Is mijn band nou lek ?

  • Onderwerp starter Anoniempje488
  • Startdatum
A

Anoniempje488

Guest
Beetje vreemde vraag maar ik zal em even uitleggen.

Na gister de boel even gecontroleerd te hebben zag ik een stukkie metaal in mijn achterband. Het zag er uit als een kop van een spijker maar toen ik em er eindelijk uit had zag ik dat het een vrij dik metaal staafje was van bijna 2cm lang, een soort van borgpen of zo. Ik heb echter al eens een schroef in mijn band gehad en toen is er een binnenband ingegaan.

Toen ik de pen er uit trok voelde ik voor ongeveer 30 sec lang heel langzaam lucht er uit komen. Je moest eigenlijk je duim op het gat houden en dan voor 3 seconden en dan voelde je een druk verschil als je je duim weghaalt. Ik ben hierna nog naar de pomp gegaan en daar voor 3,5 bar in de band gedaan en mijn duim weer op het gat gedaan maar voelde niets, ook niet wanneer ik op de fiets leunde. Hierna weer terug gegaan naar de 3 bar en 20 minuten slalomment door de polder gereden en nog even een klein stukje hard rechtdoor maar de band bleef goed voelen.

Toen na een uurtje of 2 dacht ik weer de druk op genomen en die stond op 3,15 en nu vanmiddag staat die op 3,10. Nou lijkt mij dit te weinig voor het geval dat de band lek zou zijn en hou het er nog even op dat de lucht nog niet afgekoeld was.

Ik ga vanavond en morgenochtend nog even meten maar als die dan nog steeds 3,10 aangeeft kan ik er dan van uit gaan dat mijn binnenband niet geraakt is en dat de lucht die ik voelde de lucht tussen buiten en binnenband was ?

P.S> Hij staat wel op z'n middenbok
 
Beetje vreemde vraag maar ik zal em even uitleggen.

Na gister de boel even gecontroleerd te hebben zag ik een stukkie metaal in mijn achterband. Het zag er uit als een kop van een spijker maar toen ik em er eindelijk uit had zag ik dat het een vrij dik metaal staafje was van bijna 2cm lang, een soort van borgpen of zo. Ik heb echter al eens een schroef in mijn band gehad en toen is er een binnenband ingegaan.

Toen ik de pen er uit trok voelde ik voor ongeveer 30 sec lang heel langzaam lucht er uit komen. Je moest eigenlijk je duim op het gat houden en dan voor 3 seconden en dan voelde je een druk verschil als je je duim weghaalt. Ik ben hierna nog naar de pomp gegaan en daar voor 3,5 bar in de band gedaan en mijn duim weer op het gat gedaan maar voelde niets, ook niet wanneer ik op de fiets leunde. Hierna weer terug gegaan naar de 3 bar en 20 minuten slalomment door de polder gereden en nog even een klein stukje hard rechtdoor maar de band bleef goed voelen.

Toen na een uurtje of 2 dacht ik weer de druk op genomen en die stond op 3,15 en nu vanmiddag staat die op 3,10. Nou lijkt mij dit te weinig voor het geval dat de band lek zou zijn en hou het er nog even op dat de lucht nog niet afgekoeld was.

Ik ga vanavond en morgenochtend nog even meten maar als die dan nog steeds 3,10 aangeeft kan ik er dan van uit gaan dat mijn binnenband niet geraakt is en dat de lucht die ik voelde de lucht tussen buiten en binnenband was ?

P.S> Hij staat wel op z'n middenbok

2 cm lang en er recht in!!!
Dan zou ik maar eens naar een nieuwe achterband gaan kijken!
 
Gewoon met beetje water even kijken of er een klein belletje ontstaat. En binnenband? Is toch ook tubeless bij zo'n motor?
 
Gewoon met beetje water even kijken of er een klein belletje ontstaat. En binnenband? Is toch ook tubeless bij zo'n motor?

In feite heb ik een tubeless band (BT45) ja maar hij is ook geschikt voor een binnenband. Toen ik dus mijn eerste schroef er in had na 1000km met die band had ik dus de keuze tussen binnenband of een nieuwe. Prijsverschil was nogal groot dus vandaar dat er een binnenband in zit.

Water is idd wel een goed idee, straks maar even met een bak water naar beneden gaan.
 
Ben je levensmoe??. Rij dan maar lekker verder met een binnenband in een band die hiervoor absoluut niet geschikt voor is. Welke sukkel heeft dit geadviseerd?.
 
Ik zou om een nieuwe gaan :) .Moet geen geklooi aan m'n band hebben.Heb al eens eerder dwars in een bocht gestaan terwijl dat niet de bedoeling was :P
 
Van de Jos Smit prijslijst:
130/70 H 17 BT45R TY-A 87.00
TL = Tubeless, TT = Tube type, TY = Beide
 
Van de Jos Smit prijslijst:
130/70 H 17 BT45R TY-A 87.00
TL = Tubeless, TT = Tube type, TY = Beide

Ligt ook aan de velg, ook de velg kan ongeschikt zijn voor binnenbanden. Klinkt iig of je levensmoe bent om met een binnenband gaan te rijden.
 
Ben je levensmoe??. Rij dan maar lekker verder met een binnenband in een band die hiervoor absoluut niet geschikt voor is. Welke sukkel heeft dit geadviseerd?.

Noem je mij nu sukkel? Waarom zou een binnenband niet goed gaan? En nu niet zeggen , "dat weet toch iedereen" maar onderbouw het eens.
 
Op zondag 11 mei 2003 19:05 schreef Joris het volgende:Ligt ook aan de velg, ook de velg kan ongeschikt zijn voor binnenbanden. Klinkt iig of je levensmoe bent om met een binnenband gaan te rijden.

Ik rij er al een jaar mee rond..

Maar kan iemand mij (zo dom als ik kennelijk ben) dan eens uitleggen waarom een binnenband er niet in zou mogen. Ik heb zelf het idee dat als de binnenband kapot zou/klappen gaan je dan nog altijd een stevige buitenband hebt die dan langzaam leeg loopt, wat je ook zou hebben met een spijker en een tubeless band.

Geef mij de informatie en bekeer mij :P
 
een binnenband zal pas klappen als ie door de buitenkant van je buitenband geperst word ,en ja dan issie dus echt ook in 1 keer leeg !!
Als je velg voor tubeless is gemaakt moet je er echt geen binnenband in proppen aangezien de velgopbouw daar niet geschikt voor is en je dus een enorme warmteontwikkeling krijgt dmv wrijving ten opzichte van binnen en buitenband.
 
ik heb in mijn supermotard ook een binnenband in een slick. ik denk wel dat als je de binnenband oppompt, dat de lucht die tussen de binnen en buitenband zit, moet kunnen ontsnappen m9 bij mij kan dat bij b.v. spaaknippels
 
:^
Zo'n band vertrouw je toch zeker niet meer.
Maar wat betreft binnenband in tubeless, ikzelf rij al jaren met een crossbinnenbandje van 4mm dik in een tubeless en ben oke daarmee.
Nu zal ik racers dat niet aanbevelen ivm warmteontwikkeling en onbelans, alhoewel dat laatse met een loodje opgelost kan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan