Beste leden van MF,
Mijn Triumph street triple uit 2010 heb ik nu 5 jaar in bezit (km stand 45000). Het laatste jaar loop ik echter tegen de volgende issues aan, die deze week zijn geëscaleerd.
Geschiedenis van de problemen:
Vorig jaar was de accu binnen no time leeg en wilde de motor dus niet meer starten. Dit was getraceerd naar een defecte dynamo. Deze is gereviseerd geweest en terug geplaatst. Daarna leken de problemen weg.
Dit seizoen wilde de motor ook niet starten als ik er een week lang niet mee gereden had (in eerste instantie gaf ik hiervan de schuld aan lek stroom vanuit het alarm systeem). Dit loste ik op door hem aan de accu(druppel)lader te hangen.
Fast forward naar donderdag twee weken geleden na tanken van een rit terug van mijn werk wilde de street triple niet meer starten, deze aangeduwd en thuis gekomen. In het weekend een nieuwe accu + lader gekocht. Op maandag leek dit te functioneren.
De vrijdag erop wilde de motor wel starten, maar de tijd en tripmeter waren gereset (de spanning is er in tussentijd waarschijnlijk af geweest?). Verder leek de triple wat ruw stationair te lopen, alsof hij af en toe een slag miste. Na een half uur rijden kreeg ik tot drie toe de “start procedure” op het dashboard (hiermee bedoel ik dat alle lampjes aangingen en de toerenteller zijn bereik doorloopt, zoals triples dat plegen te doen als ze gestart worden).
Op de terugweg van mijn werk bokte te motor tijdens oppakken (hield af en toe in). Alsof ik te laag in de toeren zat, terwijl dit niet het geval was (boven de 4k rpm). Verder de sloeg de motor af tijdens het remmen bij het stoplicht (in eerste versnelling koppeling in), op de oprit thuis gebeurde dit nog een keer.
Mijn vraag aan jullie is of dit nog te redden is en waar we de problemen moeten gaan zoeken (ik vrees een elektrische klopjacht zonder bevredigende conclusie). Met andere woorden afscheid nemen van de triple of proberen te reparen.
Alvast bedankt voor jullie input!
ps ik post deze ook in het street triple owner forum.
Mijn Triumph street triple uit 2010 heb ik nu 5 jaar in bezit (km stand 45000). Het laatste jaar loop ik echter tegen de volgende issues aan, die deze week zijn geëscaleerd.
Geschiedenis van de problemen:
Vorig jaar was de accu binnen no time leeg en wilde de motor dus niet meer starten. Dit was getraceerd naar een defecte dynamo. Deze is gereviseerd geweest en terug geplaatst. Daarna leken de problemen weg.
Dit seizoen wilde de motor ook niet starten als ik er een week lang niet mee gereden had (in eerste instantie gaf ik hiervan de schuld aan lek stroom vanuit het alarm systeem). Dit loste ik op door hem aan de accu(druppel)lader te hangen.
Fast forward naar donderdag twee weken geleden na tanken van een rit terug van mijn werk wilde de street triple niet meer starten, deze aangeduwd en thuis gekomen. In het weekend een nieuwe accu + lader gekocht. Op maandag leek dit te functioneren.
De vrijdag erop wilde de motor wel starten, maar de tijd en tripmeter waren gereset (de spanning is er in tussentijd waarschijnlijk af geweest?). Verder leek de triple wat ruw stationair te lopen, alsof hij af en toe een slag miste. Na een half uur rijden kreeg ik tot drie toe de “start procedure” op het dashboard (hiermee bedoel ik dat alle lampjes aangingen en de toerenteller zijn bereik doorloopt, zoals triples dat plegen te doen als ze gestart worden).
Op de terugweg van mijn werk bokte te motor tijdens oppakken (hield af en toe in). Alsof ik te laag in de toeren zat, terwijl dit niet het geval was (boven de 4k rpm). Verder de sloeg de motor af tijdens het remmen bij het stoplicht (in eerste versnelling koppeling in), op de oprit thuis gebeurde dit nog een keer.
Mijn vraag aan jullie is of dit nog te redden is en waar we de problemen moeten gaan zoeken (ik vrees een elektrische klopjacht zonder bevredigende conclusie). Met andere woorden afscheid nemen van de triple of proberen te reparen.
Alvast bedankt voor jullie input!
ps ik post deze ook in het street triple owner forum.