Is motoport - echt betrouwbaar..

Djm001

MF'er
18 mrt 2004
169
0
Wijlre
ik sta op het punt een motor bij motoport echt te gaan kopen. Wie heeft ervaring met deze zaak...
zijn ze betrouwbaar...
 
(Bijna) geen enkele verkoper is betrouwbaar.... :X :X :X

Je zult zowel positieve als negatieve geluiden horen, denk ik...
Gewoon iemand meenemen die er verstand van heeft en een proefrit maken (als het geen nieuwe motor is, maar dat neem ik ff aan).
 
Bedenk dat slecht nieuws 7x keer zo hard reist als goed nieuws. Als jij een goed gevoel krijgt bij die zaak, net behandeld wordt en een (voor jou gevoel) goede prijs onderhandeld hebt, dan kun je daar gerust heen gaan.
 
Heb mijne 2ehands bij motoport A'dam gekocht.. Weinig positieve verhalen over gehoord, maar ik ben erg tevreden hoor :) Motor is 100% goed, loopt als een zonnetje, geen rare rameltjes (en tis nogwel een kawa). Ben altijd netjes te woord gestaan en voelde me niet afgescheept met smoothtalk.
En je moet natuurlijk ff door het Amsterdams patsgedrag heen kijken ;) Als je dat niet kan, tja dan kan je je iets geintimideerd voelen :Z
 
Bedenk dat slecht nieuws 7x keer zo hard reist als goed nieuws. Als jij een goed gevoel krijgt bij die zaak, net behandeld wordt en een (voor jou gevoel) goede prijs onderhandeld hebt, dan kun je daar gerust heen gaan.


exact 7 keer? niet 8 keer....maar 7 keer? :P (geintje)...Maar je hebt wel gelijk.

Dus gewoon lekker gaan kijken en proefrijden. Een slechte motor kun je zelfs uit de fabriek geleverd krijgen. Dealer/leverancier/zaak zegt meestal helemaal niets. Of er moeten wel hele grote hufters werken. Dus helaas zuil je idd weinig hebben aan de reakties hier.

greetz en succes met de beslissing
 
Ik ben hier al 8 jaar klant voor onderdelen
en ben er heel tevreden over.
 
Motoport Rockanje (heb ik mijn motor gekocht in maart) nog geen problemen enzo, word er altijd vriendelijk geholpen, relaxte sfeer..

Heb er ook me motor kleding gekocht enzo..


Succes met de aankoop !.. en vele prettige km's :]
 
Dus gewoon lekker gaan kijken en proefrijden. Een slechte motor kun je zelfs uit de fabriek geleverd krijgen. Dealer/leverancier/zaak zegt meestal helemaal niets. Of er moeten wel hele grote hufters werken. Dus helaas zuil je idd weinig hebben aan de reakties hier.

greetz en succes met de beslissing
Dealer zegt alles!!! Niet over de aankoop, dan kan je net zo goed op Marktplaats kopen. Maar waarom koopt men doorgaans een motor bij een dealer en dus bereid meer te betalen? Toch vanwege de garantie? En dan wordt de servicegevoeligheid van een motorzaak toch wel HEEL belangrijk!! (weet ik uit ervaring :) )
 
Zorg ervoor dat je duidelijke afspraken maakt over de aflevering, dus in welke toestand je de motor krijgt. Zorg dat alle afspraken op papier staan. Ik kom er zelf regelmatig voor klein grut en kleding, ik moet zeggen dat ze hele mooie kortingen kunnen geven en hun assortiment is prima. Bovengenoemde tip geldt echter voor iedere zaak, niet alleen Motoport Echt.

Maar toch, niet iedereen is zo tevreden over ze als ik. ;)

[me]_P_ heeft er echter ook geen motor gekocht :) [/me]
 
Het probleem is dat op forums als deze de negatieve reacties vaak bepalend zijn voor de mening over een dealer. De positieve reacties zul je meestal niet lezen. Hoe groter een zaak, hoe groter het aantal klanten en dus negatieve reacties.

De Motoports bestaan al jaren en hebben een naam te beschermen. Dat betekent dat je in ieder geval verzekerd bent van een minimale kwaliteit/betrouwbaarheid.

Wil dat zeggen dat je er nooit belazerd kunt worden en ze geen "winkeldochters" verkopen? Nee. Goed opletten is dus altijd de boodschap. Neem iemand mee die écht iets van motoren weet en neem nooit aan dat de verkoper 100% de waarheid spreekt. Maar dat geldt voor álle dealers. Grootste voordeel is dat je garantie hebt, mocht er iets fout gaan. Maar daar betaal je ook voor.....
 
Dealer zegt alles!!! Niet over de aankoop, dan kan je net zo goed op Marktplaats kopen. Maar waarom koopt men doorgaans een motor bij een dealer en dus bereid meer te betalen? Toch vanwege de garantie? En dan wordt de servicegevoeligheid van een motorzaak toch wel HEEL belangrijk!! (weet ik uit ervaring :) )

Wat ik bedoelde was: Als je een motor bij een dealer koopt, hoeft dat niet een garantie te zijn voor de behandelingswijze of service-afhandeling. Er zijn namelijk ook dealers die amoeba's in dienst hebben. En over de kwaliteit en/of mogelijke problemen met de aankoop zegt het ook niets. Voorbeeld: Ik koop mijn Ace bij een particulier. Tot op heden (jaartje geleden) geen micro-probleempje gehad. Vriend van me koopt een Blade bij een dealer en hij kan binnen een jaar maarliefst 6 keer terug-fietsen voor de meest uiteenlopende dingetjes. Natuurlijk heb ik geen garantie en hij wel. Maar daar had ik het ook niet over. Ik zal voortaan wat duidelijker proberen te zijn.

greetz,

Cyc
 
Dan moet het wel héél erg zijn....... :+ :+

En dat is het ook.

Als je op de (utrechtse) beurs interesse toont voor een fiets krijg je op voorhand een hele leuke prijs voor je inruilfiets. Als je dan komt voor een proefrit wordt je inruilfiets onderzocht door de "heren technici" en dan komen er zoveel dingen aan het licht die gerepareerd moeten worden zodat de inruilprijs stukken lager komt te liggen (mijn inruilfiets zou opeens last hebben van een versleten balhoofdlager, terwijl ik echt weet dat dat ding niet versleten was) :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan