Is motorrijden in nederland nog leuk?

Motorrijden is toch gewoon leuk, ongeacht waar je dat doet?
In mijn woonwerkrit zit 30 kilometer snelweg waar 130 gereden mag worden. Zit ik pompiedompiedom achter m'n helmpje te neurieën omdat ik en de brommert het lekker naar ons zin hebben, kijk ik op de teller, staat-ie op 110... en daarmee ben ik ook al weer veel te snel in de stad met allerlei vierwielige neuroten om me heen die proberen m'n humeur naar beneden te halen.
Laat je niet opfokken, Onthaast en Geniet.
Op de terugweg heb ik uiteraard meer tijd, dan pak ik wel eens de rustige binnenweggetjes tussen de akkers door, onder een zonnetje dat de geur uit het land trekt, op een tevreden tokkelende zelf onderhouden motor, helemaal goed.
Zen, luitjes. :)
 
Afentoe door hartje Amsterdam rijden kan ook nog wel eens "leuk" zijn. Je leer er in elk geval wel wat van

En een klein stukje file is zo erg nog niet, even er tussendoor en daarna weer een half lege weg om weer volgas van 50 naar de 130 te gaan
 
Ik doe het al jaaarenlang bijna dagelijks en ik geniet er nog elke dag van. 't Is gewoon net een kermis :Y

Ik vind het ook echt wel leuk, maar je moet er wel tegen kunnen. Ken mensen die dan echt helemaal gek worden in de drukte.

Oke, je moet wel een beetje de weg opeisen anders duurt je ritje wel echt een stuk langer, anders ben je echt iedereen voor aan het laten
 
Oke, je moet wel een beetje de weg opeisen anders duurt je ritje wel echt een stuk langer, anders ben je echt iedereen voor aan het laten
Het is gewoon overal door, tussen, voor, langs, voorbij en welke andere voorzetsels je maar wilt. Alle gaatjes pakken, alle randjes opzoeken, alle risico's op tijd zien, elk bochtje stevig nemen en constant je intuïtie bijslijpen qua dingen die overal achter vandaan kunnen komen of anticiperen op gekke manoeuvres van medeweggebruikers. Reageren op details zoals die wielen van die auto die naar rechts zijn gedraaid zodat je zeker weet dat je er veilig links langs kunt floepen, of erop berekend zijn dat die voetganger zometeen die tram achter je gaat zien aankomen en eruit ziet alsof hij zometeen gaat besluiten roekeloos door het rode voetgangerslicht te rennen. Die ene inhaalactie toch maar niet doen omdat je net iemand ver voor je een gekke stuurbeweging zag maken die bijna alleen maar kan komen omdat er daar verderop iets op de weg ligt... Die taxi die zometeen waarschijnlijk gaat besluiten de trambaan op te knallen ook al heeft hij geen passagier. Die pizzakoerier die zo achterlijk rijdt dat hij elk moment een uitwijkactie in kan schieten. Die invalide bij het zebrapad die over het hoofd gezien gaat worden door die buschauffeur omdat 'ie aan het kletsen is. En altijd "blijf ik erachter of zet ik hem ervoor"...

Al die details! *O* Ik kom altijd helemaal zen en geconcentreerd van die motor af na zo'n ritje. Maakt niet uit wat voor stress ik verder mee zit, het valt van me af op het moment dat ik het startknopje induw. Ik krijg er gewoon energie van. Als het niet zo wil vlotten op mijn werk ga ik soms even tien minuten door de stad raggen en dan kan ik er de rest van de dag weer tegen.

Hoezo "is motorrijden in Nederland nog leuk"... JA, het is nog leuk! *O*
 
Overigens vind ik op precies dezelfde manier filefilteren ook heerlijk om te doen. Als ik een stuk snelweg moet rijden hoop ik vaak stiekem dat er ergens een stukje file zit :)
 
Het is gewoon overal door, tussen, voor, langs, voorbij en welke andere voorzetsels je maar wilt. Alle gaatjes pakken, alle randjes opzoeken, alle risico's op tijd zien, elk bochtje stevig nemen en constant je intuïtie bijslijpen qua dingen die overal achter vandaan kunnen komen of anticiperen op gekke manoeuvres van medeweggebruikers. Reageren op details zoals die wielen van die auto die naar rechts zijn gedraaid zodat je zeker weet dat je er veilig links langs kunt floepen, of erop berekend zijn dat die voetganger zometeen die tram achter je gaat zien aankomen en eruit ziet alsof hij zometeen gaat besluiten roekeloos door het rode voetgangerslicht te rennen. Die ene inhaalactie toch maar niet doen omdat je net iemand ver voor je een gekke stuurbeweging zag maken die bijna alleen maar kan komen omdat er daar verderop iets op de weg ligt... Die taxi die zometeen waarschijnlijk gaat besluiten de trambaan op te knallen ook al heeft hij geen passagier. Die pizzakoerier die zo achterlijk rijdt dat hij elk moment een uitwijkactie in kan schieten. Die invalide bij het zebrapad die over het hoofd gezien gaat worden door die buschauffeur omdat 'ie aan het kletsen is. En altijd "blijf ik erachter of zet ik hem ervoor"...

Al die details! *O* Ik kom altijd helemaal zen en geconcentreerd van die motor af na zo'n ritje. Maakt niet uit wat voor stress ik verder mee zit, het valt van me af op het moment dat ik het startknopje induw. Ik krijg er gewoon energie van. Als het niet zo wil vlotten op mijn werk ga ik soms even tien minuten door de stad raggen en dan kan ik er de rest van de dag weer tegen.

Hoezo "is motorrijden in Nederland nog leuk"... JA, het is nog leuk! *O*

Overigens vind ik op precies dezelfde manier filefilteren ook heerlijk om te doen. Als ik een stuk snelweg moet rijden hoop ik vaak stiekem dat er ergens een stukje file zit :)
Hier kan ik mij helemaal in vinden. Ik zou het niet elke dag willen doen maar ik vind wel prettig om zo nu en dan, na een flinke dijk rit, even Amsterdam in te duiken precies voor hetgeen wat jij beschrijft.

Ook op de snelweg kan ik niet anders dan grijnzen, zodra er een stuk file voor mij ontwikkeld.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n mooi betoog over wat je in Amsterdam allemaal tegen kan komen, maar dan vergeet je het belangrijkste: De Toerist.

Letten totaal niet op en lopen voornamelijk op de weg ipv de stoep en inderdaad door rood.
Mooie is dat je ze nog best goed kan inschatten op wat ze gaan doen.
De prins hendrikkade voor het station, dat stoplicht is pas mooi, iedereen gaat daar als een kudde achter elkaar aan ondanks dat het allang al rood is geworden. En dan de mensen die gaat twijfelen om ook er achteraan te gaan en dan gaat de man nog snel door rood hen rennen maar dan blijft de vrouw wel wachten, staat die man aan de andere kant op zijn vrouw te wachten..
Ojaa en dan even veel gas geven en de koppeling langzaam laten opkomen, dan rent iedereen snel door en is het kruispunt zo leeg.

Maar inderdaad je komt er "Zen" vanaf, moet ook bijna wel want je kan nergens anders aan denken dan het verkeer anders heb je sowieso een ongeluk gehad.

En zo'n file breekt zo lekker de weeksaaie snelweg rit

Ik kan mij wel vinden in jouw verhaal :)


OT: Dus als je motorrijden niet meer leuk vindt, neem eens een keer een andere weg dan je normaal neemt of ga bijvoorbeeld dwars door Amsterdam heen ipv de ring te nemen
 
Laatst bewerkt:
Ook op de snelweg kan ik niet anders dan grijnzen, zodra er een stuk file voor mij ontwikkeld.

Inderdaad, als ik met de auto ben kies ik de route met de minste file naar huis en op de motor altijd de route met de meeste. })

Noem me gek maar dan heb ik het geweldig naar mijn zin :] :] :]
 
Het is gewoon overal door, tussen, voor, langs, voorbij en welke andere voorzetsels je maar wilt. Alle gaatjes pakken, alle randjes opzoeken, alle risico's op tijd zien, elk bochtje stevig nemen en constant je intuïtie bijslijpen qua dingen die overal achter vandaan kunnen komen of anticiperen op gekke manoeuvres van medeweggebruikers. Reageren op details zoals die wielen van die auto die naar rechts zijn gedraaid zodat je zeker weet dat je er veilig links langs kunt floepen, of erop berekend zijn dat die voetganger zometeen die tram achter je gaat zien aankomen en eruit ziet alsof hij zometeen gaat besluiten roekeloos door het rode voetgangerslicht te rennen. Die ene inhaalactie toch maar niet doen omdat je net iemand ver voor je een gekke stuurbeweging zag maken die bijna alleen maar kan komen omdat er daar verderop iets op de weg ligt... Die taxi die zometeen waarschijnlijk gaat besluiten de trambaan op te knallen ook al heeft hij geen passagier. Die pizzakoerier die zo achterlijk rijdt dat hij elk moment een uitwijkactie in kan schieten. Die invalide bij het zebrapad die over het hoofd gezien gaat worden door die buschauffeur omdat 'ie aan het kletsen is. En altijd "blijf ik erachter of zet ik hem ervoor"...

Al die details! *O* Ik kom altijd helemaal zen en geconcentreerd van die motor af na zo'n ritje. Maakt niet uit wat voor stress ik verder mee zit, het valt van me af op het moment dat ik het startknopje induw. Ik krijg er gewoon energie van. Als het niet zo wil vlotten op mijn werk ga ik soms even tien minuten door de stad raggen en dan kan ik er de rest van de dag weer tegen.

Hoezo "is motorrijden in Nederland nog leuk"... JA, het is nog leuk! *O*

Bakfietsen...

Normaal ga ik in de pauze een rondje lopen, maar nu maar eens met de fiets gedaan.(want op de fiets naar werk ipv motor)
Heb net gelijk een bakfiets geraakt...
Bakfiets blokkeerde het kruispunt, dus ik belde, maar ze reed nog een beetje dus achter haar kwam genoeg ruimte vrij om erlangs te gaan. Maar precies op dat moment gaat ze een meter naar achter en is er dus geen uitweg meer. Gelukkig was het een piepschuimen bak en niet van metaal.
Remmen lukte helaas niet meer, racefiets met dunne bandjes en nat wegdek vertraagt niet zo goed. Met de motor had ik het waarschijnlijk wel gered want meer grip
 
Laatst bewerkt:
Rijden in Nederland leuk :?

Ik vind van wel. Ik heb geen haast, neem de snelweg of een route binnendoor en kijk links en rechts naar het landschap. Ik heb ook nooit de behoefte gevoeld om de maximum snelheid van mijn motoren op te zoeken of te testen :Y
 
Rijden in Nederland leuk :?

Ik vind van wel. Ik heb geen haast, neem de snelweg of een route binnendoor en kijk links en rechts naar het landschap. Ik heb ook nooit de behoefte gevoeld om de maximum snelheid van mijn motoren op te zoeken of te testen :Y


Intereseert mij ook niet meer _O- , Dat was vroeger het eerste dat ik moest weten .

Wat kan leeftijd gekke dingen doen` Jaap B|
 
Op zich hoef ik zelf nooit lomp hard te rijden om lol te hebben. Het is alleen helaas zo dat je niet gewoon met gezond verstand lekker door kan rijden. Dat haalt de lol er wel een beetje af soms. Gewoon lekker rondtuffen zonder op te letten voor flitsers, politie en je teller is inmiddels een financiële kamikazeactie. Het is erg jammer dat het zo'n groot onderdeel van het motorrijden is maar voor mij is het niet zo erg dat het niet meer leuk is.
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon overal door, tussen, voor, langs, voorbij en welke andere voorzetsels je maar wilt. Alle gaatjes pakken, alle randjes opzoeken, alle risico's op tijd zien, elk bochtje stevig nemen en constant je intuïtie bijslijpen qua dingen die overal achter vandaan kunnen komen of anticiperen op gekke manoeuvres van medeweggebruikers. Reageren op details zoals die wielen van die auto die naar rechts zijn gedraaid zodat je zeker weet dat je er veilig links langs kunt floepen, of erop berekend zijn dat die voetganger zometeen die tram achter je gaat zien aankomen en eruit ziet alsof hij zometeen gaat besluiten roekeloos door het rode voetgangerslicht te rennen. Die ene inhaalactie toch maar niet doen omdat je net iemand ver voor je een gekke stuurbeweging zag maken die bijna alleen maar kan komen omdat er daar verderop iets op de weg ligt... Die taxi die zometeen waarschijnlijk gaat besluiten de trambaan op te knallen ook al heeft hij geen passagier. Die pizzakoerier die zo achterlijk rijdt dat hij elk moment een uitwijkactie in kan schieten. Die invalide bij het zebrapad die over het hoofd gezien gaat worden door die buschauffeur omdat 'ie aan het kletsen is. En altijd "blijf ik erachter of zet ik hem ervoor"...

Al die details! *O* Ik kom altijd helemaal zen en geconcentreerd van die motor af na zo'n ritje. Maakt niet uit wat voor stress ik verder mee zit, het valt van me af op het moment dat ik het startknopje induw. Ik krijg er gewoon energie van. Als het niet zo wil vlotten op mijn werk ga ik soms even tien minuten door de stad raggen en dan kan ik er de rest van de dag weer tegen.

Hoezo "is motorrijden in Nederland nog leuk"... JA, het is nog leuk! *O*

Dat is wel zo, maar mijn recente aanvaring met een suicidale fietskoerier heeft mijn enthousiasme over rijden in de stad wat gedempt. Kon er geen flikker aan doen maar zit wel met 3500€ schade (als ik alles nieuw zou vervangen) die ik niet kan verhalen. Je bent op de motor extra kwetsbaar voor roekeloze 'zwakke' weggebruikers, helemaal als je op zijn stads rijdt (dus inhalen op dezelfde rijstrook, trambaan pakken etc). Je hebt veelal weinig ruimte om eventueel uit te wijken, en mensen houden nog steeds niet genoeg rekening met motoren omdat we maar een klein percentage uitmaken.
 
Laatst bewerkt:
Met de R1 waren de hoeveelheid drempels niet meer leuk.... maar nu met de KTM is het weer geweldig ;-)

Juist, gewoon allemaal Enduro gaan rijden.
De wieltjes van mijn xt500 komen heel regelmatig los, bij drempels gas erbij, verhoogde middenbermen zijn juist geweldig leuk om op te rijden, leve de sluiproutes, leve de fietsbruggetjes, ook leuk als het sneeuwt.

Top is iets van 140, dus bang voor boetes hoef je niet zijn. Niet ideaal voor de snelweg, maar alles daarbuiten is er simpelweg niks beters te verzinnen.
Ik kom gelukkig bijna nooit op de snelweg :)

En verder, in de topic titel had 'motorrijden' er net zo goed niet kunnen staan...

*wil in zijn geheel weg uit dit land :+
 
Ik heb de laatste jaren ook óntzettend veel lol op fietsen die met A1 of A2 gereden mogen worden...
Snelheid is so overrated...
 
Of motorrijden nog leuk is in Nederland ligt voor mij heel erg aan het type motorfiets. De Fazer vond ik oersaai, 1x doortrekken en je zat al weer ruim op illegale snelheden. Met de Hawk is het een stuk leuker, stuk spartaanser en even doortrekken kost niet gelijk je rijbewijs. Drempels heb ik geen probleem mee, gewoon staan en gas erop. :9

Nadeel is weer dat de Hawk wat aan de lichte kant is in het buitenland waar je wel lekker kan gassen. Na een dagje voelt het gewoon als een brommer. Wil daarom eigenlijk nog wel een zwaardere (en praktischer) vakantiefiets erbij, zodat ik in Nederland zoal in het buitenland lol heb. :)
 
Of motorrijden nog leuk is in Nederland ligt voor mij heel erg aan het type motorfiets. De Fazer vond ik oersaai, 1x doortrekken en je zat al weer ruim op illegale snelheden. Met de Hawk is het een stuk leuker, stuk spartaanser en even doortrekken kost niet gelijk je rijbewijs. Drempels heb ik geen probleem mee, gewoon staan en gas erop. :9

Nadeel is weer dat de Hawk wat aan de lichte kant is in het buitenland waar je wel lekker kan gassen. Na een dagje voelt het gewoon als een brommer. Wil daarom eigenlijk nog wel een zwaardere (en praktischer) vakantiefiets erbij, zodat ik in Nederland zoal in het buitenland lol heb. :)
Een hawk met 65pk en een 6bak zou ik leuk vinden.
Heb met mijne de meeste km'ers buiten nederland gemaakt ,zelfs met duo en kampeerspullen door de Pyreneeën gereden.


Maar ik vind het rijden nog steeds leuk,snelle racer of 150cc scooter.
Er is genoeg tedoen toeren,circuit,gymkhana of stunten.
(Ik kan alleen toeren)
 
Ik rij doorgaans met de flitsmeister app op mn stuur. Niks aan het handje.


:^

Ik gebruik een headset in mijn helm voor Flitsmeister, heeft me al een aantal boetes bespaard.

Steden en snelwegen vermijd ik juist liever, Tomtom op kronkel route en :]
 
Ik snap je gedachte wel, maar ja. We leven in een overvol land, waarbij we niet blij worden als iedereen maar wat doet. Ik vind snel rijden ook leuk.

Als je het echt voor de snelheid doet is het voor de veiligheid van iedereen misschien de beste keus om op een circuit te rijden. Of idd in Duitsland waar het ook echt mag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan