is me weer gelukt,afgebroken tapeindje verwijderd!

eigenwijs

Die hard MF'er
17 feb 2004
844
0
uitgeest
ik dacht ik zal die aangeschafte fraaie inbusboutjes er is even bij de uitlaatpoorten opzetten maar eerst het oude spul er "effe" uitdraaien,de motor is 23 jaar oud dus dan weetje het wel :X ,met veel moeite er een uit kunnen draaien en de tweede brak af en er stak ook niks meer uit :( ,ik heb spontaan mijn gereedschap neer gegooid en er een paar dagen niet meer naar gekeken,maar vandaag met het zonnetje er weer bij en blij dat ik weer met een reden buiten bezig kan zijn mijn lasapparaad ernaast gezet alle electronica op de motor afgekoppeld en er is lekker wat lasdraad op het stompie gemikt,had opgegevenmoment weer meer dan een centimeter erbij tang gepakt en verdomt het stompie komt piepend in beweging,olie erbij (het gaat nog niet vanharte) en daar heb ik de hufter er weer uit.
blij dat ik geen duur links tappie/helicoil/of boormachine nodig had dat is helemaal pokkegedoe
ik heb dit zo al meerdere malen in het verleden gedaan,het is de simpelste manier ook dankzij de hitte die er op het stompie word ingebracht komt ie al enigzins los van het alluminium waar ie inzit.
ik heb de andere 6 oude tapeindjes maar mooi gelaten waar ze zaten,vast en zeker :P
ps,ik heb mijn inbusjes er niet gelijk in kunnen draaien,bij de Gamma voor 12,50 een 40 delige tap/snijset gekocht en de twee gaatje er mee aangepakt,maar wat een slechte kwaliteit is dat carbontappie m8,ik had er teveel kracht opgezet en het m8je is nu getorst en staat op het punt te breken,maar ik had via internet al een koper die er 15euro op had geboden,en zojuist is het 40 delig setje voor die prijs de deur uit gegaan :} :+
op de markt vind je dit spul niet,en de meeste bouwmarkten ook niet,
ik haal weer is zo'n setje op bij de Gamma,okee het is troep,voor eenmalig gebruik,maar ik ben benieuwd welke prijs ik er volgende keer voor kan krijgen op het net. :)
full

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan