is mijn hoofd nou zo misvormd?

Misschien es een uvex proberen, mn vriend zit met de meeste helmen met zn neus zowat tegen het glas maar Uvex schijnt nogal langwerpig te zijn. Maat xxl hebben ze ook.

@JanB heb ooit eens van een verkoper gehoord dat HJC verschillende modellen maakt. Heb zelf een HJC gehad maar nu geen passende kunnen vinden. Klaarblijkelijk toch een Shoei-hoofd...
 
Laatst bewerkt:
TS laat niet veel van zich horen, en we zitten nog steeds met smacht te wachten op een pic O-)


Missschien dit een optie ?
speak_helmet.jpg
 
[moraalriddermodus] Ik hoop dat TS zijn vraag niet serieus is. Anders vind ik het bedroevend hoeveel mensen hier proberen lollig te zijn en 'google afbeeldingen' afstruinen om wellicht het leukste domme-helm-plaatje te vinden. En de mods die hier nog wat olie op het vuur gooien dragen ook niet echt bij tot een constructieve oplossing. [/moraalriddermodus]

Laat ik dan zelf een nuttige bijdrage leveren; is er niet een speciale fabrikant die helmen op maat maakt (door een mal van je hoofd te maken of zo) :?
 
[moraalriddermodus] Ik hoop dat TS zijn vraag niet serieus is. Anders vind ik het bedroevend hoeveel mensen hier proberen lollig te zijn en 'google afbeeldingen' afstruinen om wellicht het leukste domme-helm-plaatje te vinden. En de mods die hier nog wat olie op het vuur gooien dragen ook niet echt bij tot een constructieve oplossing. [/moraalriddermodus]

Laat ik dan zelf een nuttige bijdrage leveren; is er niet een speciale fabrikant die helmen op maat maakt (door een mal van je hoofd te maken of zo) :?
Ach, daar moet je maar gewoon tegen kunnen. Ik denk dat TS zijn vraag wel degelijk serieus is. En, als hij de moeite neemt tussen de plaatjes door te lezen worden er ook best wel wat suggesties gedaan. Dat is het mooie van een forum, het nuttige met het aangename verenigen :+

Moraalridderen lijkt me in dit geval dus niet echt nodig...
 
[moraalriddermodus] Ik hoop dat TS zijn vraag niet serieus is. Anders vind ik het bedroevend hoeveel mensen hier proberen lollig te zijn en 'google afbeeldingen' afstruinen om wellicht het leukste domme-helm-plaatje te vinden. En de mods die hier nog wat olie op het vuur gooien dragen ook niet echt bij tot een constructieve oplossing. [/moraalriddermodus]

Laat ik dan zelf een nuttige bijdrage leveren; is er niet een speciale fabrikant die helmen op maat maakt (door een mal van je hoofd te maken of zo) :?


TS kan vast een geintje verdragen, hij postte zelf immers de eerste foto van een alien!
En tussen de ongein staan genoeg tips, we kunnen wel serieus zijn O-)






_O- _O- _O- _O- Pinky and The brain, briljante serie!
 
ik heb ook een langwerpig hoofd en dus hetzelfde probleem.
arai, airoh en dergelijke pas ik dan ook niet. ook na een tijdje pijn in mijn voorhoofd
shoei en schuberth pas ik echter wel dus die zou ik dus proberen als je dat al niet gedaan hebt :)
 
er is toch zo n merk die een oppompbare binnenkant in zn helm heeft?
full


volgens mijn collega scorpion! ff interneppen!
 
Laatst bewerkt:
Zal ik maar iets serieus neer zetten dan ;-)..

Weet niet of je al een Shoei hebt geprobeerd maar de XR 1000/1100 en Raid 2 pastten ook op mijn punthoofd..

Had met bijna alle andere merken hetzelfde probleem als meangreengirl; zwaar irritant drukpünt op m´n voorhoofd,alleen de Shoei had dat niet, m´n reserve/winter/avond helm van HJC wel en die zit na n uurtje brommeren gewoon k.t..... ;-)
 
hooi quasimodo hier:

Na wat gelezen advies ben ik de genoemde merken gaan passen. Het is een HJC geworden. Ik had die al eens op gehad en herinnerde dat deze wel aardig zat. Nu dus nogmaals geprobeerd en hij zit goed, hoop ik, moet natuurlijk allemaal nog een beetje blijken bij wat hogere snelheid. Nu heb ik toch nog een mooie systeem helm. shoei zat trouwens ook goed.

thanx voor alle suggesties als zijn zowat alle merken wel genoemd. En mocht iemand nog interesse hebben in een nauwelijks gedragen airoh mathisse check dan even het te koop forum.

die ridderhelm was trouwens erg confronterend! zo stel ik mijn hoofd ook van de zijkant voor, zie hem alleen nooit van die hoek :0
 
ohja een HJC IS-MAX dus

mocht iemand interesse hebben in de airoh mathisse RS triple maat: xl

kijk dan hier
 
Laatst bewerkt:
Beetje mosterd na de maaltijd maar toch...

Ik heb eenzelfde vorm hoofd als TS en ook een omtrek van ongeveer 64.

Uiteindelijk een Caberg XL genomen (die dus voor en achter drukte als de pest), voering eruit en met een gloeiende lepel op de drukpunten een iets van twee mm van de styro weggehaald.
Voering er weer in -> past perfect, nog nooit zo'n goed zittende helm gehad.
 
}) })


Nog meer mosterd na de maaltijd:

Bij Louis in Dutsland (Aken) mocht ik rustig een proefrit maken van paar uur. Een helm die niet lekker zit en wel netjes gebleven is, mag je tot 2 maanden !!!!!!!!!! na aankoop terug geven, rulen of zelfs geld terug.

:] :W
 
Dat zou wel een belediging van Shoei zijn, HJC is troep qua pasvorm. (Het zit misschien de eerste week goed, na een tijdje is ie 3 maten groter... |( )

Verder: :} :} :} voor de reacties

Beetje jammer dit soort reacties :N , jouw manier om de aankoop van een "dure" helm recht te praten?
Na veel merken geprobeerd te hebben ben ik toch op zo'n troephelm uitgekomen, en daar doe ik het al 3 jaar x 30000 km mee, helm heeft dus ca 90000 km meegelift en zit nog prima.
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan