dingus
MF veteraan
- 4 dec 2007
- 3.399
- 9
Dit is de eerste keer dat ik een topic open en hoop dus dat dit het juiste kanaal is voor voorvork vragen etc.
het verhaal:
op een regenachtige dag met een gangetje of 60 mn voorwiel laten wegglijden. Hierbij gleed de motor ( srad 600 uit '97) op zn linkerkant.
Na enig onderhoud kwam ik ergens achter.
De motor rijd nog niet, maar als ik stil sta en het stuur naar rechts draai heb ik bijvoorbeeld 4 cm tussen de voorvorkpoort en de tank.
als ik naar links stuur heb ik minder, bjivoorbeeld 3 cm speling tussen de voorvorkpoot en de tank.
Bij je plaat tussen je voorvorkpoten heb je ok stoppers. Die komen tegen je frame aan om verdere draaing te toppen. Als ik naar rechts stuur stopt de stopper de draaing, als ik naar links draai stopt de stopper m ook, maar niet zoals het hoort. Hij klemt iets.
Ik ben erachter gekomen dat de kappen gerepareerd zijn met epoxy, de motor heeft dus een eerdere glijder gehad, en voor mijn ongeluk heb ik 205 gereden en niks gemerkt.
na dit gehele geouwehoer verhaal komen mijn vragen.
- ik neem aan dat mijn voorvork scheef staat, is dit juist?
- ik heb iets gehoord over je kroonplaat los maken en opnieuw richten? Dit ivm stoppers die niet juist staan.
- Is de kans groot dat de voorvork al scheef stond op het moment dat ik m kocht en niks heb gemerkt met 205 km/uur?
- Ik heb ook gelezen bij een ander topic dat als ik mn voorvork inveer ( remmen en duwen) en de voorvork dan in zn originele positie terugkomt, deze niet verbogen is. Klopt dit?
Ik zie uw reacties (edit) graag tegemoet (/edit),
het verhaal:
op een regenachtige dag met een gangetje of 60 mn voorwiel laten wegglijden. Hierbij gleed de motor ( srad 600 uit '97) op zn linkerkant.
Na enig onderhoud kwam ik ergens achter.
De motor rijd nog niet, maar als ik stil sta en het stuur naar rechts draai heb ik bijvoorbeeld 4 cm tussen de voorvorkpoort en de tank.
als ik naar links stuur heb ik minder, bjivoorbeeld 3 cm speling tussen de voorvorkpoot en de tank.
Bij je plaat tussen je voorvorkpoten heb je ok stoppers. Die komen tegen je frame aan om verdere draaing te toppen. Als ik naar rechts stuur stopt de stopper de draaing, als ik naar links draai stopt de stopper m ook, maar niet zoals het hoort. Hij klemt iets.
Ik ben erachter gekomen dat de kappen gerepareerd zijn met epoxy, de motor heeft dus een eerdere glijder gehad, en voor mijn ongeluk heb ik 205 gereden en niks gemerkt.
na dit gehele geouwehoer verhaal komen mijn vragen.
- ik neem aan dat mijn voorvork scheef staat, is dit juist?
- ik heb iets gehoord over je kroonplaat los maken en opnieuw richten? Dit ivm stoppers die niet juist staan.
- Is de kans groot dat de voorvork al scheef stond op het moment dat ik m kocht en niks heb gemerkt met 205 km/uur?
- Ik heb ook gelezen bij een ander topic dat als ik mn voorvork inveer ( remmen en duwen) en de voorvork dan in zn originele positie terugkomt, deze niet verbogen is. Klopt dit?
Ik zie uw reacties (edit) graag tegemoet (/edit),
Laatst bewerkt: