Is overschrijven op afstand mogelijk?

Een Nederlander, en het woord zegt het al, is een Nederlander. Lijkt mij hoor :?



Ik denk dat de verkoper meer risico loopt.

Dat zal zijn maar maak dat de kassier in het postkantoor maar wijs als de ‘Nederlander’ een Belgisch adres heeft.
 
ja ik weet niet wat je wil horen... een belg is een belg, als ik in duitsland ga wonen en ik heb een duits adres, cq woon of verblijfplaats ben ik een duitser, maar da's allemaal niet belangrijk... alsddat ding naar belgie moet heet de koper een probleem... TS niet
 
Ik denk dat hij zelf in België woont en zijn handeltje bedrijf in nederland heeft. Iets met fiscus. Hoop vermogend Nederlanders aan de grens met België hebben kapitaal huis in België maar handelen in nederland. Of heb ik dat verkeerd?
 
Maar ik wacht April ff af en mocht er nog niet gereisd worden door koper dan schors ik hem en verhaal ik de kosten op hun.
Als er geen aanbetaling is gedaan staat het je vrij om de motor aan een ander te verkopen.
Als je geen deal had gesloten had je ook dezelfde kosten gehad.

Voor een verkoper is maar 1 ding belangrijk en dat is de vrijwaring van het kenteken.
Dat kan door uitvoeren of overschrijven.
 
Ik denk dat hij zelf in België woont en zijn handeltje bedrijf in nederland heeft. Iets met fiscus. Hoop vermogend Nederlanders aan de grens met België hebben kapitaal huis in België maar handelen in nederland. Of heb ik dat verkeerd?

Als hij een echt bedrijf in Nederland heeft op een Nederlands adres dan kan en mag hij als belg ook gewoon de grens over.
 
Als hij een echt bedrijf in Nederland heeft op een Nederlands adres dan kan en mag hij als belg ook gewoon de grens over.
Goeie :t

Tis allemaal speculatie :)

Misschien heeft ie bedrijfje in be. Dat ook in nl motoren doet. Zie ik wel meer, zeker langs de grens.

Als Nederlander verhuizen naar België maakt nog geen belg. Naturalisatie wel (aanvraag in te dienen na vijf jaar).

En het gaat niet om nationaliteit, maar om domiciliëring. Geen nl adres, dan geen nl voertuig op naam te zetten.


Ik denk dat ts ook even met de koper in overleg moet. Hoe of wat. Wellicht valt daar wat over af te spreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan