is motorrijden erfelijk??

Oh, da's te doen, Rhoon is vlak bij! Maar is doe extra wild: als me pa motor gaat rijden krijgt iedereen een Westmalle Tripel!
Die Leffe's zijn toch niet goed meer als die ouwe motor gaat rijden, moet ik alles weer zelf opdrinken...
Nou we willen ook wel komen als je pa nee zegt hoor... :)

Nog wat info over goedkoop bier:
Rhoon: GALL&GALL, Hoegaarde halfgeld.
Rhoon: Wijnhuis Rhoon, Leffe halfgeld.
 
niet erfelijk, mijn pa heeft nooit van brommers/moto's moeten weten, ook niet nu (midlife)

Mijn ma hetzelfde verhaal en mijn grootouders...
Wel, áls die nog eens rijden (auto) dan claxonneren de camionchauffeurs dat het hen te traag gaat ;)

Ik ben de eerste van de familie, maar waarschijnlijk volgt mijn broertje volgend jaar. (en daar zal ik de "schuld" van krijgen :j )
 
Ik heb ook altijd gezegd dat ik later motor zou gaan rijden, maar heb mijn rijbewijs pas gehaald nadat mijn vader zijn rijbewijs had gehaald en een motor had gekocht. Zonder motor in mijn naaste omgeving vond ik het ook vrij onzinnig om mijn rijbewijs te gaan halen. Iedere keer een motor huren kost ook klauwen met geld.
 
Mocht vroeger nooit brommer rijden van mijn ouders... totaal gefrustreerd ben ik uiteindelijk maar gaan motorrijden....
 
Tot mijn 17de nooit interesse gehad voor motoren.
Kreeg toen wat mijn huidige vriendin. Die heeft een broer en schoonzus die allebei motorrijden(ook bij de politie).
Die hebben mij en nog drie vrienden eerst 2 jaar lekker gemaakt, door ons af en toe mee te laten rijden.
Daarna hebben ze mij en mijn vriending de eerste les cadeau gegeven. En nu moeten ze er volgende week (24mei) aan geloven, want ze hadden gezegd dat wij alletwee de motoren mochten lenen als wij op dezelfde dag slagen.
Ik om 11:00
Vriendin om 13:30

Dus bij mij was het niet erfelijk maar heel duidelijk een virus infectie waarvan ik nooit meer wil genezen
 
Was altijd al gek van alles op wielen. Ik geloof dat ik iedereen in m'n omgeving heb aangestoken. Ben 10 jaar geleden zelf begonnen daarna vriendin pa en ma aangestoken. Zij hebben nu ook alle 3 hun motorrijbewijs
 
Erfelijk ?? Nee :(
In mijn familie van moeders kant heeft een zwaar motorongeval het onderwerp "motor" in de familie onbespreekbaar gemaakt, vader moet er ook niets van hebben. Slechts een (voormalig) motorrijdster in de hele familie en die kon na 6 lessen verder in een rolstoel...

Besmettelijk ?? Soms ;)
Door het bovenstaande verhaal altijd de motor ver van mijn bed gehouden. Net als een vlucht met de spaceshuttle daar denk je ook niet serieus over na. Maar na 7 jaar lang iedere dag uren in de file was ik zo ziek van vierwielers dat ik de auto voor de deur liet roesten en voornamelijk met het openbaar vervoer ging. En dat is ook geen pretje (vooral zomers als je weer eens met de bus vast staat in de file en je zit met 100 zwetende mensen opgesloten in een gele beschuitbus).

En toen was ik deze winter op vakantie op de canaripietische eilanden en heb daar een weekje rondgevlogen op van die bromscooters. En toen ik thuis was wist ik het ... ik ga een motor kopen ..

Dus besmettelijk ??? Ben op vakantie maar een maal ingehaald op mijn bromscooter door iets op twee wielen (het was groen en ging heeeeel erg snel :} ) Is dat genoeg ??

Op mijn werk is zeker 50% in bezit van een motor .. misschien komt het daar vandaan ?

Anders is de conclusie ... het komt spontaan en op de vreemdste momenten. Maar eenmaal besmet is er geen weg terug ! :]
 
Erfelijk? Joah denk et :}

M'n pa reed/rijd motor...
Heeft er een hele berg gehad... stuk of 20-30.
Vroeger zelf opknappen enzo...

Nu rijd ie een Laverda RGS1000 en een GT 750.
Al wat oudere motoren, maar wel mooi geluid!!! })

Enne nu kom ik er naast rijden met een gillende 2-takt. Met een Aprilia RS125 wel te verstaan. 8-) (klein rijbewijs hé... '( )
 
Ik ben de enige in de hele familie. Mijn heeft pa wel een A-rijbewijs, maar dat stamt nog uit de tijd dat hij een scooter (en nog haren) had...
 
Ben de eerste in de familie, meeste familieleden moeten er niets van hebben (gevaarlijk, gaat te hard, je bent te kwetsbaar) je kent ze wel, van die types die ook altijd zeggen "De fles is half leeg". Vrouw begint al wel meer interesse te krijgen.

Wie weet over een paar jaar met zijspan en vrouw en dochter op motorvakantie :}
 
Mijn ouders zijn zelfs anti ! Naja ze draaien wel bij en voor de rest ook allemaal wannabys in mijn familie
 
ik ben ook de eerste in mijn fam..

het begon met een bromfiets yamaha dt moeders helemaal in paniek maarja niet nuilen....tijdens mijn brom tijd heb ik mijn auto rbw gehaald en bijna tegelijk de brommert totalloss gereden een auto'tje gaf me geen voorrang. moeders helemaal in paniek maarja niet nuilen....

daarna een auto gekocht en toch wel erg interesse in een motor maar ik vond mezelf er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor als ik het zo mag zeggen ben vorig jaar juli gaan lessen ...moeders helemaal over de zeik...maarja niet nuilen..... in november het stempeltje erbij laten zetten en meteen een motor gekocht een kawa zx6r '95 drie maanden mee gereden totalloss auto'tje had me net gezien....moeders zowat opgenomen vanwege hartklachten/paniekaanvallen...maarja niet nuilen.. heb inmiddels al weer een andere zx6r '98 gekocht en ik denk dat ik hem volgende week kan ophalen..

hele fam weer in rep en roer maarja niet..........


de enigste die het tof vind is m'n zus en m'n vriendin heeft mijn oude motor kleding met hier en daar een paar scheurtjes al aangepast.

dus het komt allemaal wel goed.., heb wel eens een poging gedaan om vrienden overtehalen maar is niet gelukt helaas....

sander :]
 
Nee ik ben de eerste malloot in de familie :+
:^ hier nog zo 1 :] Ik ben al heel lang motorgek, ook eerst brommertje gereden (heb ik nog en doet het ook :} ) Mijn moeder wilde niks van motoren weten (eigenlijk nog niet), mijn pa wel :) . Er zou dus niks van komen want moeders wil is wet |( . Gewoon begonnen met lessen en pas gezegd toen ik was geslaagd }) , ik had ook intussen al mijn eerste motor gekocht :]
 
Laatst bewerkt:
Ben ook de eerste in de familie.
M'n mams had eigenlijk ook niet verwacht dat ik het echt zou gaan doen.

Maarja.. just try to stop me! })

Als het een beetje meezit gaan er binnenkort 2 mensen in de fam. motorrijden... tenminste als ze doen wat ze beloven.
 
Eerste die er openlijk voor uit kwam in de familie ;)

M'n opa heeft later nog bekend een DKW gehad te hebben maar die was alweer weg in 1946 of zo. Een week nadat ik m'n rijbewijs had gehaald is m'n broer begonnen.

Vanaf m'n 12e wou ik brommerrijden en vanaf m'n 14e motorrijden, dus dat werkte niet echt mee. Was van m'n vriendengroep niet de eerste met een rijbewijs, wel de eerste (op de buurman na dan) met een motor.
 
Antwoord met een piccie

misc.php
 
Zocht een hobby, las toen een topic van een of andere Belg :P op een niet nader genoemd nerdforum en tataaaa, begonnen met motorrijden. :)

En ENORM spijt van gehad, kost me klauwen vol geld, raak rijbewijzen kwijt enzo... :(

...maar verder is het wel erg leuk! :P
 
M'n pa heeft z'n rijbewijs (en een motor waar die nooit op rij :? ) M'n broertje wil het gaan halen als tie 21 is en ik ben de gek.
 
Zit bij ons ook wel in de familie. M'n opa reed namelijk Solex :? . Een paar ooms van me vroeger ook, en nu mijn broer, mijn neef en ik. En m'n vriendin *D .
 
Zocht een hobby, las toen een topic van een of andere Belg :P op een niet nader genoemd nerdforum en tataaaa, begonnen met motorrijden. :)

En ENORM spijt van gehad, kost me klauwen vol geld, raak rijbewijzen kwijt enzo... :(

...maar verder is het wel erg leuk! :P
ik zou die beer aanklagen :+
 
Bij mij heeft het een generatie overgeslagen. Mijn opa reed vroeger motor maar volgens mij was dat vooral omdat het goedkoper was dan een auto.

Ik ben aangestoken door 2 kameraden, van die gasten die beide motorvoertuigentechniek hebben gedaan en die ongeveer ieder motorblok al van binnen hebben gezien.
Verder door mijn zwager die GSX-R gek is maar die nu op een Virago 1000 rijdt terwijl zijn Gixxer onder een hoes staat mooi te wezen |( |( |( |( |( |(

Maaaaaaaaar.. of het erfelijk is? Ja.. Zoontje van hierboven genoemde zwager en mijn zus is bijna twee en hij zit liever op mijn motor dan dat hij mijn konijnen wil aaien.
Verder gaat hij regelmatig met groot plezier naar Safe en kan hij het geluid van een 2takt en een 4takt nadoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan