Is je motor gestolen rond Maastricht? Graag reactie

jaap133

MF'er
3 nov 2004
52
0
limburg
Beste motorforum,

Mijn motor hebben ze gestolen in valkenburg a/d Geul op 1 aug. 2007.
Elke dag als ik slapen ga of op sta op denk ik steeds aan dat moment.
Ik was heel even binnen bij mijn moeder, hoor een bromfiets weg rijden en dacht dat is niet pluis.
Ga buiten kijken en motor weg, alleen de sloten lagen op de grond.
Zelf heb ik een onderzoek gedaan in de straat, blijkt dat 2 mannen de diefstal hebben gezien.

Er komt een motor de straat in rijden met twee mannen er op. Ze draaien en vervolgens gaat de enne op de motor zitten, de tweede zet zijn motor op een hoek, rent naar mijn motor en maakt een pop beweging bij de voorbanden. Getuigen dachten dat ze de band van de motor aan het oppompen waren. Lezers niets is minder waar, ze waren de sloten met een pomp aan het open maken.
De man op de motor trekt met een sloten strekker het slot er uit. En weg zijn die KLOOTZAKKEN.
Mijn motor had Belgische kentekenplaat, had hem net 2 maanden, verzekering alleen WA, waarom omdat de Belgen geen afbetaling op een allrisk verzekering willen.
KLOTE, nu ik hier zit te tikken, ben ik van binnen aan het koken, de laatste centen zaten in de motor. Jarenlang hard werken, eindelijk eens iets gekocht dat alleen van mij was. In 2 maanden had ik meer dan 5000 km gereden.
Elke Zaterdag werd hij gepoetst.

Maar even terug na de momenten van de diefstal, ik ben op 1 aug 2007 rond 17 uur, met de motor in het centrum van Valkenburg geweest,waar ik op het Walramplein met een vrouw gesproken heb.
Vervolgens zag ik een motorrijder met een race- tourachtig ding langzaam kijken naar mij langsreden, helaas heb ik niets opgelet waar die heen reed. Omdat ik elke dag er aan moet denken, komen wel een beelden op hoe hij uitzag. Vermoedelijke dader.

Ik ben vervolgens naar het politie bureau gegaan en waar ik de mededeling kreeg dat ik naar Maastricht moest gaan,. Uit eindelijk heeft een agent de aangifte opgenomen, terwijl ik in trans was hoorde ik dat er nog een motor was gestolen, waar waarschijnlijk mijn motor bij betrokken was.

2 dagen later werd mijn koffer terug gevonden, (door dat er spullen in lagen waar mijn naam opstonden, helaas hebben ze mijn bankpassen paspoort en rijbewijs en de hele kraam niet achter gelaten). , naast de koffer stond nog een motor. Bleek dat deze ook gestolen was. Wat doen de ervaren politie de takelen de motor weg en doen geen verdere onderzoek.
Ik weet dat er een procedure fout is geweest, kan ik nu de politie aansprakelijk stellen.

Nu beste motorvrienden, na heel wat in beweging te hebben gezet, zou ik graag met iedereen waar de motor in Valkenburg, Maastricht en omgeving is gestolen.
In contact willen komen.

Waarom samen met de gedupeerde wil ik graag de Burgemeester van Valkenburg, politie en Justitie uitnodigen voor een gesprek.

Iedereen is welkom, uiteraard niet de motordieven.
Mail mij even voor meer info.
 
:/ da's zwaar k'álote Jaap!...

Ik zou zeggen, ga regelmatig even langs bij de KLPD-Limburg. Ze hebben voorheen al een paar keer een flinke groep motordieven in de kraag gevat.
(D'r zullen vast wel recidive tussen zitten. ) O-)

Voor wat betreft dat slot....


Fiets- en motorsloten met pen te kraken
MAARSSEN - Hele scheepsladingen sloten die open en dicht gaan met een buisvormig sleuteltje blijken met een goedkope balpen makkelijk open te maken. Motordieven hebben ontdekt dat het materiaal en de vorm van de doorzichtige cilinder van bijvoorbeeld een BIC balpen in de opening van het slot past. Door de pen vervolgens een flinke klap te geven, vult het plastic de holtes op en is het slot met een draaibeweging van de pen zo te openen. Gisteravond werd de nieuwe methode getoond bij RTL Boulevard. Op Amerikaanse websites is te zien hoe gemakkelijk het slot te openen is (www.spokesjunkies.com, wwwtechnologyreview.com, www.bikeforums.net et cetera). TNO Nederland zegt dat het alleen geldt voor sloten met een draaibare middenstift, zoals veel Kryptonite beugelsloten hebben. Kryptonite USA heeft inmiddels laten weten van alle sloten die de laatste twee jaar zijn geregistreerd of waarvan de eigenaar de kassabon heeft, het slotgedeelte gratis te vervangen door een nieuw (dus niet de beugel).



bron: fietsgigant
 
Mijn motor had Belgische kentekenplaat, had hem net 2 maanden, verzekering alleen WA, waarom omdat de Belgen geen afbetaling op een allrisk verzekering willen.

Ik weet dat er een procedure fout is geweest, kan ik nu de politie aansprakelijk stellen.


de enige procedurefout die er is gemaakt is de jouwe,
je heb je motor niet tegen diefstal verzekerd.
klinkt lullig maar je kan zelf ook wel bedenken dat het mogelijk is dat een motor gestolen wordt.

meestal is het wel of niet verzekeren tegen diefstal een persoonlijke afweging op basis van de dagwaarde van de motor en de kosten van de diefstalverzekering.
dus of je dagwaarde lag niet zo hoog of je heb iets gedacht in de trant van:
''dat overkomt mij toch niet..''

in beide gevallen toch echt je eigen fout.
blijft natuurlijk kut voor je dat je je motor kwijt bent en dat gun ik niemand, maar we leven nou eenmaal niet in een perfecte wereld waar men andermans eigendommen respecteerd.
Het is dan ook een beetje naief om ervan uit te gaan dat je motor niet gestolen wordt.

Het naieve zit wel een beetje in je zo te lezen,
denk je nou echt dat de Burgemeester, de politie, en wie weet wie nog meer om de tafel gaan zitten met je om het over jouw motorfietsje te hebben.
hoe oud ben je? 12?



succes met de afhandeling iig.
 
de enige procedurefout die er is gemaakt is de jouwe,
je heb je motor niet tegen diefstal verzekerd.
klinkt lullig maar je kan zelf ook wel bedenken dat het mogelijk is dat een motor gestolen wordt.

meestal is het wel of niet verzekeren tegen diefstal een persoonlijke afweging op basis van de dagwaarde van de motor en de kosten van de diefstalverzekering.
dus of je dagwaarde lag niet zo hoog of je heb iets gedacht in de trant van:
''dat overkomt mij toch niet..''

in beide gevallen toch echt je eigen fout.
blijft natuurlijk kut voor je dat je je motor kwijt bent en dat gun ik niemand, maar we leven nou eenmaal niet in een perfecte wereld waar men andermans eigendommen respecteerd.
Het is dan ook een beetje naief om ervan uit te gaan dat je motor niet gestolen wordt.

Het naieve zit wel een beetje in je zo te lezen,
denk je nou echt dat de Burgemeester, de politie, en wie weet wie nog meer om de tafel gaan zitten met je om het over jouw motorfietsje te hebben.
hoe oud ben je? 12?



succes met de afhandeling iig.

dus omdat de motor niet tegen diefstal verzekerd was, is die dom naief en weet ik wat?? |(


mensen moeten gewoon van ander mans spullen afblijven, heel simpel.
 
dus omdat de motor niet tegen diefstal verzekerd was, is die dom naief en weet ik wat?? |(


mensen moeten gewoon van ander mans spullen afblijven, heel simpel.

nee omdat hij de motor niet heeft verzekerd tegen diefstal is hij nu zijn motor kwijt zonder recht op schadeloosstelling door de verzekering.

dat hij het vervolgens af wil schuiven op een in zijn ogen gemaakte procedurefout van de politie vind ik misselijk, ook al zou er een fout gemaakt zijn, dan nog krijgt hij geen geld want hij is er niet voor verzekerd.
En dan wel de politie aansprakelijk stellen?

en ja ik vind het erg naief om te verwachten dat de burgemeester, politie en justitie
allemaal tijd gaan vrijmaken om met iemand om tafel te gaan zitten om over zijn gestolen motor te praten.
alsof die mannen niks beters te doen hebben.

nogmaals ik vind het ook kut dat hij zijn motor kwijt is,
en mijn reaktie als men aan mijn spullen zit ken je geloof ik wel.
 
dus omdat de motor niet tegen diefstal verzekerd was, is die dom naief en weet ik wat?? |(


mensen moeten gewoon van ander mans spullen afblijven, heel simpel.


En meteen DE oplossing voor alle wereldproblemen als oorlogen, hongersnoden, grootschalige rampen, klimaatswijzigingen, verkrachtingen, geweld en religieuze haat. Gewoon elkaar in elkaars waarde laten.

Zo simpel, dat niemand daar eerder aan gedacht heeft! :}

Waar mag ik u nomineren voor de Nobelprijs?


Tot die wereld er is, zou ik toch maar eens gaan praten met een verzekeringstussenpersoon.
 
'OPROEP aan alleen waar de motor van gestolen is. LEES DIT' > 'Is je motor gestolen rond Maastricht? Graag reactie.' Zo is je titel misschien iets duidelijker.

Ik begrijp je verhaal niet helemaal: waar wil je de politie aansprakelijk voor stellen :? Die zijn niet verantwoordelijk voor het stelen van je motor.
 
Laatst bewerkt:
de enige procedurefout die er is gemaakt is de jouwe,
je heb je motor niet tegen diefstal verzekerd.
klinkt lullig maar je kan zelf ook wel bedenken dat het mogelijk is dat een motor gestolen wordt.

meestal is het wel of niet verzekeren tegen diefstal een persoonlijke afweging op basis van de dagwaarde van de motor en de kosten van de diefstalverzekering.
dus of je dagwaarde lag niet zo hoog of je heb iets gedacht in de trant van:
''dat overkomt mij toch niet..''

in beide gevallen toch echt je eigen fout.
blijft natuurlijk kut voor je dat je je motor kwijt bent en dat gun ik niemand, maar we leven nou eenmaal niet in een perfecte wereld waar men andermans eigendommen respecteerd.
Het is dan ook een beetje naief om ervan uit te gaan dat je motor niet gestolen wordt.

Het naieve zit wel een beetje in je zo te lezen,
denk je nou echt dat de Burgemeester, de politie, en wie weet wie nog meer om de tafel gaan zitten met je om het over jouw motorfietsje te hebben.
hoe oud ben je? 12?



succes met de afhandeling iig.
De naïviteit die jij hebt is de Nederlandse verzekeringen en de Belgische verzekeringen met elkaar te vergelijken. Belgische verzekeringen zijn onbetaalbaar als je meer wil dan WA, vandaar dat veel Belgen alleen maar WA verzekerd zijn.

'OPROEP aan alleen waar de motor van gestolen is. LEES DIT' > 'Is je motor gestolen rond Maastricht? Graag reactie.' Zo is je totel misschien iets duidelijker.
totel :?
 
Laatst bewerkt:
dus omdat de motor niet tegen diefstal verzekerd was, is die dom naief en weet ik wat?? |(


mensen moeten gewoon van ander mans spullen afblijven, heel simpel.


je kan echter redelijk simpel jezelf relatief veiligstellen als motard en wanneer ze je fiets pikken je fiets makkelijk recupureren!, instaleer een trackbox, dat is een boxje met een simkaart erin. dat gebruiken ze tegenwoordig voor autos etc om plaatsbepaling te doen. zon ding kun je ook gewoon in je moto inbouwen onder een kap ofzo (15 cm op 10 op 3 ofzo)

moto gepikt, ff dit nr traceren aub!
 
De naïviteit die jij hebt is de Nederlandse verzekeringen en de Belgische verzekeringen met elkaar te vergelijken. Belgische verzekeringen zijn onbetaalbaar als je meer wil dan WA, vandaar dat veel Belgen alleen maar WA verzekerd zijn.


maar hij heeft zelf gekozen om zich niet tegen diefstal te verzekeren.
daar hebben kosten niks mee te maken.

is een persoonlijke keuze van de TS.
of het nou 100 of 10.000 euro kost per jaar.

MET verzekering WEL geld terug
Zonder verzekering GEEN geld terug.

heel zwart wit maar zo is het toch?
 
ow?

jij bent ook 12?


nou vooruit,
:W
qua omgang met mensen schat ik kofferrek juist iets hoger in dan jou, als je wil weten waarom mail me maar :)

on topic: als er maar genoeg gejat wordt in Valkenburg, dan zal het belang van de gemeente om het toeristische imago te behouden toch gaan spelen. TS zijn fiets is gejat en hij wil actie ondernemen, lijkt mij alleen maar goed.

Er zijn altijd genoeg mensen die roepen dat het niet kan, gelukkig zijn er ook genoeg mensen die dan bewijzen dat het wel kan
 
De naïviteit die jij hebt is de Nederlandse verzekeringen en de Belgische verzekeringen met elkaar te vergelijken. Belgische verzekeringen zijn onbetaalbaar als je meer wil dan WA, vandaar dat veel Belgen alleen maar WA verzekerd zijn.

Daar staat tegenover waarde Kofferrek dat in Be de motoren in aanschaf weer stukken goedkoper zijn en de benzine ook. Ook lessen is lang zo duur niet.

Heft elkaar op dus. Het is een eigen keuze, maar met de hulp van een verzekeringstussenpersoon kan je al snel van veel ellende gespaard blijven.
Zeker als je al je lieve geld in die motor hebt gestoken. Als er geld is voor een dure nieuwe motor, zou je eigenlijk best meteen budget vrij moeten maken voor goeie beschermende kleren en een goeie verzekering, zodat je nog lang mag genieten van je aankoop.

Maar meestal wil men altijd net die iets te dure motor en gaat men besparen op de rest. Dat zijn keuzes. Maar soms met gevolgen helaas.

enjezalaltijdzienalsjeverzekerdbentgebeurterniks B|

Ik duim iig mee voor TS dat zijn motor gevonden wordt en-of de bende opgepakt.
 
Laatst bewerkt:
de enige procedurefout die er is gemaakt is de jouwe,
je heb je motor niet tegen diefstal verzekerd.
klinkt lullig maar je kan zelf ook wel bedenken dat het mogelijk is dat een motor gestolen wordt.

meestal is het wel of niet verzekeren tegen diefstal een persoonlijke afweging op basis van de dagwaarde van de motor en de kosten van de diefstalverzekering.
dus of je dagwaarde lag niet zo hoog of je heb iets gedacht in de trant van:
''dat overkomt mij toch niet..''

in beide gevallen toch echt je eigen fout.
blijft natuurlijk kut voor je dat je je motor kwijt bent en dat gun ik niemand, maar we leven nou eenmaal niet in een perfecte wereld waar men andermans eigendommen respecteerd.
Het is dan ook een beetje naief om ervan uit te gaan dat je motor niet gestolen wordt.

Het naieve zit wel een beetje in je zo te lezen,
denk je nou echt dat de Burgemeester, de politie, en wie weet wie nog meer om de tafel gaan zitten met je om het over jouw motorfietsje te hebben.
hoe oud ben je? 12?



succes met de afhandeling iig.


All risk in België voor een moto is onbetaalbaar, niemand doet het.

In Belgisch Limburg is het stelen van moto's een pest, Hollandse dievenbendes.

Alleen, gestolen op 1 Aug 2007, vandaag 10 maart 2008. Een beetje vijgen na Pasen???
 
Volgens mij zegt de TS juist dat hij hem niet wa diefstal KON verzekeren.

Mijn motor had Belgische kentekenplaat, had hem net 2 maanden, verzekering alleen WA, waarom omdat de Belgen geen afbetaling op een allrisk verzekering willen.


Nu weet ik niet hoe dat daar allemaal zit dus ik ga me er verder niet mee bemoeien. Maar zoals ik het lees/begrijp kon hij hem niet diefstal verzekeren dus zit er niets tussen wat op naief lijkt of iets in die trend :)



Verder snap ik het punt van TS ook niet echt, wat wil je bespreken met de heren dan? Dat ze niet hard genoeg zoeken naar je motor? En wat is die procedure fout dan wel niet?


Anyhow: sterkte met alles :Y
 
Procedurefout van de politie? Waar hadden ze verder onderzoek naar moeten doen dan? Vingerafdrukken? DNA? Voor een motor? Wat wil je? Het is klote maar de politie is het niet aan te rekenen. Beetje vage gedachte..
 
En meteen DE oplossing voor alle wereldproblemen als oorlogen, hongersnoden, grootschalige rampen, klimaatswijzigingen, verkrachtingen, geweld en religieuze haat. Gewoon elkaar in elkaars waarde laten.

Zo simpel, dat niemand daar eerder aan gedacht heeft! :}

Waar mag ik u nomineren voor de Nobelprijs?


Tot die wereld er is, zou ik toch maar eens gaan praten met een verzekeringstussenpersoon.



ja, maak me maar weer belachelijk.

Wat jij schets in de eerste alinea is op te lossen door de mensheid enigzins uit te dunnen. Dus domme gelovige wijsmaken dat met het "gaat heen en plant voort" god daar bomen planten mee bedoelde.


en dat verzekeren is nou net wat die belgen niet kunnen, je weet wel een europa, gelijkheid en al dat gelul.


Ik vind dat de TS een strak plan heeft, thee drinken met de burgermeester van maastricht, lul ze murf die knakkers, des te minder schade kunnen ze aanrichten.
 
De naïviteit die jij hebt is de Nederlandse verzekeringen en de Belgische verzekeringen met elkaar te vergelijken. Belgische verzekeringen zijn onbetaalbaar als je meer wil dan WA, vandaar dat veel Belgen alleen maar WA verzekerd zijn.totel :?

FF ter info:
Er is een andere mogelijkheid:
WA gedeelte in Belgie verzekeren (verplicht te doen in land van inschrijving van de motor) en casco gedeelte in Nederland. Heb ik ook, maatschappij die dit doet is 'de Europeesche".
All risk (omnium) verzekering in Belgie afsluiten is idd peperduur.
 
een omnium voor mijn moto zou zon 1000 euro per jaar kosten :s, dan maar niet
 
Daar staat tegenover waarde Kofferrek dat in Be de motoren in aanschaf weer stukken goedkoper zijn en de benzine ook. Ook lessen is lang zo duur niet.

Heft elkaar op dus. Het is een eigen keuze, maar met de hulp van een verzekeringstussenpersoon kan je al snel van veel ellende gespaard blijven.
Zeker als je al je lieve geld in die motor hebt gestoken. Als er geld is voor een dure nieuwe motor, zou je eigenlijk best meteen budget vrij moeten maken voor goeie beschermende kleren en een goeie verzekering, zodat je nog lang mag genieten van je aankoop.

Maar meestal wil men altijd net die iets te dure motor en gaat men besparen op de rest. Dat zijn keuzes. Maar soms met gevolgen helaas.

enjezalaltijdzienalsjeverzekerdbentgebeurterniks B|

Ik duim iig mee voor TS dat zijn motor gevonden wordt en-of de bende opgepakt.

Lagere nieuwprijs en minder kosten voor lessen wegen in geen geval op tegen je boeltje gestolen te zijn.

Hoe kan je dat ook maar tegen elkaar opzetten?

Hier in België kost diefstalverzekering gewoon teveel. Punt uit. Velen hier zouden graag wat meer betalen voor lessen / aankoop motor moest de verzekering betaalbaar worden.

Ik hoop in ieder geval dat die diefstalplaag die in Nederland aan de gang is niet overwaait want heel wat mensen zouden een kapitaal kwijt zijn en dan kunnen ze fluiten naar hun centen.

Ik wens je alleszinds veel succes met wat voor actie je ook onderneemt en hoop van harte dat het ook maar iets uitmaakt.

Je wilt btw niet weten wat ik als 21 jarige betaal voor de verzekering van mn motor. Gewoon WA en rechtsbijstand. En begin niet over het aantal cc die hij telt. Hetzelfde tarief geld vanaf het om meer dan 600cc gaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan