is mij op gevallen

DeKleef

MF veteraan
5 nov 2002
19.986
1
Eindhoven
Wat mij eigenlijk is opgevallen is dat voor een land met vrij veel allochtonen, niet discriminerend bedoelt, er verrekte weinig allochtonen motor rijden.

Cultuur verschilletje? of hoe zit dat?
 
Daar heb je gelijk in, hier in het oosten zie je eigenlijk alleen maar blanke motorrijders..

Geen idee eigenlijk waarom je die toch minder ziet.. :?
 
Ze zijn moeilijker te stelen ofzo :+
( en die was ook niet rascistisch bedoelt , ik ben gewoon zo }) )
 
Ik ben anders allochtoon en rijd motor, mijn zwager ook en twee vrienden van hem ook. En een andere kennis begint binnenkort ook.
En mijn rij instructeur was ook een allochtoon en hij kent een rijinstructeur (ook met motor) die (je raad het al) ook een allochtoon is.

Al met al zijn we er wel, tenslotte weten allochtonen ook wel hoe gaaf motorrijden is.

Ps. hoe zien jullie door een helm of iemand een donker koppie heeft ???
 
Ik ben anders allochtoon en rijd motor, mijn zwager ook en twee vrienden van hem ook. En een andere kennis begint binnenkort ook.
En mijn rij instructeur was ook een allochtoon en hij kent een rijinstructeur (ook met motor) die (je raad het al) ook een allochtoon is.
Dus daar zitten ze allemaal. *D
En maar klagen over intergreren :+


Ps. ik begin alvast met rennen voor ik 55 families voor de deur heb staan
eek.gif
 
Ga eens naar drag races.

En daar zijn alleen maar antilianen.
Op curaucau hebben ze een speciaale baan ervoor.(groot)
Ik zie er dus wel genoeg.
Maar ja er blijven altijd meer kaaskoppen op de brommer rijden.
 
Oldenzaal ah daar hebben ze zo'n leuk (dialect) taaltje :+

Versta de niks van })

Dat is juist het mooiste, een allochtoon met een Twents accent :}
Hier zie ik ook weinig allochtonen rijden op motoren, wel veel in mooie auto's.
Zie af en toe wel eens een Antiliaan op een GSXR600 rijden zonder motorpak en zonder helm om waarschijnlijk een stukje te 'posen' voor de vrouwtjes, daar kan ik het van zien, die heeft geen helm op ! :) Maar er zullen er wel meer rondrijden dan je kan zien, hoe vaak kijk je in een helm wie er op de motor zit? Ik niet altijd... hoop alleen wel dat er meer mensen gaan motorrijden, er moeten meer koekblikken van de weg af !
 
In Arnhem kom ik regelmatig een antilliaan tegen, gympen, korte broek, t-shirt op een GSXR 1100 met, iid, verlengde achterbrug.....
Wel vriendelijk gast trouwens.
 
Onzin...
weet niet waar je woont maar ik zie er ook genoeg. Verhoudsinggewijs rijden er wel een stuk minder allochtonen motor ten opzichte van autochtonen dan de verhoudingen in de grote steden (o.a. waar ik woon) logischerwijs zouden doen verwachten... maar ik denk dat landelijk gezien het aantal allochtonen motorrijders wel ongeveer klopt in vergelijking met de autochtonen motorrijders landelijk bekeken. Valt mij wel op... er rijden niet veel turken en marokanen op een motor.
 
toch volkomen logisch?
Even spelen met getallen :+
Stel 1 op de 10 mensen rijdt motor
1 / 10 motorrijders is vrouw
1 / 10 motorrijders is allochtoon
Dan was dit de verwachting voor 350 mensen:
315 Blik rijders
35 motorrijders waarvan:
27.65 autochtone mannen
3.5 autochtoen vrouwen
3.5 allochtonen mannen
0.35 allochtone vrouwen
en 4 aangepaste motorfietsen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan