Is ophogen een optie voor lange mensen?

C-Z

MF'er
11 jun 2006
46
0
Nootdorp
Is het ophogen van een sportster een optie voor langere mensen? Wat zijn de nadelen, en eventueel voordelen hiervan? En zijn er misschien mensen die daar foto's van hebben?
 
ik zou niet zo zeer de motor ophogen als wel de driehoek stuur zadel voetsteunen vergroten. dus of het zadel omhoog of dikker maken of de steppies omlaag stuur is namelijk niet echt makkelijk te verplaatsen. of een combinatie van de voorgenoemdepunten.
nadeel van steppen omlaag is dat dat grondspeling kost. nadeel van zadel omhoog is dat de balans van de motor verslechterd je meer in de wind zit en nog verder voorover gebogen waardoor je een verkramte nek en pijnlijke polsen krijgt. oftewel dan moet eingenlijk ook het stuur omhoog.
de totale motor ophogen heeft alleen zin om meer grondspeling te krijgen maar het verslechterd wel weer het weggedrag.
 
Is het ophogen van een sportster een optie voor langere mensen? Wat zijn de nadelen, en eventueel voordelen hiervan? En zijn er misschien mensen die daar foto's van hebben?
full
 
Ik heb toevallig net een tailraiser op mijn R1 gezet. Wordt hij 2,5 cm hoger van. Dan zou je eventueel je voetsteuntjes iets kunnen verlagen. Heb je meer ruimte voor je benen.

Zelf heb ik het gedaan omdat ik op het circuit te weinig grondspeling had. Ik ga mijn steppies dus niet lager zetten.

Tailraiser is een stang waarmee je schokbreker vastzit. Deze is ietsje korter dan het origineel, waardoor de achterkant omhoog komt.

klaarnt6.jpg
 
@ tapey: ben ook van plan om tailraisers the monteren, maar hoe beinvloed dit het stuurgedrag, en zijn er ook nadelen? hij zal wrs wel vinniger sturen maar mss ook nerveuser zijn denk ik...
 
@ tapey: ben ook van plan om tailraisers the monteren, maar hoe beinvloed dit het stuurgedrag, en zijn er ook nadelen? hij zal wrs wel vinniger sturen maar mss ook nerveuser zijn denk ik...

Ik ga het dinsdag uitproberen op Zandvoort :]
 
Ik ook. Meer grondspeling was wel nodig. Ik hield geen laarzen meer over B|

http://img424.imageshack.us/img424/2306/gatinlaarsyk0.jpg ((Afbeelding))

Pfffffff, je kwam er toch wel optijd achter he, anders ben je straks wat teentjes kwijt.

[me]Diamon vind het wel DE oplossing tegen zweetvoeten _O- [/me]
 
Is het ophogen van een sportster een optie voor langere mensen? Wat zijn de nadelen, en eventueel voordelen hiervan? En zijn er misschien mensen die daar foto's van hebben?

Als je het perse wilt inderdaad zoals eerder gezegd de driehoek zadel-voetsteunen-stuur vergroten. Een big-twin kopen lijkt me een betere optie, Sportster is al een kleine motor, als daar een lang iemand goed op moet zitten komen de forward controls ergens bij de vooras uit, en het lijkt net een pocketbike. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan