken, wat dat materiële, immateriële schade kan opleveren bij een mens. |(
 
Daar staat tegenover waarde Kofferrek dat in Be de motoren in aanschaf weer stukken goedkoper zijn en de benzine ook. Ook lessen is lang zo duur niet.

Genoeg motoren kosten daar evenveel of meer dan in Nederland.


Ik heb geen grote zolder of kelder voor plantjes te kweken om ze te verkopen aan kinderen zodat hun gezondheid naar de klote gaat.
Ik ben iemand die zich altijd aan de wet houd, stop zelfs bij het oranje licht.
je moet eens nadenken, wat dat materiële, immateriële schade kan opleveren bij een mens. |(

Zo zie je maar, aan de wet houden loont niet.
 
Volgens mij wilde hij reactie indien je motor was gestolen. Dat hij niet goed verzekerd was (al is de vraag wat wijsheid is als een motor meer dan vijf jaar is) doet niet echt ter zake.
Gelukkig zijn er genoeg posts hierover en blijkt dus dat er niet echt veel mensen hier zijn die hun motor kwijt zijn, gelukkig voor hen.
Jammer dat mensen toch hier steeds op moeten doorhameren. En nu ben ik natuurlijk ook twaalf omdat ik een discussie afkap die hier niet eens ter zake doet.
Start hier lekker een apart topic over ofzo :(


:^


Belgen, Nederlanders, WA wel of niet pffff......
TS is zijn motor kwijt en baalt als een stekker. In plaats van allerlei opmerkingen achteraf help je hem veel meer met een beetje empathie (of een nieuwe motor ;) ).
 
Kut dat je motor weg is, en 1000 euro voor een all risk verzekering is wel een mega bedrag zeg.
Ik vind ook dat er meer gedaan moet worden aan het opsporen van motordieven maar dat levert nou eenmaal niks op.

En als je je motor nog geen 10 minuten buiten kan laten staan met 2 sloten erop zonder bang te zijn dat die gejat wordt gaat dat me toch wat te ver.
Er moet ooit een belletje gaan rinkelen bij de politie dat daar toch wat meer tijd voor wordt uitgetrokken.
Maar je geld terugkrijgen bij de politie gaat je niet lukken dat kan ik je nu al vertellen.

Omdezelfde reden heb ik nu een 26 jaar oude brommer en koop ik me straks ook een oude goedkopere motor.

Nou evengoed succes met het verwerken van je verlies.
 
dus gemiddeld 1000 euro voor een diefstalverzekering?

:N een Full-Omnium kost zeker 2300€ voor een nieuwe motor van een 10000€, en niet alle verzekeringen bieden die aan, als morgen die prijzen worden toegepast in Nederland is MF te klein om al het gejank, geroep en getier op te vangen, en als ik alle topics over gestolen motoren lees komt deze dag sneller dan je denkt B|
 
Wat politie-acties in Zuid-Limburg betreft: je kan daar geen toerke meer rijden of je wordt wel ergens staande gehouden en gecontroleerd. Heb het zelfs al eens twee keer meegemaakt op één rit!
Ze doen al heel wat om diefstallen te voorkomen. Ik denk dat het grote aantal aangiftes daar wel voor zorgen.
In Vaals aan het drielandenpunt zijn bewaakte motorparkings en als je daar niet gaat staan komen ze je dat wel even duidelijk maken. Het loopt er in vakantieperiodes zwart van de flikken. Er zijn trouwens ook al wat dievenbendes opgerold.
Starterke = belgische die in Zuid-Limburg en omstreken (lees: Heuvelland, Mergelland, Voeren...) al goed de weg kent.
 
Laatst bewerkt:
mijn moten hebben ze op exact tezelfde manier willen stelen, gelukkig waren ze niet voorbereid op een abus detecto 8000.
Ik heb de bewakingsbeelden waarop te zien is dat 2 mannen op een honda cbf600 het terrein op komen rijden. Ik zal binnenkort kijken wat screenshots te maken en deze te posten.

owja, was in maastricht in bij de heeg
 
Laatst bewerkt:
dus gemiddeld 1000 euro voor een diefstalverzekering?

wat doe ze daar dus?
te besodemieterd zijn om 1000 euro uit te geven aan een verzekering en als de motor wordt gejat dan op alle mogelijke manieren toch geld uitgekeerd proberen te krijgen.

politie aansprakelijk stellen, bij de burgemeester op de koffie met gebak.
wees dan gewoon een vent en neem je verlies.

lekker afschuiven op een ander terwijl het je eigen verantwoordelijkheid is om je zooi
te verzekeren tegen diefstal.

ik dacht dat wij nederlanders goed waren in afschuiven maar de belgen kunnen er ook wat van merk ik.


Denk dat je het verhaal niet gesnapt hebt, ik ben geen Belg ben een echte Nederlander.
en de motoren zijn net zo duur in belgie als in nederland
 
mijn moten hebben ze op exact tezelfde manier willen stelen, gelukkig waren ze niet voorbereid op een abus detecto 8000.
Ik heb de bewakingsbeelden waarop te zien is dat 2 mannen op een honda cbf600 het terrein op komen rijden. Ik zal binnenkort kijken wat screenshots te maken en deze te posten.

owja, was in maastricht in bij de heeg

he dat lijkt op de 2 mannen van Valkenburg, ik kan ze al koppelen met een andere Motor diefstal. Misschien kunnen wij samen in contact komen voor de beelden

Altijd goed voor de opsporings mannen
 
een omnium voor mijn moto zou zon 1000 euro per jaar kosten :s, dan maar niet
Dat betaal ik in nederland ook, voor een motor met een vervangingswaarde van € 14.000 (drie jaar nieuwwaarde), dus zo exorbitant duur is het dan toch niet in La Belgique.

Een nieuwe motor zou ik trouwens ALTIJD All-Risk of minstens WA-Extra verzekeren...


@Jaap: wat voor een sloten had je gebruikt? ART 4* of LIDL / Aldi / Delhaize kwaliteit?
 
Laatst bewerkt:
Dat betaal ik in nederland ook, voor een motor met een vervangingswaarde van € 14.000 (drie jaar nieuwwaarde), dus zo exorbitant duur is het dan toch niet in La Belgique.

Een nieuwe motor zou ik trouwens ALTIJD All-Risk of minstens WA-Extra verzekeren...


@Jaap: wat voor een sloten had je gebruikt? ART 4* of LIDL / Aldi / Delhaize kwaliteit?

All-Risk is minstens het dubbel, dus is wel exoblablabla duur hier in Den Belgique B| , en dan moet je er nog één vinden die je wil verzekeren, en moet je met gans je verzekerinsboel nog verhuizen ook :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan