is mijn hoofd nou zo misvormd?

tomdist

MF'er
22 mei 2009
166
0
Beste,

Ik weet dat deze vraag vaak gesteld wordt en dat het antwoord meestal iets is in trant van "gewoon allemaal uitproberen", maar dat heb ik gedaan!

Ik zoek een goede helm het liefst eentje die ik ook mooi vindt en dan moet het ook nog eens een systeem helm zijn.

Geen merk past mij goed. Tenminste zo ervaar ik het. Ik heb een airoh gekocht omdat die eigenlijk nog het beste leek te zitten, maar op de motor bleek dat niet te kloppen (airoh mathisse RS).

Mijn hoofd is blijkbaar nogal afwijkend / misvormd(?). sowieso heb ik een omtrek van 63-64 cm dus een xxl zou mijn maat moeten zijn, maar ook is 'het' hoofd langwerpig. Het lijkt erop dat de meeste helmen te bol zijn, en dat mijn hoofd dus geen contact heeft met de bovenkant. Bijkomend probleem is dat als ik een grote maat neem die dan past de zijkanten weer te breed zijn (overeenkomend met een langwerpig dun hoofd, zeg maar een beetje zoals alien).

Heeft iemand hetzelfde monsterlijke probleem? Weet je dan ook welke merken een mogelijke oplossing bieden? misschien zelfs het type.

Alvast bedankt.

groet,

Quasimodo |(
 
Ben jij dit toevallig? ;) :+

amDad2006_Roger_f.jpg


Wist de verkoper het ook niet?
 
Kijk eens in duitsland. Veel meer (eigen) merken en andere merken met allemaal een eigen pasvorm.als hier in nederland en ook veel meer keuze als hier in nederland
 
Lastig. Helmen worden op twee "hoofd" types gemaakt, bolvormig en langwerpig.
Als jij een afwijkende schedel hebt kan het lastig worden. Dan zit er toch écht niets anders op dan alle merken te proberen.

De enige mogelijkheid die ik zie is dat je de geschikte helmen met andere maten wangkussens (die zijn er) gaat proberen. Dan zit je meestal wel in de duurdere merken, maar dat is ook al zo als je een afwijkende kledingmaat hebt.
Misschien is de Scorpion nog wat voor je, met die oppompbare wangkussens?
 
Sorry , maar al die opmerkingen... _O- _O- _O-


Maar het is vervelend. Ik heb ook zo'n raar hoofd.
Alleen ik heb een klein, smal hoofd , maar ook langwerpig.

Op mijn integraal helm heb ik een drukpunt op mijn voorhoofd , na een half uur krijg ik er hoofdpijn van. Ik had dit met Nolan, en ook met HJC.
Tegen mij hebben ze weleens gezegd dat ik dan een "shoei"hoofd heb, maar ik moet dit nog gaan uit proberen.
Het probleem is....ik merk dit pas na een hele tijd de helm op mijn hoofd te hebben.
Even gauw passen is dan ook geen optie.

En ik denk niet dat er zaken zijn die een helm een hele dag meegeven. -O-


Tomdist, laat ze maar lachen om onze alienhoofden, ze piepen wel anders als we de wereld komen overnemen! B|
 
Sorry , maar al die opmerkingen... _O- _O- _O-


Maar het is vervelend. Ik heb ook zo'n raar hoofd.
Alleen ik heb een klein, smal hoofd , maar ook langwerpig.

Op mijn integraal helm heb ik een drukpunt op mijn voorhoofd , na een half uur krijg ik er hoofdpijn van. Ik had dit met Nolan, en ook met HJC.
Tegen mij hebben ze weleens gezegd dat ik dan een "shoei"hoofd heb, maar ik moet dit nog gaan uit proberen.
Het probleem is....ik merk dit pas na een hele tijd de helm op mijn hoofd te hebben.
Even gauw passen is dan ook geen optie.

En ik denk niet dat er zaken zijn die een helm een hele dag meegeven. -O-


Tomdist, laat ze maar lachen om onze alienhoofden, ze piepen wel anders als we de wereld komen overnemen! B|

_O- _O- _O- _O- _O- _O- :}
 
Sorry , maar al die opmerkingen... _O- _O- _O-


Maar het is vervelend. Ik heb ook zo'n raar hoofd.
Alleen ik heb een klein, smal hoofd , maar ook langwerpig.

Op mijn integraal helm heb ik een drukpunt op mijn voorhoofd , na een half uur krijg ik er hoofdpijn van. Ik had dit met Nolan, en ook met HJC.
Tegen mij hebben ze weleens gezegd dat ik dan een "shoei"hoofd heb, maar ik moet dit nog gaan uit proberen.
Het probleem is....ik merk dit pas na een hele tijd de helm op mijn hoofd te hebben.
Even gauw passen is dan ook geen optie.

En ik denk niet dat er zaken zijn die een helm een hele dag meegeven. -O-


Tomdist, laat ze maar lachen om onze alienhoofden, ze piepen wel anders als we de wereld komen overnemen! B|


}) _O- _O- _O- _O-
 
Dit probleem had een vriend van mij ook, na lang zoeken een mooie helm in het tweede melkwegstelsel gevonden.
 
Op mijn integraal helm heb ik een drukpunt op mijn voorhoofd , na een half uur krijg ik er hoofdpijn van. Ik had dit met Nolan, en ook met HJC.
Tegen mij hebben ze weleens gezegd dat ik dan een "shoei"hoofd heb, maar ik moet dit nog gaan uit proberen.

Da's een vreemd advies. HJC is namelijk qua pasvorm behoorlijk gelijk aan Shoei. Er wordt zelfs beweerd dat HJC oude Shoei mallen gebruikt.
Mij past Shoei prima, HJC dus ook....... Nolan past mij ook prima.

Je zou dan eerder zeggen dat je een Arai hoofd hebt, heb je dat wel eens geprobeerd? Maar zoals ik al zei: met een andere maat wangkussens moet je met meerdere helmen een eind kunnen komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan