is motorrijden erfelijk??

Drei

Die hard MF'er
27 feb 2002
357
0
Wieringerwerf
Ik vraag met af of motorrijden erfelijk is.
Waarom rijden wij motor? Omdat Pa of Ma al motor reden?
Hebben we voorouders die ook al besmet waren met het motorvirus?
Of ben jij de eerste van de familie die er mee begint?
En waarom dan?

Vragen die op een antwoord wachten. Ik zou willen zeggen: Ga je gang!!!
 
nope, ik was van jongs af aan gek op motoren, vooral brute modellen
mn ouders niet en mn voorouders ook niet
 
Het is wel omkeerbaar erfelijk. Mn pa is gaan lessen nadat ik een motor kocht.

Maar het kan ook wel zijn dat het erfelijk is, maar dat het gewoon nog niet in de gaten had. :)

Niemand in mn omgeving had een motor. En nu een jaar of 5 later toch echt wel een procent of 60 a 70 schat ik zo. Maar het kan ook wel zijn dat door die motorgekte mn omgeving veranderd is })
 
Mijn moeder is na mijn broer en mij gaan lessen. Opa reed al wel altijd brommer (tot ie een jaar of 80 was :} :} : }) , telt ook mee. Dus een beetje erfelijk zeg maar...

Edit: oma reed ook brommer trouwens, dus ma is niet de eerste!!
 
Laatst bewerkt:
Nope, ik ben de eerste....

maar mijn broer en zus spreken er ook van, zeker nu grote broer al een tijdje rondrijdt.
 
Zou je zelf niet eerst ff de spits afbijten? :)

Ondanks dat mijn moeder haar rijbewijs heeft, is het niet door haar gekomen dat ik motor ben gaan rijden. Ja, er stond wel een motor in de schuur niets te doen maar wist voor mezelf toch al dat dat niet de fiets voor mij zou zijn. Had gewoon de drang om iets te doen wat zowel met een groep als alleen leuk is. ff wat nagevraagd en samen met 2 kameraden aan het lessen geslagen. Ben de enige die hem gehaald heeft, maar dat boeit niet. Probeer wel allerlei vrienden ed dergelijke over te halen, maar de meeste mensen roepen wel hard van "Dat lijkt me wel wat" maar doen er niets mee. Zelf weten dan. Ik vermaak me kostelijk op de weg... :]
 
Nee, niet erfelijk, wel aanstekelijk: mijn vrouw heeft mij als fanatieke auto-freak helemaal omgeturnd tot motormuis. Ik vond een mooie chopper altijd wel gaaf, maar vond 2 wielen altijd 2 te weinig. Mijn vrouw wilde altijd al het motorrijbewijs en is dat op een gegeven moment gaan halen. Zij heeft mij weer aangestoken. Toen ik aan het lessen was is mijn broer ook begonnen. Hij heeft wel altijd brommer gereden en 2 crossmotoren gehad (zonder rijbewijs). Eerst wilde hij nog niet, bang dat hij zich te pletter zou rijden, maar heeft nu toch het rijbewijs en een rappe Yoghurtbeker.
Mijn moeder is wel een keer mee achterop geweest :} en heeft een heuse snorfiets 8-)
Mijn vader moet er helemaal niks van hebben, wil ook niet achterop.
 
Pa rijdt vanaf zijn 18de motor. Binnen drie maanden nadat ik geboren ben heeft hij een zijspan gekocht. Ik weet dus niet beter.

Van jongs af dus met de motor op vakantie geweest. Ik wist dus al snel dat ik 'later' ook motor wilde rijden.

Het is dus erfelijk. Mijn broertje rijdt, net als ik, ook vanaf zijn 18de motor. In de jaren 70 en 80 ging mijn vader ook regelmatig naar motorraces overal in Europa. Nu doe ik hetzelfde.
 
bij mij is het denk ik wel erfelijk. Pa heeft vroeger brommer gereden, begon daarmee op zijn 12de in Amsterdam. Daarna meteen motorrijbewijs gehaald en gaan motor rijden. Tussenstopjes gemaakt, maar hij wil weer gaan rijden. Op mijn 16de ben ik gaan brommerrijden. Ben daar helemaal verslaafd aan geraakt. Gezien het opvoeren. Moet overigens voorkomen voor een brommer die in oktober in beslag is genomen.Nog voor mijn 18de een motor gekocht en ga 15 juni naar de rijschool voor mijn eerste rijles.
 
EEhhh, ik wilde toen ik een crossfiets had al
een motor "met van die noppenwielen en dan met
het wiel omhoog rijden" *D

Op mijn 12e begonnen met sparen voor een brommer
Welgeteld met Fl 3,50 per week zakgeld.
dus dat had ik na een maand wel gezien.


Maar goed, mijn pa voelt er niet zo veel voor.
een tante (zus van pa) heeft wel rijbewijs maar
rijdt niet.
Haar zoon (mijn neef dus) heeft ook rijbewijs.
Mijn opa (pa van mijn pa) heeft ook motor gereden.


dus ik vermoed dat het toch niet helemaal uit
de lucht gewaaid komt. :) :)
 
Ouders/broer/zussen rijden geen motor. Alleen m'n oom rijdt al sind mensenheugenis motor. Een of andere oude Guzzi California die die nooit schoonmaakt en waar hij dan zo'n 300.000 km mee rondtuffelt en dan weer een andere koopt. Hij is al wel 3 keer aangehouden wegens een niet meer te lezen nummerbord. 'Meneer zou u hem schoon willen maken?' "Nee 8-) " En dus heeft oom agent hem al 3 keer gepoetst voor hem :} !

[vergeetachtige modus]
Oh ja, en een andere oom en tante rijden wel eens motor, hun zoonlief rijdt overigens ook maar wel een stuk vaker.
[/vergeetachtige modus]
 
Laatst bewerkt:
Bij mij in de familie alleen nog 1 neef met motor.

Wat ik teruglees in dit topic...

conclusie: niet erfelijk, maar wel zeer aanstekelijk.

(Dus eenmaal begonnen in een familie toch weer erfelijk. *D )
 
Mijn kleine halfbroertje kon toen ie 4 was al een CBR600F herkennen in de Motorkrant (en mij vertellen dat ik er al 2 stuk heb gemaakt). Het mannetje is redelijk gek van motoren en dan woon ik daar niet eens... :)
Denk dat ik een pocketbike ga aanschaffen, zal m'n stiefmoeder leuk vinden... })
 
Op donderdag 16 mei 2002 14:25 schreef Spider het volgende:
...Een of andere oude Guzzi California die die nooit schoonmaakt en waar hij dan zo'n 300.000 km mee rondtuffelt...

:} :} :} !!!!
 
Zou best erfelijk kunnen zijn.
Mijn opa had eerder al motoren en mijn beide ooms hebben een aantal in de schuur staan.
Ben er mee opgegroeid zeg maar. Mijn moeder had er ook geen probs mee.
Mijn nieuwe demper klinkt veel mooier dan de originele zegt ze :}
 
Andersom erfelijk is het wel, ik ben in mijn naaste familie de eerste die motor is gaan rijden. Nu willen mijn vader en moeder ook.

Verder wel veel gezien toen ik klein was bij andere familie en kennissen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan